نگاهی به نتایج، آثار و فراخوان مسابقه معماری ساختمان نظام مهندسی بوکان

محمدرضا کاشانی، سردبیر معمارنیوز- خبر نتایج مسابقه طراحی ساختمان اداری نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان روز گذشته به تحریریه معمارنیوز رسید. متاسفانه اطلاع رسانی عمومی در خصوص برگزاری مسابقه مذکور صورت نگرفته و صرفاً سایت نمایندگی نظام مهندسی شهرستان بوکان (زیر مجموعه نظام مهندسی استان آذربایجان غربی) اقدام به انتشار فراخوان در سایت خود نموده است.
حتی فراخوان مسابقه در سایت نظام مهندسی استان آذربایجان غربی نیز منتشر نشده است. از تاریخ انتشار فراخوان یعنی ۱۳۹۴/۱/۱۸ تا امروز ۱۳۹۴/۳/۱۱ در صفجه اینترنتی ای که فراخوان مسابقه مذکور منتشر شده فقط و فقط ۳۴۳ بازید داشته است؟؟!!

در صورتکیه مسابقه محدود بین اعضاء نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان بوده است، می بایست صراحتاً در فراخوان مسابقه قید می شده است، در غیر اینصورت عدم اطلاع رسانی شاید نشانی از کوتاهی مسئولین نظام مهندسی نمایندگی شهرستان بوکان باشد.
از دیگر نقصان های مسابقه مذکور عدم مشخص کردن داوران مسابقه از ابتدا و عدم مشخص کردن میزان جوایز از ابتدا انتشار فراخوان می باشد، که برخلاف آیین نامه جامع مسابقات معماری می باشد. از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انتظار می رود که وفق قوانین، آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی را رعایت و اجرای آن را به سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها ابلاغ نماید.

bokan-bazdid

همچنین معمار نیوز موکداً از دبیرخانه نظارت بر مسابقات معماری و شهرسازی (زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی) می خواهد قانونی تنظیم نماید که دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی بلادرنگ خبر انتشار فراخوان مربوطه را به رسانه های تخصصی معماری و شهرسازی ارسال نمایند. در ادامه نتایج مسابقه فوق الذکر ،آثار برتر و مدارک مسابقه آورده می شود.

فراخوان مسابقه:

فراخوان مسابقه بوکان

موارد و معیارهای انتخاب آثار برگزیده:

معیارهای مسابقه

نمرات طرح های منتخب:

نمرات آثارنمرات آثار 2نمایشگاه عکس:
دبیر اجرایی مسابقه: مهندس فواد نوری
رییس سازمان بوکان: مهندس امیر کدخدامحمدی

اسامی نفرات برتر:
رتبه اول: کامران برزنجه
رتبه دوم: محمد رسول آذر(سرگروه) – ایوب احمد بیگ – دیاکو ملا محمودی – جعفر اسکی بغدادی
رتبه سوم: سیامند رستم زاده – علی عبداللهی
رتبه چهارم: فخرالدین محمودی – زانیار عبداللهی – ارائه و تری دی هیمن لطیفی
رتبه پنجم: شورش عابد

نمایشگاه آنلاین آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمار نیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.
لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

آثار برگزیده:

رتبه اول: کامران برزنجه

رتبه دوم: محمد رسول آذر(سرگروه) – ایوب احمد بیگ – دیاکو ملا محمودی – جعفر اسکی بغدادی

رتبه سوم: سیامند رستم زاده – علی عبداللهی

رتبه چهارم: فخرالدین محمودی – زانیار فیض اللهی – ارائه و تری دی هیمن لطیفی

رتبه پنجم: شورش عابد

سایر آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان مسابقه که رتبه کسب نکرده اند، به نمایش گذاشته میشود.
این بخش بروز رسانی می شود.
لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۳۵ نظر on “نگاهی به نتایج، آثار و فراخوان مسابقه معماری ساختمان نظام مهندسی بوکان”

  • م.ر wrote on ۱۲ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۲:۴۲

    پیگیری معمار نیوز جای تشکر داره.
    امیدوارم این پیگیری ها به ثمر نشسته و فضای مسابقات معماری عادلانه و منصفانه بشود.

  • کدخداصالحی wrote on ۱۲ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۲۴

    با سلام 
    ضمن تشکر از مدیریت محترم معمار نیوز
    متاسفانه رتبه اول با مبانی نظری که آوردن شان معماری رو تا جای ممکن تنزل دادن ،از طرفی بدلیل فقدان هویت موضوع طرح معماری و حتی عدم ابتکار در فرمال بودن طرح کاملا بازاری با موضوع برخورد کردن که بسیار جای تاسف دارد. بیشتر به نظر می رسد پاساژ طراحی کردن.
    قطعا این طرح در همان مرحله اول داوری بایستی رد میشد.
    امیدوارم همچین مسابقاتی در سطح شهرستان که بیشتر به اجرا فکر می کنند الگوی معماری برای جامعه معما نو ظهور نباشد.
    از طرفی از حسن نیت جناب مهندس کدخدامحمدی رئیس محترم  نظام مهندسی  مهندسی بوکان که اینگونه دلسوزانه سعی در مشارکت دادن جامعه مهندسی در این امر داشتند بی نهایت سپاسگذارم.

  • شیما فتحی wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۱۰

    با تشکر از همه ی عزیزان شرکت کننده, مخصوصا گروه طرح دوم, کارشون عالیه, خسته نباشید میگم بهشون.

  • رحیمی wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۲۱

    با سلام و تشکر از تمامی دوستان شرکت کننده در مسابقه و مسولین محترم معمار نیوز .امیدوارم راهی که پیش گرفته شده راهی ادامه دار و در جهت ارتقاع سطح کیفی معماری باشد نه صرفا رقابتی با ترکیب احجام بی روح و رنگ ولعابی مجازی بلکه با روح زنده و جان بخش معماری و تمامی هر انچه به چوب و سنگ و فلز جان می بخشد .امیدوارم معیار داوری معنی کلمه معماری باشد نه چیز دیگری .با سپاس فراوان .رحیمی .

  • porea wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۳۴

    سلام و خسته نباشید به اسامی شرکت کنندگان در این مسابقه کلا سطح کارهای انجام شده در این طرح بد نبود ولی در کل من طرح دوم را کامل تر و درست تر از طرح های دیگه میبینم.

  • الناز wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۴۶

    salam khaste nbashed megam be hamae sherkt konandegan man danshgo hastam dar reshtea memary be nazare mn tarhe doom ale bod.

  • احمدی wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۹:۵۵

    واقعا برایی هیات داوران متاسفم . کار اول اصلا هیچ بویی از معماری ندارد .

  • alireza wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۲:۲۱

    من کاره دوم و سوم خیلی دوست داشتم..خیلی حجم اداری تر و در خورتری داره واسه،نظام مهندسی

  • آوا wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۲:۵۴

    با سلام
    در کل سطح کارا خوب بود و کار رتبه یک کار خوبی بود هم از لحاظ فرمی و تیپ کار با بافت و سایت مورد نظر همخوانی داشت هم از لحاظ عملکردی پلانها کاملتر و شفاف تر از بقیه بود و از لحاظ اجرایی از بقیه کارها بهتر و مناسبتر بود ..هرچند من کار رتبه دو رو نگاه میکنم بیشتر به یاد کار آقای عباس ریاحی فرد ساختمان تجاری اداری ولی عصر تهران میوفتم که در سال۸۸ نفر اول جایزه معمار در بخش ساختمانهای عمومی شدند..درخصوص کار پنجم که میبایست به جای کار سوم میبود خیلی سطحی و ساره یا یک ترکیب حجم ساده تمرینهای معماری از موضوع فاصله گرفتن و هیچ گونه برخورد معمارانه ای با طرح نداشتند ..کار رتبه ۴ هم کار قشنگ و خوبی بود ..با آرزوی موفقیت دوستان معمار

  • Aref.so wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۳:۰۶

    به نظر بنده که بیشتر کارا رو بارها و با دقت نگاه کردم کار شماره دو ماکت و ارایه سه بعدیشون اصلا همخوانی با هم ندارن و از لحاظ اجرایی فک کنم زیاد بلند پروازی کردن و فرمهای بازشوها از جایزه معمار برداشته شده ..کار شماره ۳ خیلی ابتدایی و بدون هیچ گونه جزییاتی در نما طراحی شده و کارای چهارم و پنجم به مراتب بهتر از کار دوم و سوم هستن ..کار اول با الگویی خاص و استفاده از مصالح نو ونیز با سازماندهی خوب فضاها بدون ایجاد فضای پرت و بی کاربرد با موضوع برخورد کردن ..بعضی از کامنت ها را که میخوندم بیشتر لحن تند و ناپسند و دور از شان یک معمار با اخلاق رو داشت و به نظر بنده حقیر بهتر است که به جای بد وبیرا گفتن و نقدهایی که بدون تخصص و تفکر ایراد میشود به پیشنهاد های سازنده برای اجرای یک ساختمان خوب و زیبا فکر کرد..با سپاس از تامل دوستان..

  • علیرضا wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۳:۱۳

    Ba salamo ehteram..karha ro didam kare aval az hamashon az lahaz zibayii shenasi behtar va zibatar bud kare 5om ham khob bod ..omidvaram hamon jor ke eraee shode hamin toram ejra beshe..mamnoon az memar news

  • Salemi.n wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۳:۲۳

    بنام یگانه معمار هستی..
    کاش فراخوان مسابقه بهتر اطلاع رسانی میشد..و خواسته ها و معیارهای داوری شفافتر ایراد می شد..اما در کل سطح کارها با کمی جابه جایی در رتبه ها خوب و قابل فبول بود ..جای رتبه ۵ به عقیده من رتبه دوم میبود..اما نظر و رای داوران بر این بوده که برای من قابل احترامه ..با وجود بار اول بودن مسابقات در سطح این شهر ولی غیر قابل انتظار بود و به همه افراد شرکت کننده خسته نباشید میگم و همچنینن به نفرات اول و دوم و سوم هم تبریک میگم با آرزوی موفقیت..

  • Peyman wrote on ۱۴ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۳:۴۲

    سلام خدمت دوستان عزیز و مهندسان شهر عزیزم بوکان
    با وجود داشته هایمان باید بسیار خرسند و خوشحال باشیم که نسل جوان ما توانسته اند که در میان دیگر مهندسان شهرمان در مسابقه ساختمان نظام مهندسی ساختمان شرکت کنند و این را به فال نیک میگیریم و برایشان از خداوند منان آرزوی موفقیت میکنیم..ولی به دوستان عزیزم توصیه میکنم که در مسابقات همیشه رقابت وجود دارد ولی از همه مهمتر رعایت اخلاق و ادب واحترام واجب است..مهم بعد مسابقه است و در اینجاست که یک معمار با شخصیت و با شعور و کمالات با اخلاق حرفه ای خود سعی بر نشاط و سلامت جامعه معماری و مهندسی میکند..با تشکر از جناب مهندس امیر کدخدامحمدی ریاست محترم نظام مهندسی بوکان که شکیبانه و با تحمل فشارها و کنایاتی که این مدت بهشان به ناحق وارد میشد.و با آرزوی موفقیت روزافزون ایشان.

  • Sanaati wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۰:۰۱

    با سلام و عرض ادب
    از دیدن کارها لذت بردم کاش کارهای دیگرو هم تو سایت میزاشتید از مدیریت سایت خواهشمندم که کارهای دیگر رو هم به نمایش بزارن..طرح شماره ۱ رو خیلی دوست دارم شاید بیشترین مصادیق معماری رو با عناصر معماری (بازشوها ، تراسها، مصالح ) نشون دادن بعضی از کارها بیشتر رویایی و خیال گونه بوده و در خصوص عملکردی بودن بنا و اینکه بنا اداری بوده و درسایت کوچکی به متراژ ۳۶۰ متر و تراکم ۶۰درصد ساخت و کوچه ۶ متری و خیابان کوچک یکطرفه با بافت کاملا مسکونی کمتر توجه داشتن و بیشتر بدون تفکر دقت در بافت و سایت شروع به طراحی کردن..و موضوع مهمتر اقتصادی بودن پروژه طرح بوده که بیشتر طرحهها از درون مایه خالی از بحث صرفه جویی در مصرف انرژی بوده..و و نیز بعضی از پلانها از لحاظ اجرایی و سازماندهی فضاهادرست طراحی نشده اند..بیشتر کارهایی که از ایده و کانسپت شروع کردن بعد در مرحله طراحی به کل از مرحله پرت شدن و این یک اشتبا بزرگ در روند طراحی محسوب میشه..با عنایت به نظر هیات داوران طرح اول کاملا با این موضوع و هماهنگ با بستر سایت می باشند.طرح شماره ۲ خوب بود..اما در انتخاب طرح سوم افراط شده و بیش ازحد ساده و ابتدایی بوده..

  • Zakarya wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۰:۴۰

    با سلام خدمت مهندسان عزیزم
    ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به شرکت کنندگان گرامی در این مسابقه جا داره از دوست عزیزم جناب مهندس برزنجه برای تلاش بی وقفه یک ماهشون که به تنهایی عزشمون رو جزم کردن خسته نباشید و قدردانی کنم و برایشان از خداوند منان آرزوی موفقیت روز افزون در این عرصه و تمامی مراحل زندگی رو خواستارم.

  • Abbasi.e wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۰:۵۴

    بعضی از طرحهای ساختمان نظام مهندسی از لحاظ معماری خیلی بی محتوا و بدون مفهوم بودند ودر سطح مسابقات نبودند اما تک و توک کارهایی بودند که فکر و ذهن رو نوازش میکردند ازمیان پنج طرح برتر طرحهای اول و دوم و پنجم به نسبت طرحهای دیگر زیباتر و معمارگونه تر بودند به دوستان و همکاران بزرگوارم آقایان مهندس برزنجه و مهندس فیض الهی و مهندس عابد تبریک فراوان عرض میکنم.

  • محمد رسول اذر wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۱:۱۹

    با سلام
    از سردبیر محترم معمار نیوز و تلاشهای گروه تحریریه ی آن نهایت تشکر را دارم و همچنین به همه ی شرکت کنندگان در مسابقه خسته نباشید عرض مینمایم و آرزوی موفقیت دارم. فقط از دوستان عزیز خواهشمندم به جای تعصب داشتن نسبت به کارها, بیایند کارها را نقد کنیم غرض ورزی بد است هر کسی انتقاد کند خوب است نه اینکه شما با دلخوری از طرح ها حرف بزنید, تازه اطلاعات غلط هم به مردم بدهید, خوب است معمارها کمی هوای همدیگر را داشته باشند
                                                                                                                            با تشکر

  • amir wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۲:۵۱

    واقعا از بین این طرح ها رتبه پنجم پنجم شده یا من دارم اشتباه میبینم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ایوب احمد بیگ wrote on ۱۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۲:۵۲

    خسته نباشید به همه و تبریک به نفرات برگزیده
    دوستان و همکاران گرامی به این نکته توجه کنند که هر طرحی یکی از صدها پاسخیه که میشه به مساله طراحی یک موضوع داد. از هر کاری میشه ایراد گرفت. ایا طرحهایی که معماران بزرگ میدهند همه بدون عیب و ایراد است؟؟ لطفا برای مواردی که مطرح کرده اید پاسخ منطقی و عملی بدهید.
    جناب Aref.so من چیزی از حرف های شما نفهمیده ام شما کارها را نقد نمیکنید. این که هر طرحی بزنیم و اسمش را هر چی خواستیم بگذاریم معماری نیست. یک خانه با یک ساختمان تجاری با یک ساختمان اداری در معماری داخل و خارج باید فرق داشته باشد.  آقای دیمیتری پورفیریوس ( استاد AA لندن) به نکته ی مهمی اشاره میکند. « اصول معماری در گذر زمان ثابت اند». فرم , تیپولوژی , منظر , نور , مصالح , کانسپت و سایت و اقلیم , همه و همه اصول معماری هستند خواه ساختمان گرکین نورمن فاستر باشد , خواه خانه ی کافمن رایت, خواه نمازخانه ی شیخ لطف الله استاد علی اکبر اصفهانی.
    خواهش میکنم از اصول معماری سخن بگویید.
                                                                                 با تشکر از پیگیری معمار نیوز

  • خلیل سان احمدی wrote on ۱۶ خرداد, ۱۳۹۴, ۹:۴۰

    به نظر من کارهای شماره دو و چهار رو میشه بهش گفت طراحی ولی کار شماره یک رو؟؟؟؟؟؟

  • امیر محمد زاده wrote on ۱۶ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۰:۵۵

    با سلام خدمت تمامی همکاران و دوستان و تشکر از معمار نیوز که فرصتی فراهم کرده که هرکس با هر سطح علمی نظرات خود را در مورد طرحها ارائه دهد . طرح ۱ در بعد های مختلف شخصیتهای متفاوتی دارد در نگاه اول با وجود بالکن ها عمیق و چیدمان بازشوها روحیه مسکونی دارد و فریمهای بزگ و تنوع مصالح روحیه ای تجاری به طرح داده و هیچ همخوانی با یک ساختمان اداری ندارد .طرح۲ صلابتی خاص در طرح دارد و شخصیتی درخور اداری دارد .طرح های سوم و چهارم هم بد نیستند ولی جای کار داشتند و هنوز کامل نشدن . با تشکر فراوان.

  • آیدا wrote on ۱۶ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۰:۵۱

    افتضاحه
    بیشتر شبیه تمرین تری دی مکسه تا ساختمون نظام مهندسی

    …. طرح رتبه اول هم اسمش باید می شد از هر دری سخنی

  • mehdi wrote on ۱۶ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۳:۵۵

    جای تعجب داره که بعضی از دوستان دارن از طرح اول تعریف میکنن طرحی که اصلا انسجام و شاخصیت نداره و از هفت هشت نوع مصالح استفاده کرده هم حجمش هم متریالش انگار هرچی دم دست بوده انتخاب کرده

  • م.حیدری wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱:۰۴

    در مورد طرح دو عقب نشینی که نسبت به بر خیابان شده به لحاظ معماری صحیحه؟ کسانی که حداقل برای یک بار از اونجا رد شدن تایید میکنند که در صورت عقبنشینی به این صورت اصلا سختمان دیده نمیشه ، طرح ۲ فقط رو کوچه شش متری کار کرده و هیچ احترامی به بدنه شهری نزاشته

  • Chiya wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۶:۱۲

    تبریک به دوست عزیزم کامران برزنجه امیدوارم با تلاش و پشتکار جدی خودت کارهایی به مراتب زیباتر و موفقیت آمیزتر در سطح شهر ببینیم.

  • Hoseini.a wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۶:۱۶

    با سلام
    برادر عزیز و گرامی جناب مهندس برزنجه بهتون تبریک میگم با آرزوی شادکامی وموفقیت های روزافزون در زندگی .

  • محمد رسول اذر wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۷:۰۰

    اقای م. حیدری اگه چیزی از اصول شهر سازی و معماری و حتی پرسپکتیو بدونید خواهید فهمید که این بهترین جانمایی در این سایت هستش , خودتون هم چند بار رد بشین تا متوجه این موضوع بشین, بعدشم این عقب نشینی باعث شده کار بهتر دیده بشه, با توجه به ارتفاع ساختمان اگه چسبیده به لبه ی خیابان بود که اصلا دیده نمیشد.

  • امیر محمد زاده wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۷:۳۳

    با سلام مجدد .جای تاسف داره بعضی از دوستان واقعا بدون هیچ آگاهی و علم معماری وحتی بی آنکه یک بار کارها را ببینند در مورد زحمات شرکت کنندگان در مسابقه خیلی راحت نظر میدن .آقای م .حیدری اگه شما واقعا یک بار کارها را دیده بودید می فهمیدید تقریبا تمامی کارهای اول تا پنچم عقب نشینی بر خیابان را دارند چون یکی از اولین اصول ابتدایی جانمایی ساختمان برای دید بهتر ناظر در ساختمان های بلند همین امر می باشد و این کار چیزی نیست جز احترام به بدنه شهری که در کارهای بسیاری از معماران بزرگ نیز دیده می شود .
    با سپاس فراوان.

  • محمد رسول اذر wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۷:۳۵

    در ضمن عقب نشینی و ایجاد فضای سبز بهترین کار از نظر شهر سازی هستش و از انجایی که ساختمان نظام مهندسی هست میتواند به عنوان الگویی برای ساختمان های دیگر باشد , فکر کنید اگه همه ی ساختمان های این خیابان از این الگو استفاده کنند از نظر شهر سازی بهترین خیابان و ریباترین خیابان شهر خواهد شد.

  • rahimi wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۷:۳۷

    بنظرم رتبه اول برای مسکونی خیلی عالی بود نه نظام مهندسی.بهتر نبود کار دوم اول میشد چون واقعا برای نظام مهندسی عالی بود وسوال اینکه چرا ۲ دارو همه جا که۳دارو هست؟؟؟!!!!

  • م.حیدری wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۸:۲۰

    جناب محمدزاده و رسول آذر بهترین برخورد با بدنه شهری در این طرح ها در طرح پنجم دیده میشه و ضعیفترینشون در طرح اول در ضمن در طرح شما اگر ساختمان های اطراف ساخته بشن چه پرسپکتیوی از طرح دیده میشه؟ واینکه اگه رندر دیگه ای از نمای روبرو یا سمت پایین خیابان بهرانوند دارید لطف کنید و عکسش رو بزارید چون فک میکنم کلا رو کوچه کار کردین و طرف خیابان یه جورایی دیده نشده در طراحیتون

  • Mamsahebi wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۰:۰۱

    طرح اول و پنجم بیشتر به چشم میان به هر حال مسابقه است و سلیقه ها متفاوته ولی شخصا این دو طرحو بیشتر می پسندم خصوصا کارهای آقای عابد همیشه متفاوت بوده ..جا داره از تلاش مهندس عابد و مهندس برزنجه در این مسابقه تقدیر کنم و بهشون خسته نباشید عرض میکنم.

  • مولودی wrote on ۱۷ خرداد, ۱۳۹۴, ۲۰:۲۰

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان
    از سازمان نظام مهندسی ساختمان بوکان نهایت تشکر رو دارم که این فرصت رو برای دوستان عزیزمون فراهم کردن تا خلاقیت خودشون رو نشون بدن..ضمن عرض خسته نباشید به همه شرکت کنندگان به مهندسین بزرگوار مهندس برزنجه و گروه رتبه دو و همچنین مهندس شورش عابد تبریک عرض میکنم امیدوارم تلاش همیشگیشون برای خلق معماری زیبا برای شهر عزیزمون بوکان همیشه پا برجا باشه.با تشکر

  • architect wrote on ۱۸ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۳:۰۷

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران عزیز و شرکت کنندکان گرامی… همان طور که می دانیم هدف از برگزاری چنین مسابقاتی، در وهله اول انتخاب بهترین طرح ممکن با توجه به  شرایط موجود و سپس سنجش طرح های معماران عزیز در سطح شهر و یا کشور… می باشد.. با توجه به نظرات داوران گرامی که برای انتخاب طرح اول، همه ی جوانب را سنجیده اند که باید هم همین انتظار برود.. اما خیلی خوب است که بعد از برگزاری چنین مسایقاتی، بتوانیم با دادن نظر های درست و اصولی کارهارا تحسین ، نقد و یا حتی مقایسه کنیم در چهارچوب این که همه ی ما معماران باید این توانایی را داشته باشیم که بدون توهین وبیان کردن مسایلی سربسته که هدف خواسته شده از بیان انها در این مکان جایی ندارد بتوانیم نظرهای مهندسی شده ای را بیان کنیم. مطمینا طرحی که اول میشود بسشترین دقت و تمرکز را روی خود دارد. در عین اینکه تمامی کارها مناسب و خوب بوده اند اما انتطار بیشتری برای طرح اول می رود که بعنوان یک ساختمان نطام مهندسی در سطح شهر کلیه موارد را رعایت کرده باشد.. تمامی کارها را اینجا قابل دیدن نیست اما از بین این طرح هایی که به نمایش گذاشته شده من طرح دوم را نسبت به طرح های دیگر قبول دارم چون دارای طراحی در خور یک ساختمان نطام مهندسی می باشد و مواردی را رعایت کرده اند که قابل تحسین می باشد. اگر موافق باشید می توانیم یک به یک نقاط ضعف و قوت کارهارا بیان کنیم.

  • فیض الهی wrote on ۲۵ خرداد, ۱۳۹۴, ۱۱:۳۹

    سلام دوستان معمارن
    یک نقد اساسی از همه دوستانی که نظراتشون خیلی غیر حرفه ای و عامیانه س! فقط مینویسن فلان طرح خوبه ، فلانی بده! لطفا حرفه ای تر و با دلیل نظر بدین.
    مایه مسرته که چنین اتفاق خوبی در شهر ما رخ داد و ساختمانی به مسابقه گذاشته شد، و ای کاش همه طرح های آینده هم در فضایی سالم و بدور از هرگونه حاشیه در بوکان و سایر شهرها بین جامعه حرفه ای معماران و طراحان به مسابقه گذاشته بشه… ولی باید به طور جدی سعی بشه شرایط و معیارهای ما با شرایط و معیارهای مسابقات رسمی معماری مطابق باشه. از داوران با سابقه و کاربلد و  طراحان بیشتری دعوت به عمل بیاد و صرفا برگزاری مسابقه مهم نباشه.
    پرواضح است که در اینصورت به نفع هم معماری و معماران و هم  زندگی مردم و شهرمان خواهد بود.
    در مورد کارا به همه شرکت کنندگان خسته نباشید میگم و معتقدم هیچ کاری بدون نقص نیست.
    طراحان گروه دوم دستتون درد نکنه عقب نشینی در این سایت خوب بود ولی به نظر من اینکه کار شما تطابق خیلی کمی با سایت داره به دو دلیل: ۱- کاملا مستطیل هستش در حالی که سایت نه و ۲ نمای اصلی کار در ضلع شرقی و داخل کوچه س ! در حالی که شما خیابان رو داشتید و از طرفی سایت در یک بافت کاملا مسکونی واقع شده و برای احترام به بافت هم که شده نباید این کار رو میکردید. 

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook