انتشار کتاب «مطالعه‌ای در حفاظت معماری جمعه مسجد اردبیل»

انتشار کتاب «مطالعه‌ای در حفاظت معماری جمعه مسجد اردبیل»

نویسنده: علیرضا انیسی
تاشر: انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶

کتاب «مطالعه‌ای در حفاظت معماری جمعه مسجد اردبیل» یکی از آثار برجسته معماری دوره سلجوقی و ایلخانی در ایران به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به چاپ رسید.

علیرضا انیسی (مؤلف کتاب)؛ هدف اصلی این مطالعه را تهیه طرحی کاربردی به منظور حفاظت و احیاء ارزش‌های این مسجد تاریخی با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و امکانات موجود اعلام کرد.
شناخت شهر اردبیل، بررسی معاری بنا، بررسی سازه و استحکام بخشی بنا، بررسی تزئینات بنا، بررسی مواد و مصالح، طرح پیشنهادی حفاظت و مرمت و طرح پیشنهادی برای پوشش گنبد خانه سرفصل‌های کتاب «مطالعه‌ای در حفاظت معماری جمعه مسجد اردبیل» را شامل می‌شوند.

نویسنده کتاب در مقدمه آورده است: حفاظت از میراث معماری اقدامی دشوار و پیچیده است که تحقق آن نیازمند عوامل مختلفی از جمله انجام مطالعه‌ای دقیق و همه جانبه در این زمینه است.
یکی از شیوه‌های دستیابی به این هدف ارایه تجربیات گوناگون در این زمینه است تا بتواند بستر لازم را برای تجربه‌اندوزی و بحث و تبادل نظر در این مورد فراهم کند.

کتاب حاضر تلاشی در بیان یکی از این مطالعات است که به «طرح حفاظت و مرمت جمعه مسجد اردبیل» اختصاص دارد، این مطالعه در قالب طرحی پژوهشی با همین عنوان توسط نگارنده و گروهی از کارشناسان، به سفارش معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در اسفند ماه ۱۳۸۹ آغاز و پس از ۱۲ ماه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به اتمام رسید.

دریافت تصویر جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook