انتشار درسنامه «تاریخ هنر اسلامی»

درسنامه «تاریخ هنر اسلامی» نوشته سیدرضی موسوی گیلانی منتشر می‌شود. این کتاب به عنوان منبع درسی برای واحد دانشگاهی «تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی» برای دانشجویان هنر و معماری تالیف شده است.

به گفته سیدرضی موسوی: از سال ۱۳۹۱ دو واحد درسی به دروس معارف دانشگاه‌ها با عنوان «تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی» اضافه و مصوب شد تا هر رشته‌ای برای این واحد درسی، کتاب مخصوص به خود را داشته باشد.
وی افزود: دکتر علی اکبر ولایتی کتاب «فرهنگ و تمدن اسلامی» را برای دانشجویان رشته پزشکی نوشت و من نیز کتاب درسنامه «تاریخ هنر اسلامی» را برای دانشکده‌های هنر و معماری به مرحله نگارش درآوردم. در این کتاب کارکرد هنرها در تاریخ تمدن اسلام بحث و بررسی شده و بخشی هم به زیبایی‌شناسی از دیدگاه اسلام اختصاص دارد.

موسوی ادامه داد: به دلیل حساسیت این موضوع روند انتشار کتاب چند سال به طول انجامید، اما در نهایت تا پایان امسال (۱۳۹۴) در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. ناشران این کتاب مدرسه اسلامی هنر و دفتر نشر معارف هستند.

سیدرضی موسوی گیلانی دارای مدرک دکتری فلسفه هنر از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه فلسفه هنر دانشگاه ادیان و مذاهب قم به تدریس و پژوهش اشتغال دارد.
«حکمت هنر: هنر از منظر سنت و مدرنیته»، «درآمدی بر روش‌شناسی هنر اسلامی»، «شرق‌شناسی و مهدویت»، «تفسیر ارگانیک از عاشورا و غیبت»، «دکترین مهدویت» و «مهدویت از دیدگاه دین پژوهان غربی» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده سیدرضی موسوی است.
منبع: ایبنا
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook