اعلام نتایج جشنواره سراسری دانشجویی تجسم هنر

محمدرضا کاشانی، سردبیر معمارنیوز- بار دگر نتیجه یک مسابقه معماری اعلام شد. اعلام نتایج مسابقات معماری به جای ایجاد خرسندی و انگیزه، باعث سلب اطمینان معماران می شود و به جای پرداختن به مزایای مسابقات معماری و بهره مندی از معماران خلاق در جهت بازآفرینی معماری هم شان دوره حاضر باید از آبروی از کف رفته مسابقات معماری سخن گفت، که صد البته جای تاسف دارد؛ و این بار عدم اعلام نفر اول.

(داوران معمار، اگر به عرف اهمیت نمی دهند، قانون را رعایت نمایند و یکبار آئین نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی مصوب شورای انقلاب فرهنگی را مطالعه نمایند. عدم انتخاب نفر اول مغایر آئین نامه مذکور می باشد. در بند ۳ـ۱۷٫ آیین نامه مذکور آمده است: داور یا هیئت داوری نمی‌تواند هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته احراز مقام اول نداند؛ اما می‌تواند عیوب محصول برنده اول را اعلام کند، و وی را شایسته واگذاری ادامه کار نداند.)

 

پس از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره تجسم هنر مورخ ۳۰ آذر ماه الی ۷ دی ماه در محل حوزه هنری، گالری ابوالفضل عالی و خانه عکاسان، بنا بر اطلاع دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری دانشجویی تجسم هنر (پاتوق)، نتایج جشنواره در بخش معماری بنا به انتخاب هیئت داوران به شرح زیر اعلام گردید:

داوران بخش معماری:
نسیم خانلو
عبدالهادی دانشپور
مریم دهنادی
امیر مسعود دباغ
حسین سلطانزاده
فریدون کسراییان

نتایج جشنواره در بخش معماری:

رتبه اول: با توجه به نظر داوران به اثری تعلق نگرفت. !!!

رتبه دوم: (به صورت مشترک)
گروه ۱ ؛ علی ویسی
گروه ۲ ؛ میلاد درخشانی – فرامرز درخشانی
رتبه سوم: بهزاد فیضی فیض آبادی – غلامرضا صفی

 

آثار برگزیده: (بخش معماری)

لینک مرتبط: جشنواره سراسری دانشجویی تجسم هنر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۴ نظر on “اعلام نتایج جشنواره سراسری دانشجویی تجسم هنر”

  • امیر wrote on ۲۲ دی, ۱۳۹۴, ۱۰:۳۷

    در بخش های دیگه این مسابقه هم همین وضعیت برقرار بود. از دوستی که در مسابقه شرکت کرده بود و جز پذیرفته شدگان اولیه بود شنیدم حتی در اهدا تقدیر نامه هم نتوانستند عملکرد مناسبی داشته باشند. میزان جوایز هم که دیگر نیاز به توضیح نداره.

  • مهري wrote on ۲۵ دی, ۱۳۹۴, ۱۳:۵۸

    جای بسی تاسف و صد البته تعجب است که به جای تشویق و ایجاده انگیزه در معماران جوان، اینگونه اعتماد انها سلب میشود، علاوه بر نداشتن نفر اول در این مسابقه و عدم رعایت آیین نامه مربوط به مسابقات،  گویی استانداردهای اولیه خود مسابقه نیز رعایت نشده و نفرات برتر اکثرا تعداد شیت کمتری دارند و کار و ایده خود رو به خوبی معرفی نکردند، البته شاید ایراد از بنده است که فکر میکردم در این نوع مسابقات، ایده پردازی و معرفی درست کار بر طبق استاندارهای ارائه شده در فراخان  اهمیت بیشتری نسبت به رنگ و لعاب دارد!
    با همه احترامی که برای قلم و دست قوی نفر برتر این مسابقه قائل هستم، اما من با نگاه به دو پوستر نفر برتر که دستی کار شده، هیچ کدام از موارد خواسته شده اععم از: ایده پردازی ها، معرفی سایت، دیاگرام های حجمی ، کاربری و… را نمیبینم.
    امیدوارم کمتر شاهد اینگونه مسابقات و بی عدالتی ها باشیم.
    با تظکر

  • بى نام wrote on ۲۵ دی, ۱۳۹۴, ۱۹:۱۶

    سلام و عرض ادب
    با سپاس و تشکر از درج این مطلب مهم در معمار نیوز
    بنده نیز از شرکت کنندگان این دوره مسابقه معمارى ( پاتوق) بوده و لذا در جریان روند گام به گام این فراخوان حضور داشته و کلیه مشکلات را رویت و لمس کرده ام .
    بسى باعث تاسف است که داوران با بیان این مطلب که در این دوره هیچکدام از طرحها صلاحیت دریافت جایزه نفر نخست را ندارد ،خیلى راحت حق و حقوق و استعداد شرکت کنندگان را زیر پا کذاشته و انگیزه آنها براى شرکت در مسابقات آتى را از بین برده اند .
    بسیار خرسند هستم که معمار نیوز سخن دل من و معماران آینده ایران زمین را به گوش دیگران رساند .
    تشکر از حمایت شما

  • بهزاد wrote on ۳ بهمن, ۱۳۹۴, ۱۲:۳۲

    من اینگونه برداشت نمیکنم در جواب به دوست خوبمون امیر .. وقتی فردی در جشنواره شرکت میکنه و حائز رتبه نمیشه همیشه گله میکنن . و اینکه فکر کنم برای کی جشنواره در ۴ بخش و هر بخش جوایز متعدد فکر کنم کافی باشه … من در این جشنواره بودم و اینگونه که این دوست گفتن نشد .تقدیرنامه تمامی نفرات هم داده شده.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook