نشست «هنر اسلامی در خاورمیانه معاصر» – دانشگا هنر

نشست «هنر اسلامی در خاورمیانه معاصر» از سلسله نشست های مطالعات منطقه ای هنر است که توسط دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر با همکاری گروه هنر انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می گردد.

هنر خاورمیانه روایتی تازه از هنر اسلامی است؟ آیا آثار هنرمندان خاورمیانه نوعی بازنمایی از شرایط فرهنگی و اجتماعی آنها است یا پاسخ های شرق گرایانه به کنجکاوی های غربی از مسائل خاورمیانه؟ آیا هنرخاورمیانه بازسازی کلیشه های رسانه ای از جغرافیای بنیادگرایی اسلامی نیست؟ پاسخ به این پرسش ها مستلزم شناخت ژئوپلتیک خاورمیانه است.

در این نشست مفهوم خاورمیانه نو مورد بحث قرار خواهد گرفت و هنر اسلامی در گفتمان های سیاسی معاصر منطقه خاورمیانه کنکاش خواهد شد. اولین سخنران نشست؛ عبدالمجید البرز است که شکل گیری و برساخت خاورمیانه نو را در بستر تحولات سیاسی مورد بحث قرار می دهد و سخنران دوم محمدرضا مریدی است که به نهادهای مولد و بازتولیدکننده گفتمان هنر خاورمیانه خواهد پرداخت.

با حضور:
محمد رضا مریدی؛ عضو هیات علمی دانشگاه هنر
عبدالمجید البرز؛ پژوهشگر و کارشناس مسائل خاورمیانه از وزارت امور خارجه ایران

* حضور برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

زمان: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۵ الی ۱۷
مکان: پردیس باغ ملی، سالن پژوهشکده دانشگاه هنر
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook