اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی شهری پیاده راه فردوسی سنندج

محمدرضا کاشانی- سردبیر- باری دگر مسابقه ای به انتها رسید، اما به سرانجام نرسید. این بار عدم اطلاع داوران این مسابقه از مفاد آیین نامه و شاید وجود آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی، باعث شد این رقابت تجربه ناخوشایند دیگری را رقم زند.
در بند ۳ـ۱۷٫ این آیین نامه آمده است: داور یا هیئت داوری نمی‌تواند هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته احراز مقام اول نداند؛ اما می‌تواند عیوب محصول برنده اول را اعلام کند، و وی را شایسته واگذاری ادامه کار نداند.
قطعاً عدم اطلاع و یا بی توجهی داوران از مفاد آیین نامه مذکور شایسته آنان نیست و همچنین برای معمارانی که زحمات زیادی متحمل می شوند قابل قبول نبوده و این مسائل باعث حضور حداقلی معماران در مسابقات معماری می شود؛ که نتیجتاً موجب بی توجهی معماران و خصوصاً نسل جوان به معماری معاصر کشور می گردد. بارها این موضوع را تکرار کرده ایم و شایسته می دانیم به جهت اهمیت موضوع باری دگر تکرار نماییم که مسابقات معماری و شهرسازی بهترین روش برای خلق معماری هم شأن دوره حاضر است. از اساتید و اعضاء هیئت داوران که در ذیل نامشان آمده است چنین انتظاری نمی رفت!
در ادامه گزارش و نتایج مسابقه مذکور آورده می شود.

جلسه داوری پیاده راه فردوسی با حضور داوران منتخب، رأس ساعت ۱۰:۳۰ روز پنج شنبه مورخ ۹۵/۳/۱۳ در سالن نمایشگاه دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان شروع و پس از روئیت و بررسی کارهای ارائه شده بیانیه ای به شرح زیر تدوین گردید.

هیئت داوران:
– دکتر کیومرث حبیبی؛ عضو هیأت علمی گروه شهرسازی دانشگاه کردستان
– دکتر بختیار بهرامی؛ عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه کردستان
– دکتر مهرداد یوسف زمانی؛ عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه کردستان
– دکتر مصطفی بهزادفر؛ عضو هیأت علمی گروه شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران
– دکتر حسن سجادزاده؛ عضو هیأت علمی گروه شهرسازی دانشگاه بوعلی سینا همدان
– آقای مهندس داوود درویشی؛ عضو دفتر فنی استانداری کردستان

بیانیه هیئت داوران مسابقه پیاده راه فردوسی:
• با توجه به الزامات مسابقه هیچ کدام از کارهای ارائه شده واجد شرایط احراز رتبه اول نبودند و کار شماره ۱۳۴ به عنوان رتبه دوم ارزیابی شد که از نظر محتوای اجرایی در حد فاز صفر می باشد، در صورتی که گروه کاری مذکور تمایل به انجام تکمیل کار خود در حد فاز یک باشند، ۹سکه دیگر برای پذیرش این امر به آنان تعلق می گیرد.

• ضمناً کارهای شماره ۱۴۹ و ۱۵۹ مشترکاً رتبه سوم مسابقه را حائز شدند.

 

اسامی نفرات برتر:

رتبه دوم: کد ۱۳۴
طراح: متین اکبری – همکاران ارائه: مونا اکبری، فرزین کنعانیان

رتبه سوم (مشترک) : کد ۱۴۹
محمد رامین رحیمیان

رتبه سوم (مشترک) : کد ۱۵۹
ایوب شیر محمدی، سیده مریم فاروقی

 

گزارش تصویری داوری:

 

نمایشگاه آنلاین آثار:

نفـــرات برتـــر:

رتبه دوم:

رتبه سوم: (مشترک)

 

ســـایر آثـــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

 

لینک مرتبط: مسابقه طراحی شهری پیاده راه فردوسی سنندج

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

 

 

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۶ نظر on “اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی شهری پیاده راه فردوسی سنندج”

  • Tina wrote on ۱۸ خرداد, ۱۳۹۵, ۷:۱۴

    یعنی اول نداره این مسابقه ….. واقعا خنده داره ??

  • شرکت کننده در مسابقه wrote on ۱۸ خرداد, ۱۳۹۵, ۱۰:۵۶

    با سلام و خسته نباشید
    طبق فراخوانی که در باره این مسابقه در سایت محترم معمارنیوز قید شد، مقرر شد که تا تاریخ دهم خرداد ۱۳۹۵ (طبق گفته خودشون در کانال تلگرام مزبوطه) کارها داوری شوند. اما این تاریخ به ۱۳ خرداد موکول شد و در تاریخ ۱۶ خرداد نتایج در کانال تلگرام اعلام شد.

    جالب اینجاس که گفتن مسابقه نفر اول ندارد!!!!!
    نفر دوم هم به شرطی ک کارشونو تحویل بدن جایزه بهشون میدیم
    نفر ۳وم هم که جایزه ش ۳ تا سکه س مشترکا دادن به ۲ تا گروه!!!!!!!!!!!!!

    چون طرح هایی که بعنوان نفر دوم و سوم مشترک گذاشتن واقعا در حد یک پروژه لیسانس هم  نیستن. من و اون دوستانی که به اعلام نتایج و کلا سیستم برگزاری مسابقه معترضیم واقعا خواهشمندیم که داوری بوسیله داورانی غیر ار داوران دانشگاه کردستان انجام شود. چون به شدت حس میشود کار دانشجوهای خودشونو نمره دادن!!!

  • سوران شکری wrote on ۱۹ خرداد, ۱۳۹۵, ۰:۴۶

    این که مسابقه رتبه اول نداره یه قانون شکنی واضحه،طبق قوانین دبیرخانه جامع … بنده هم با نظر “شرکت کننده در مسابقه ” موافقم

  • شرکت کننده wrote on ۱۹ خرداد, ۱۳۹۵, ۹:۱۵

    اعتراض بنده نه به دلیل رد کارم، بلکه به دلیل ساختار شکنی ها و تصمیم گیری های شخصی داوران در مسابقات است که متاسفانه در سالهای اخیر به یک روند عادی و بدیهی تبدیل شده است.

    با این شرائط دور از ذهن نیست که به تدریج هیچ انگیزه ای برای شرکت کردن در مسابقات باقی نمیمونه و آفت نزول کیفیت کارهای اجرایی کم کم به این عرصه هم سرایت میکنه.

  • ارمان wrote on ۸ تیر, ۱۳۹۵, ۱۴:۲۶

    ارائه کارهای نفرات دوم و سوم افتضاحه در حد پروژ کاردانی می باشد … . رعایت هیچکدام از مشخصه ها ی مسابقه در انتخاب نفرات اصلا دیده نمی شود طراحی ها هم .. است هیچگونه ایده ای در کارها خوشبختانه نمی بینیم. بازم خدا قوت ..

  • شرکت کننده wrote on ۱۳ تیر, ۱۳۹۵, ۹:۲۵

    مدتی بعد از اعلام نتایج از طرف دبیرخانه مسابقه پیغامی رسید مبنی بر اینکه ۱۱ گروه به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند و خواسته شد که فایل کارها براشون ارسال بشه.

    اینکه دوستان زحمت نکشیدن تا اعلام کنن که آیا داوری مجددا انجام میشه یا خیر؟ و اینکه فایل ها رو به چه منظوری میخوان توهین به شرکت کننده هاست….!!!! واقعا هیچ نهادی برای رسیدگی به این تخلفات نیست؟

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook