جلسه آنلاین دفاعیه کارشناسی ارشد معماری؛ «بازآفرینی بافت های قدیمی شهر های بندری؛ با رویکرد گردشگر پذیری پایدار (رویایی در مه)»- دانشگاه محقق اردبیلی

دفاع از پایان‌ نامه پژوهشی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه محقق اردبیلی، فردا، چهارشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۰۰ برگزار می گردد.

دفاعیه پایان نامه تحت عنوان:
«بازآفرینی بافت های قدیمی شهر های بندری؛ با رویکرد گردشگر پذیری پایدار (رویایی در مه)»

دانشجو: سید هادی پوررضا
استاد راهنما: دکتر یوسف جهان زمین؛ استادیار گروه مهندسی معماری دانشگاه محقق اردبیلی 
استاد مشاور: دکتر صابر محمدپور؛ استادیار گروه شهرسازی دانشگاه گیلان  
استاد داور: دکتر توحید حاتمی خانقاهی؛ استادیار گروه مهندسی معماری دانشگاه محقق اردبیلی

چکیده ای از پایان نامه:
هدف: هدف عمده پژوهش حاضر این است که رشد اقتصادی شهر بندری با جذب گردشگر و بازآفرینی بافت قدیمی چگونه انجام خواهد گرفت. در واقع این نوشتار در تلاش شناسایی مولفه های بازآفرینی بافت قدیمی شهرهای بندری جهت ارتقای جذب گردشگر و رشد اقتصادی آن است.
روش‌ شناسی پژوهش: این پژوهش یک پارادایم تفسیری با رویکرد کیفی دارد. بنابراین پژوهش های مرتبط با حوزه ی تحقیق از میان مقالات متعدد جمع آوری شده و سپس با تاکتیک تحلیل محتوا اقدام به کد گذاری باز شده است. برای عمل تحلیل محتوا ابتدا مطالب مورد نیاز از پیشینه ی نظری پژوهش وارد نرم افزار اطلس تی آی نسخه۷ شده و سپس با توجه به هدف مقاله کلیدواژه ها از آن استخراج شده است و در پایان تبدیل به شبکه های درختی شده اند.
یافته‌ ها: حکمرانی شهر و سازمان بنادر در شهر های بندری باید رابطه ی تنگاتنگی با هم داشته باشند و هرکدام در حوزه ی کاری خود اطلاعات را شفاف در اختیار همدیگر قرار دهند. یافته ها نشان می دهد به طور نامحسوس ثبات سیاسی و شفافیت حکمرانی اولویت همه ی کارهای موجود در شهر است. پروژه های شهری نیاز به منابع مالی دارند و وجود نداشتن شفافیت ها روند سیستماتیک را دچار خدشه می کند.
نتیجه‌ گیری: داشتن یک برنامه ی مدون و جامع از جانب بندر و شهر اولویت می باشد. از دید بندری، باید اقداماتی نظیر احداث اسکله های تفریحی و افزایش بازدیدکنندگان شیلات تفریحی است و از جانب حکمرانی شهر، اقداماتی نظیر بازآفرینی هسته ی مرکزی و اختصاص بخشی از درآمد های خود به امر احیای هویت شهر می تواند موثر واقع شود.

* حضور برای عموم آزاد و بصورت مجازی امکان پذیر است.
* لینک ورود به جلسه
* (لینک ورود به این جلسه، همزمان با آغاز نشست، فعال خواهد شد.)

زمان: چهارشنبه،۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۰۰ 

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook