اعلام نتایج و نمایش تصاویر آثار برتر مسابقه «طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی»

اختصاصی، معمارنیوز – بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه «طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی»؛ نتایج مسابقه طی بیانیه ای توسط هیئت داوران بدین شرح مشخص گردید:

بیانیه هیأت داوران: (۹۹/۲/۶)
در پی فراخوان مسابقه‌ی طراحی عنصر مرکزی سرسرای اصلی بیمارستان ناظران مشهد و پس از ثبت نام بیش از ۳۰۰ نفر و وصول ۹۸ اثر، هیأت داوران در روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مشهد و در محل پروژه‌ی در حال ساخت بیمارستان ناظران تشکیل جلسه داد و پس از بررسی دقیق و مفصل آثار، در موارد زیر اعلام نظر می‌کند:

۱- هیأت داوران با اظهار رضایت از برگزاری مطلوب مسابقه برای جذب مشارکت علاقه‌مندان در سطح کشور، دقت در اجرای مسابقه بر طبق ضوابط و معیارهای تدوین شده در آیین‌نامه‌های قانونی برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی و همچنین ملاحظات زیست-محیطی قابل توجه، تشکر خود را از ارکان مسابقه اعلام می‌دارد.
۲- هیأت داوران با در نظر داشتن شرایط حال حاضر جهانی در پی شیوع ویروس کووید-۱۹، زمان محدود برای این مسابقه و مخصوصا تقارن آن با ایام نوروز، مراتب قدردانی خود را از کلیه‌ی شرکت‌کنندگان در مسابقه ابراز می‌دارد.
۳- با توجه به موارد طرح شده در راهنمای مسابقه که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده بود، آثاری که به خواسته ها و شرایط تحویل اثر بی‌توجه بوده اند، پس از نخستین بررسی و ارزیابی توسط مدیر مسابقه کنار گذاشته شده و نهایتاً ۸۸ اثر برای داوری ارائه گردید. برنامه‌ریزی برای روند داوری و قضاوت آثار طی سه مرحله و با عنایت به ملاحظات طراحی و همچنین معیارهای داوری تعیین شده در فراخوان، به دقت صورت پذیرفته بود و به شرح زیر انجام گرفت:
مرحله‌ی اول: آثار به روش حذفی بررسی شد و از میان ۸۸ اثر قابل داوری؛ ۶۲ اثر با دو رأی منفی و بیشتر، از روند بررسی کنار گذاشته شدند. (۵۰ اثر با سه رأی و ۱۲ اثر با دو رأی جهت حذف)
مرحله‌ی دوم: در این مرحله به آثار باقی مانده در رقابت (۲۶ اثر) امتیازی بین ۱ تا ۱۰ توسط هر یک از سه داور اختصاص یافت و بدین ترتیب جایگاه آنها نسبت به هم تقریباً مشخص گردید. شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ اثر حذف شده با دو رأی منفی مجدداً بررسی شدند تا هر کدام امکان بازگشت به رقابت را داشته باشند مشخص شود.
مرحله‌ی سوم: نهایتاً بین ۹ اثر (از ۲۶ اثر) که بیش از پنجاه درصد امتیاز را کسب کرده بودند، برای انتخاب رتبه های اول تا سوم بحث و مشورت شد و پس از تعیین این سه، دو اثر شایسه‌ی تقدیر به جمع آنها اضافه شد.

*در نهایت برگزیدگان این رقابت به شرح زیر اعلام می‌گردند:

رتبه اول: شناسه‌ی ۵۰WXL71IKD، مجید منصورپور
دست یافتن به پاسخی موجز با نگاهی کمینه‌گرا، سادگی و خلوص در فرم، شفافیت و عدم ایجاد مانع بصری همراه با آرامش و سکوت بصری جالب توجه، ویژگی‌های اصلی این طرح در جلب نظر هیأت داوران است. همچنین قابلیت لازم برای اصلاح، تکمیل و انطباق با تمامی خواسته‌ها را دارا می‌باشد.

رتبه‌ دوم: شناسه‌ی OF5T7PJKHH، اسد دلسوز خاکی
اثری یادمانی و مانیومانتال است با سکون، تمرکز و صلابتی ویژه که بستر مناسبی از یک سطح انعکاسی جلوه‌گری و پردازش آن را دوچندان می‌کند. همچنین این‌همانی بصری خاص و خلاقانه ای با هنر و معماری ایرانی دارد.

رتبه‌ سوم: شناسه‎ی KB77DD15IZ، تیم امین طهماسبی اوریمی و سیده یسنا حسینی
سناریویی هنرمندانه با استفاده از توسعه‌ی هندسی و تکنیک‌های متنوع فرمی-فضایی می‌باشد، که در عین تلاش در جهت هماهنگی با بستر، می‌کوشد آن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

رتبه‌ چهارم: شناسه‌ی ۲M0QK66BBH، تیم شیما خوش‌پسند و محمد موسوی
تجسم شاعرانه‌ای ست که با به خدمت گرفتن یکی از آشناترین نمادهای زندگی و بخشندگی، به سرعت با بیننده ارتباط برقرار می‌کند و بدون نیاز به تفسیر و توضیح خاصی مفاهیم و اتمسفر لازم را ایجاد می‌نماید.

رتبه‎ پنجم: شناسه‌ی IKRURS7VTQ، تیم خشایار عدالت پژوه و امیرعلی معمارزاده
تلاش قابل‌توجهی ست که با استفاده از تکنیک‌های نوین تولید فرم، موفق شده ضمن دارا بودن ایستایی با انعطاف و پویایی مناسب، توسعه پذیری جالبی در پاسخ به انتظارات طرح را داشته باشد و آینده نگری جذابی را متبادر می‌سازد.

هیأت داوران بار دیگر تشکر خود را از ارکان مسابقه و شرکت‌کنندگان ابراز می‌دارد و امیدوار است نتایج این مسابقه در جهت اجرای یک اثر فاخر، کارفرما را یاری رساند. شایان ذکر است:
الف) هیچکدام از آثار منتخب به دلیل ضعف های تکنیکی و عدم رعایت برخی از خواسته‌ها، واجد شرایط برای اجرای عین به عین نیست. لذا طرحی که برای اجرا انتخاب شود، نیاز به اصلاح و تکمیل براساس نظر هیئت داوران و کارفرما خواهد داشت.
ب) به دلیل کسالت و ضرورت عدم حضور مهندس سهرابیان (طراح معمار بیمارستان ناظران و عضو تیم داوری)، با هماهنگی ارکان مسابقه وحیدرضا ابراهیمی که از معماران، پژوهشگران و مدیران اجرایی برجسته می‌باشند، به عنوان جایگزین ایشان تعیین و جهت حضور در جلسه‌ی داوری قبول زحمت فرمودند که بدینوسیله بابت همراهی صمیمانه‌ی ایشان قدردانی می‌گردد.

♦نــمایش آثــار:

آثار نفــرات برتـــر:

 

سایر آثار راه یافته به مرحله ى پایانى داورى:

 

گزارش تصویری داوری:

 

نمایش سایر آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه «طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی»؛ (سرسرای اصلی بیمارستان ناظران مشهد)

دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.
هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۶ نظر on “اعلام نتایج و نمایش تصاویر آثار برتر مسابقه «طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی»”

  • Niloufar wrote on ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۰:۵۷

    پنج شیتی که انتخاب شدند اصلا به نکات مسابقه هیچ توجهی نکردن مسابفه اعلام کرده حدود چهارصد اسم خیرین باشه و تعداد صندلی های انتظار نباید کم بشه یا اگر فضای صندلی گرفته شده به همون تعداد باید تو طاحی گذاشته بشه و اینکه شیت ها به نور پردازی در شب اشاره ای نشده تعداد رندر ها کم هست چرا داورا اصول طرح مسابقه رو نادیده گرفتن و شیت های منتخب هیچ تناسبی با محیط اجرا شده نداره هیچ منطقی نداره حتی روند طراحی که از اصلی ترین ارکان شیت هست ندارن واقعا برای وقت و فکری که برای این مسابقه گذاشتم تاسف میخورم با این سطح از داوری پایین و نا عادلانه.
    متاسفانه فکر میکنه کاملا فورمالیته و سرکاری بوده

  • Niloufar wrote on ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۲:۳۱

    نفرات اول دوم مدهرکشون کامل نیس شیتشون کامل نیس چطور ب مسابقه راه یافتن؟؟ حتی خوضیحاتشون حتی روند طراحی ندارن. خیلی ناقصه کهر نفر دوم اصلا اجرایی نیس .. کار نفر اول واقعا هیچ تناسبی با سقف و کار اجرایی محیط نداره . آقای سهرابیان هم ک نبودن کسالت داشتن لزومی نداشته کهرها داوری میشد یا یه داور بنام جایگزین میشده.. حس میکنم بد سرکاری بوده این مسابقه

  • Mana wrote on ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۲۲:۴۴

    نتایج مسابقه واقعا شوکه کننده بود!! داورها‌اصلا ملاحظات و مدارکی که خودشون خواستن را در داوری لحاظ نکردن و ایده های تخیلی که کاملا با خواسته های مسابقه منافات دارن به عنوان طرح های برگزیده انتخاب شدن!!من ازکسایی که ناظر هستن خواهش میکنم یکبار خواسته های این مسابقه را مطالعه کنند و ببینند که متاسفانه این مسابقه اون جور که باید عمل نکردو داوری نشد!!

  • A-tabesh wrote on ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۱:۰۳

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید گرامی
    اگر‌امکان داره درراستای احترام به زمان و تخصصی که دوستان در این‌مسابقه صرف کردند.یک توضیحی در مورد نحوه داوری داده شود .چون این دوستان بزرگوار برگزیده شده بدون در نظر گرفتن الزامات طراحی که در عنوان مسابقه ذکر شده بود و با کمترین اسناد و مدارک و تکست که ما حداقل با خواندن انها به درکی از این کار فاخر این بزرگواران برسیم .اکثر دوستان بزرگواری که در این مسابقات شرکت میکنند جز ان دسته معمارانی هستید که در ابتدای کار قرار دارند و شاید داوری ……. شما باعث دلسردی این بزرگوارن شود.و سوال من این است ایا ما سیاه لشگر یک سناریو از پیش تعیین شده بودیم و منتخبین از قبل انتخاب شده بودند ؟ما منکر این‌نیستم که کارهای ما هم عیب هایی دارد ولی به نسبت کارها که حساب کنیم‌ باعث شک میشود. در ضمن نرم افزاری هست به نام‌پینترست که شما پیشنهاد میکنم‌حداقل یک‌نگاه به ان کنید و متوجه میشوید که چقدر از کارها کپی‌بوده بدون کوچیکترین دخل و تصرف . حداقل انتظاری که از یک داور میرود این است که کارهای مهم را بشناسد تا دوستانی با کپی از موزه جنگ‌امریکا وپنترست و… برنده اعلام‌نشوند . و تفکر شما باعث خروجی هنرمندان پینترسی میشود.باشد که رستگار شویم.

  • saeid wrote on ۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۱۲:۲۷

    خدمت دوستان معمارم :مثل خیلی چیزهای دیگه این مملکت دنیال منطق و اصول تو مسابقات معماری نگردید و فقط برای به چالش کشیدن خودتون و هرچند وقت یکبار برای برگشتن به روزهای دانشکده و طراحی آزادانه به این مسابقات نگاه کنین،خیلی هاشون اصلا زحمت داوری هم به خودشون نمیدن و خیلی راحت میگن هیچ طرحی ارزش لازمه رو نداشنه…یه نگاه به معماری و طراحی شهرهاتون که بندازین همه چی دستتون میاد.

  • حسین wrote on ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹, ۲۰:۴۱

    سلام دوستان گلم
    منم مثل شما زخم خوردم اثاری که رتبه آوردن در حقیقت از آخر رتبه آوردن چون هیچ تناسبی با موضوع و محیط و حتی الزامات داوری که خود … باید بر مبنای اون کار کنن رو در داوریشون لحاظ نکردن بعضی از طرح ها نه بصرفه اقتصادی بودن نه قابلیت اجرا داشتن که اصلا معماری شدن.متاسفم واقعا متاسفم … .متاسفم برای خودم که انرژی و زمان واس طراحی گذاشتم .

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook