نادر تهرانی در جایگاه ریاست بخش معماری دانشگاه کوپر آمریکا

نادر تهرانی، طراح ایرانی-آمریکایی به ریاست بخش معماری دانشگاه The Cooper Union در نیویورک برگزیده شد. واحد دانشگاهی کوپر از معتبرترین موسسات دانشگاهی در حوزه هنر و طراحی در ایالات متحده است.

نادر تهرانی پیش از این از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ از اساتید دانشگاه MIT و مسئول دپارتمان معماری این دانشگاه بوده است. اما روز گذشته دانشگاه The Cooper Union جایگاه تازه او را به صورت رسمی در سایتش اعلام کرد.
وی در این باره می‌گوید: «عضویت در دانشگاه کوپر افتخاری بزرگ برای من است. در این دوره خدمت در موسسه‌ای با چنین میراث تاریخی، دانشکده‌ای متمایز و دانشجویانی مستعد، تجربه‌ای عالی جهت شرکت در مبحث حساس معماری در این دوره است.»
او در این جایگاه قصد دارد به تعامل با رشته‌های دیگر نیز بپردازد. گسترش مباحثات با مدارس و دانشگاه‌های هنر و مهندسی و همینطور دانشکده‌های علوم انسانی و اجتماعی برای سرعت بخشی به گفتمان در حوزه معماری از جمله برنامه‌های او در این راستا است.

تهرانی صاحب دو دفتر در بوستون و نیویورک است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده‌اند. پروژه‌های او از طراحی اثاثیه گرفته تا برنامه‌ریزی‌های شهری را شامل می‌شود.
در بخشی از بیانیه رسمی موسسه کوپر از Richard S Lincer -رئیس هیات مدیره و عضو هیات امنای دانشگاه- نقل شده که: «ما جایگاه جدید نادر تهرانی را به ایشان تبریک می‌گوییم. او نه تنها دیزاینری محترم و قابل است، بلکه نشرها و شرکت در نمایشگاه‌های بسیاری را در کارنامه دارد. به علاوه تجربه و دانش او در این جایگاه برای ما در موسسه کوپر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

آقای تهرانی ۲۵ سال گذشته را در تحقیق و بررسی در معماری و توسعه پروتکل‌ها تازه بر پایه تمرکز بر مواد و مصالح سپری کرده است.

به گفته Diana Agrest -استاد بخش معماری-: «نادر تهرانی با سنت‌های دانشکده Irwin S Chanin آشناست و تاکید ما روی کشف روندهای تازه برای خلق و تولید فرم‌های تازه توسط او متمرکز است.»

دانشگاه کوپر آمریکا

The Cooper Union در سال ۱۸۵۹ با تمرکز بر پیشرفت در علوم و هنر توسط پیتر کوپر تاسیس شد.
سایت مرتبط: www.cooper.edu

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook