فراخوان مسابقه طرح معماری و احیاء ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد

بروزرسانی مورخ ۹۹/۳/۱۷:
به نقل از دبیرخانه مسابقه به تحریریه معمارنیوز؛ داوری مسابقه‌ برگزار گردیده است و رتبه بندی آثار دریافتی و نتیجه تفصیلی مسابقه به منظور تقدیر از شرکت کنندگان (پرداخت جوایز اعلام شده در فراخوان) متعاقبا اعلام می شود.

بروزرسانی مورخ ۹۹/۱/۲۷:
اطلاعیه زمان تحویل آثار مسابقه طرح معماری و احیا ضلع شمال غربی میدان حسن آباد:
با توجه به الزامات و رعایت دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا و پرهیز از مراجعه حضوری شرکت کنندگان و تمدید و تعویق مکرر زمان دریافت آثار، تحویل در دو مرحله انجام خواهد شد. مرحله نخست، ارسال فایل آثار به ایمیل دبیرخانه در تاریخ دوشنبه مورخ ۹۹/۲/۱ ساعت ۹ الی ۱ بعد از ظهر خواهد بود. تاریخ مرحله دوم که ارائه فیزیکی آثار خواهد بود نیز پس از بررسی آثار اعلام خواهد شد. اطلاعات دقیق مربوط به چگونگی تحویل آثار به ایمیل شرکت کنندگان ارسال گردیده است. لازم است شرکت کنندگان از طریق بررسی ایمیل خود، نسبت به تهیه فایل های مورد نظر اقدام نموده و در وقت در نظر گرفته شده، آثار خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۱۲/۱۲:
اطلاعیه تمدید مجدد دبیرخانه مسابقه:

وفق هماهنگی به عمل آمده، نظر به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و سلامت شرکت کنندگان و دست اندر کاران مسابقه و ایجاد فرصت کافی برای هماهنگی بین اعضای گروه‌های حاضر در مسابقه، زمان تحویل آثار به بعد از پانزدهم فروردین ماه سال نود و نه موکول می‌گردد. لازم است شرکت کنندگان از طریق بررسی پیامک‌های دریافتی و روش‌های اطلاع رسانی دبیرخانه از زمان دقیق تحویل آثار، بر اساس شرایط آتی مطلع گردند.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۱۱/۲۹:
اطلاعیه تمدید دبیرخانه مسابقه:
زمان تحویل مدارک مسابقه به صبح روز شنبه هفدهم اسفند ماه ۹۸ موکول گردید.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۱۱/۶:
اطلاعیه دبیرخانه مسابقه:
به درخواست متقاضیان شرکت در مسابقه، مدت زمان پس از فراغت از تحصیل، به ۶ سال افزایش یافت.
سایر علاقمندان واجد این شرط نیز می‌توانند درخواست شرکت در مسابقه را در زمان مقرر به دبیرخانه ارسال نمایند.

بروزرسانی مورخ ۹۸/۱۰/۳۰:
بخش اطلاعات کلی و فایل تصاویر با رنگ بنفش در خبر درج و بروزرسانی گردید.

فراخوان مسابقه “طرح معماری و احیاء ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد”

میدان حسن آباد از جمله میادین شاخص تاریخی کشور و تهران است که متأثر از سبک معماری ابتدای دوره پهلوی ساخته شده. این میدان در دوره‌‍‌های بعد، دستخوش تحولات بسیاری در فضا و فعالیت‌های خود شد و متحمل آسیب‌های فراوان گردید؛ که آخرین آن آتش‌سوزی در ضلع شمال غربی میدان در تابستان سال جاری بوده است.
پس از این حادثه و با درخواست مدیریت شهری تهران، پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران متولی مدیریت انجام اقدامات لازم به هدف حفاظت و مرمت این بخش گردید و پس از آن طی جلسات متعدد، نماینده پردیس هنرهای زیبا با مالکان و ذینفعان این بخش و علایق فرهنگی آنان، طی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه تهران، مالک عمده این بخش، سازمان زیباسازی شهر تهران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری منطقه، مقرر شد که فعالیت این بخش از یراق آلات فروشی، بانک، انبار و مسافرخانه متروکه به کاربری‌های متناسبی نظیر اقامتی ویژه، فروش صنایع دستی و تجاری با زمینه‌های فرهنگی، رستوران سنتی و کافه‌های فرهنگی، گالری و نظایر آنها بدل گردد.
بدین وجه با توجه به تاریخی بودن بخش عمده این قسمت و پرهیز از بارگذاری سنگین بر روی آن، مالک موافقت نمودند زمین انتهای این مجموعه را بدان ملحق کنند تا امکان توسعه هم پیوند فراهم گردد. در طی جلسات بعدی با پیشنهاد نماینده پردیس هنرها و موافقت مالک و رییس پردیس هنرهای زیبا و به منظور ایجاد فضای خلاق در تهیه طرح و استفاده از تجربه دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط، مسابقه‌ای برای شکل‌گیری این ایده پیش‌بینی گردید. امیدواریم که این تجربه، نمونه موفقی از نقش دانشگاه در پیوند علم و بازار حرفه‌ای فراهم آورد.

عنوان مسابقه:
طرح معماری و احیاء ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد

شرایط شرکت کنندگان:
دانشجویان رشته های معماری و مرمت؛
حداقل مقطع کارشناسی و دانش آموختگان این رشته ها (حداکثر تا ۳ سال ۶ سال بعد از فارغ التحصیلی) در گروه های ۲ الی ۴ نفره

اطلاعات کلی:
ضمن آن‌که شرایط بازدید از سایت به عنوان یک ضرورت برای طراحی فراهم خواهد شد، اطلاعات کلی طرح شامل موارد زیر است:
مساحت عرصه طراحی حدود ۱۲۰۰ متر مربع است. مساحت بخش ساخته شده تاریخی شامل طبقه‌ی همکف حدود ۹۰۰ متر مربع، طبقه‌ی اول حدود ۹۰۰ متر مربع و زیرزمین حدود ۲۵۰ متر مربع است. مساحت بخش اضافه شده به طرح ( قابل ساخت و ساز جدید ‌شامل بخشی از حیاط و انبار مجاور آن) ۳۶۰ متر مربع است. حداکثر ارتفاع ساخت و ساز مجاز حدود ۱۱ متر است. طراحی در بخش تاریخی که در حدود ۱۳۰۰ متر مربع شامل نما و جرزهای مشخص شده در نقشه‌های تحویلی به شرکت کنندگان است (همکف، اول و زیرزمین تاریخی) باید با ضوابط حفظ و احیا آثار تاریخی منطبق باشد.

پیشنهادات طراحی که معطوف به ایده‌ی طراحی و توزیع فعالیت‌های درخور فضای طرح است از طریق تحویل سه عدد شیت صد در هفتاد سانتی‌متر به شرحی که در سایت و ایمیل ارسالی به شرکت کنندگان خواهد بود قابل ارائه است. اطلاعات تکمیلی علاوه بر امکان بازدید میدانی از طریق ایمیل برای علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام ارسال می‌گردد.

* توجه: بنا بر اعلام برگزارکننده مسابقه به تحریریه معمارنیوز؛ اطلاعات تکمیلی فراخوان شامل: قوانین شرکت در مسابقه، نحوه ارائه آثار، شرح الزامات کلی و مدارک پایه موجود جهت طراحی از جمله نقشه‌ و مدارک مورد نیاز، شماره تماس دبیرخانه تا فردا در همین صفحه درج و بروزرسانی خواهد شد.
* در صورت ارسال اطلاعات تکمیلی از سوی برگزارکننده مسابقه به معمارنیوز، در همین صفحه درج و بروزرسانی خواهد شد.

هیئت داوران:
– دکتر پیروز حناچی | عضو هیات علمی دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
– دکتر شاهین حیدری | عضو هیات علمی دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
– دکتر محمد‌حسن طالبیان | عضو هیات علمی دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
– دکتر سیاوش صابری‌کاخکی | معاون اجرایی پژوهشکده فرهنگ و هنر، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
– دکتر اصغر محمد‌مرادی | عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران
– دکتر علی غفاری | عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی

جوایز:
گروه اول: مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و لوح تقدیر از طرف داوران مسابقه
گروه دوم: مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و لوح تقدیر از طرف داوران مسابقه
گروه سوم: مبلغ ۱۰ میلیون ریال و لوح تقدیر از طرف داوران مسابقه

زمان‌بندی:
مهلت ثبت نام: ۲۹ دی ماه تا ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸
زمان بازدید میدانی: ۱۳ الی ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ (به منظور آشنایی کلی با فضای طراحی، آشنایی با نظرات مالک، شهرداری و میراث فرهنگی) (زمان دقیق‌تر متعاقبا و بعد از مشخص شدن تعداد گروه‌های ثبت‌نام شده اعلام خواهد شد)
مهلت تحویل آثار: ۵ اسفند ماه ۱۳۹۸   تمدید: ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۸   تمدید مجدد: بعد از ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹
ارسال فایل آثار به ایمیل دبیرخانه: تاریخ دوشنبه مورخ ۹۹/۲/۱ ساعت ۹ الی ۱ بعد از ظهر

زمان اعلام نتایج: ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۸

– از علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه درخواست می‌گردد فرم ثبت نام را دانلود نموده، تکمیل و به آدرس ایمیل مسابقه finearts@ut.ac.ir ارسال نمایند. دبیرخانه مسابقه پس از دریافت فرم ثبت نام، ایمیلی جهت تأیید حضور متقاضی در مسابقه به همراه شرح الزامات کلی و مدارک پایه موجود جهت طراحی از جمله نقشه‌، برای متقاضیان ارسال خواهد نمود.
– قابل ذکر است ایمیل مربوط به نماینده گروه که در فرم ثبت نام درج شده است، به منزله ایمیل رسمی گروه شرکت کننده خواهد بود.
– گروه‌های شرکت کننده باید شیت‌ها و فایل‌های نهایی خود را به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند.

• دریافت فرم ثبت نام:
دانلود فایل

• دریافت تصاویر و نقشه:
دانلود فایل تصاویر

دبیرخانه:
انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، انتهای آتلیه چهار معماری، دفتر قطب علمی فناوری معماری (تحویل به خانم مرتضوی)
تلفن: ۰۹۱۲۲۵۸۶۹۶۳
ایمیل: finearts@ut.ac.ir
سایت مرتبط: finearts.ut.ac.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook