انتشار کتاب «بدون سایت؛ ۱۰۰۱ فرم ساختمانی»

مولف: فرانسوا بلنسیک
مترجم: پویان روحی – شانای ظهرابی
ناشر: انتشارات کتابکده کسری
تاریخ چاپ: ۱۳۹۴
تعداد صفحات: ۱۲۸
قطع: رحلی
قیمت: ۱۰۰۰۰ تومان

ممکن است برخی کتاب «بدون سایت» را نخستین مانیفست سده ی بیست و یکم بدانند. چرا که شیوه ی جدیدی برای اندیشیدن به معماری ارائه می کند. ممکن است برخی دیگر آن را آخرین رساله ی معماری بدانند، چرا که ایده هایی را به شکلی اندیشمندانه در کنار یکدیگر جمع آوری کرده است؛ ایده هایی که در غیر این صورت، ممکن بود از میان بروند.
«بـدون سایـت» به هر ژانری که تعلق داشته باشد، گونه ی جدیدی از کتاب های معماری است که به نظر می رسد از هیچ به وجود آمده باشد.

نویسنده ی آن، یک معمار جوان فرانسوی که در ژاپن مشغول به کار است، قبول دارد که این کار را “نه به خاطر ستایش معماری، بلکه بیشتر به دلیل خستگی شدید از دیسیپلین به عنوان یک واکنش خودبه خودی انجام داده است.” او می پرسد چه اتفاقی می افتد اگر معماران ذهن خود را از محدودیت های سایت، برنامه و بودجه آزاد کنند؟ نتیجه کتابی است مملو از فرم که مانند دیگر کتاب هایی که انتشارات دانشگاه ام آی تی منتشر کرده، واژگان اندکی دارد.

۱۰۰۱ فرم ساختمانی موجود در بدون سایت، انگل های ساختاری، برج های زنجیری، طبقات بلبلرینگی، گوشه های موج دار، بالکن های تصاعدی، نماهای شعاعی، قاب های خزنده و ایده های معماری دیگری را در بر دارد که ممکن است برای ساخت به تکنیک هایی نیاز داشته باشند که هنوز ابداع نشده اند و یا با جاذبه، ارتباطی برقرار کنند که هنوز امکان برقراری اش، وجود نداشته باشد. بدون سایت مجموعه ای است با پایان باز از ایده های تصویری تا خلاقیت معماری بتواند از آن ها استفاده کند.

تصویر روی جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook