انتشار کتاب «حضور و ظهور در شرح سکوت و نور»

پدیدآورنده: دکتر مهدی حجت
ناشر: نشر علمی
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
تیراژ: ۱۰۰۰ جلد
تعداد صفحه: ۱۰۰
قیمت: ۲۸۵/۰۰۰ ریال

بخش هایی از پیشگفتار:
کتاب حاضر متن سخنرانی «لویی کان» در مراسم گشایش نمایشگاهی از آثارش در دانشکده پلی تکنیک فدررال زوریخ می باشد که در آن نشان می‌دهد صرفاً طراح و معمار بزرگی نیست، بلکه به همان اندازه در طراحی اندیشه نیز ماهر است. او چنان‌که با ساختمان‌های خود همه انسان‌ها را دعوت کرده تا به ماهیت خود و دیگران، یعنی به ماهیت انسان بیندیشند، در اینجا با سخن خود نیز آن‌ها را به تفکر درباره ماهیت معماری و اثر معماری به‌مثابه تجلی نهاد انسان فرامی‌خواند. او به ظرافت، از مضمونی آشنا برای معماران، یعنی نور، استفاده می‌کند تا حرکتی عمیق درباره معماری را بیان کند.

این کتاب دومین عنوانی است که انتشارات علمی در مجموعه ی «به سوی معماری» منتشر می کند. این مجموعه که زیر نظر آقای دکتر مهدی حجت در دست تهیه است، در نخستین گام ترجمه و انتشار مجموعه کامل، یا کمابیش کامل، آثار نظری لویی کان را در دو کتاب در دستور کار قرار داده است.

شرح «سکوت و نور» نشان می دهد که مجموعه ی اندیشه ی این اندیشمند و معمار به نام چه ظرفیت هایی برای سیر و سلوک در عالم معماری فراهم می کند.
کتاب چنان صفحه آرایی شده که متن سخنرانی لویی کان در بخش فوقانی صفحات مستقلاً قابل مطالعه باشد و شرح را به صورت حاشیه ای در پایین صفحات قرار داده شده است تا افزون بر آنکه نظر شارح محترم دائر بر رعایت شأن و مقام سخن لویی کان برآورده می شود خود شرح هم به استقلال قابل مطالعه باشد.

• فهرست مطالب:

– پیشگفتار
– فهرست مطالب
– فهرست تصویرها
– مقدمه
– شرحی بر سکوت و نور
– پانوشت ها

لینک مرتبط: اولین کتاب از مجموعه ی «به سوی معماری» درخصوص آثار نظری لویی کان؛کتاب «لویی کان، گفتگو با دانشجویان»

تصویر روی جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook