انتشار کتاب «طراحی در معماری داخلی»

هدف از نگارش این کتاب آموزش فضاسازی در معماری داخلی از طریق طراحی و ترسیم پرسپکتیو و سپس مقطع و نما و پلان عنوان شده است.

نویسنده: احسان طایفه (مدرس دانشکده معماری هنرهای زیبا دانشگاه تهران)
طراحی جلد: حسین مبینی پور

ناشر: انتشارات علم معمار
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳
تیراژ: ۲۵۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۷۲
قیمت: ۲۱۵۰۰۰ ریال

کتاب «طراحی در معماری داخلی» در ۱۰ فصل نوشته شده است. «معماری داخلی چیست»، «اهمیت استفاده از دست‌آزاد در فرآیند طراحی معماری داخلی»، «ارائه در معماری داخلی»، «اصول اولیه در معماری داخلی»، «معماری داخلی، طراحی از درون به برون»، «اجزای مختلف در معماری داخلی»، «جزئیات در معماری داخلی»، «درس‌هایی از معماری داخلی»، طراحی دیوار به دیوار» و «نمونه‌هایی از فضاهای داخلی» اسامی فصل‌های این کتاب است.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید: «بشر همواره در تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی خویش بوده و در این راستا به وجوه مختلف زندگی توجه داشته است. ترسیم اهداف، تدوین فرآیندها، تدوین راهبردها و تدبیرها، ساخت ابزار، لوازم و محیط زندگی گام‌هایی است که در این مسیر طی می‌گردد.»
وی ادامه می‌دهد: «طراحی محیط زندگی انسان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر ارتقای کیفیت زندگی است. طراحی محیط موضوعی است که زیرشاخه‌های فراوانی را در بر می‌گیرد. آنچه در نظر عموم این زیرشاخه‌ها را از یکدیگر متمایز می‌گرداند مقیاس عملکرد هر یک از آن‌ها است. توجه به کیفیت فضای داخلی هرگز مورد غفلت طراحان واقع نگردیده است، لذا آثار معماری در طول تاریخ را می‌توان از این وجه مورد خوانش قرارداد، اما معماری داخلی به‌عنوان یک‌رشته خاص دارای سابقه چندان زیادی نیست. انقلاب صنعتی که در نیمه دوم قرن هجدهم پدید آمد ساختارهای اجتماعی و اقتصادی رایج را دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای ساخت و شیوه نوینی از زندگی را برای مردم پدید آورد.»

منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook