کتابی که بعد از ۲۰ سال چاپ شد – مجموعه آثار محمد ناصری پور

انتشارات نگار، کتاب “مجموعه آثار محمد ناصری پور” را منتشر کرد و طی مراسمی در موزه هنرهای معاصر ایران از این کتاب رونمایی شد.

ناصری‌پور که فوق تخصص مرمت آثار هنری ایرانی واسلامی شامل کتاب، نقاشی روی کتاب وهنر روغنی و جلد کتاب و همچنین فوق لیسانس معماری با درجه عالی از دانشگاه تهران را داراست، می‌گوید: من از ۲۰ سال پیش تا کنون هیچ نمایشگاهی در ایران نداشته‌ام و بیشتر آثارم در این کتاب و نمایشگاهم مربوط به حدود ۴ سال اخیر است و بنابراین کسی آن‌ها را ندیده است. تعدادی از آثارم نیز مربوط به گذشته‌های دور است.

این مدرس هنرهای سنتی ایرانی که تالیفات متعددی در زمینه کار‌شناسی و طراحی‌های معماری دارد ومشاور عالی موزه ایی در ایران و همچنین در مراکز بین المللی و جهانی است، در رابطه با نقاشی‌هایش از معماری معتقد است: به عنوان یک آرشیتکت که‌شناختی به معماری دارم، روشی خاص را در نقاشی از معماری در پیش گرفته‌ام. تفاوت من با یک نقاش این است که نقاش آنچه را که می‌بیند با احساسش می‌کشد، اما من به عنوان یک نقاش معمار آن چیزی که از معماری و بنا می‌بینم نخست معماری‌اش را می‌کشم و بعد روی آن رنگ می‌گذارم و در واقع من آن معماری را ترسیم می‌کنم و پرسپکتیو آکادمیک آن را می‌کشم و از این رو کار‌هایم خیلی متفاوت‌تر از کارهایی است که تاکنون دیگران در این زمینه انجام داده‌اند. یک معمار افزون بر احساس هنرمندانه، اصول معماری بنای مقابلش را هم به اثرش اضافه می‌کند و یک اثر معماری را با جزئیات آن می‌بیند.

ناصری‌پور که عضو انجمن “انستیتوی مرمت آثار هنری” آمریکا و همچنین عضو انجمن کنسول بین المللی موزه‌ها در فرانسه نیز هست، با بیان اینکه از ۵۰ سال پیش از تمامی آثارش عکس گرفته است وتصاویر آثارش را همچنان دارد، ادامه می‌دهد: اما چون این عکس‌ها به صورت حرفه‌ای عکاسی نشده‌اند به درد چاپ کتاب نمی‌خورد. در نتیجه، آثار چاپ شده در کتاب شامل آثاری است که اینجا در اختیارم بوده‌اند و یا مستقیماً اسکن شده‌اند و یا با عکاسی حرفه‌ای از آن‌ها عکس گرفته شده است. تعدادی از تصاویر آثارم در کتاب نیز آثاری هستند که در سفر‌هایم به خارج از کشور به صورت حرفه‌ای از آن‌ها اسلاید تهیه کرده‌ام و به این ترتیب در کل، تصاویر ۸۰ اثرم در کتاب آمده است.

مبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook