سیری در تاریخ تبریز؛ «بازدید از موزه بازار و مشاغل» – تبریز

مرکز معماری فیروزه برگزار می کند:
سیری در تاریخ تبریز

به منظور آشنایی و شناخت هر چه بیشتر دانشجویان و علاقمندان معماری و سایر رشته های دانشگاهی، با تاریخ کهن و دیرینه شهر تبریز، مرکز معماری فیروزه اقدام به برگزاری سلسله بازدیدهای بافت تاریخی شهر، تحت عنوان «سیری در تاریخ تبریز» را نموده است. مسیر اول این سیر، بازار تاریخی تبریز و مسیر دوم مسجد کبود بود. در سومین مسیر از سیر در بافت تاریخی شهر، دوشنبه شازدهم اسفندماه بازدید از موزه بازار و مشاغل در جوار یخچال تاریخی صادقیه تبریز و با حمایت شهرداری منطقه هشت تبریز برگزار خواهد شد.

با حضور:
کریم میمنت نژاد؛ تبریزپژوه
رضا سرابی اقدم؛ مجموعه دار آثار تاریخی

موزه بازار و مشاغل که بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، در مرحله اول یک اثر ثبت ملی را از خطر تخریب نجات داده و در گام بعدی دو موزه مجزا و ارزشمند را در شهر تبریز بنا کرده است. محل کنونی یخچال صادقیه که هم اکنون در حال مرمت است در فاز دوم پروژه به موزه بازار تبدیل خواهد شد و قطعه کناری یخچال با ساخت ساختمانی مجزا در ۳ طبقه به موزه مشاغل تبدیل شده است. همه آثار و اشیا مربوط به ۱۲ شغل از یاد رفته در ۱۲ حجره بازسازی شده و طبقات دیگر به سالن اجتماعات، گالری و نمایشگاه و محل اتحادیه اصناف بازار اختصاص یافته است.
با تغییر کاربری در یخچال صادقیه، موزه بازار و مشاغل در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع احداث می شود که در ۴۷ پله به طرف پایین در ۲ طبقه شامل گالری مشاغل با فضاهای جنبی در طبقه همکف و گالری آب در طبقه زیرزمین طراحی و اجرا می‌شود.

شایان ذکر است این بازدید پیش از افتتاح موزه و بصورت اختصاصی با هماهنگی و حمایت معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری منطقه هشت تبریز میسر گردیده است. کریم میمنت نژاد و رضا سرابی اقدم مجموعه دار آثار تاریخی، که اشیا به نمایش درآمده در موزه مشاغل جزو مجموعه های ارزشمند جمع آوری شده توسط ایشان است، طی این بازدید توضیحات مبسوطی برای مخاطبان خواهند داشت.

* حضور برای عموم آزاد میباشد.
* ثبت نام جهت حضور، الزامی و هزینه آن ۱۵/۰۰۰ تومان میباشد.
* جهت ثبت نام با شماره ٠٩٣٧۶٠٨۶٨٢٣ تماس حاصل نمایید.

زمان: دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۵، ساعت ١۶
مکان: تبریز، آخر دارایی اول، میدان صاحب الامر، مسیر جدید الحداث به طرف راسته کوچه جنب ورودی بازار صادقیه، یخچال تاریخی و موزه آب و مشاغل
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook