«یک نمای دیگر از معماری ایرانی» ؛ قسمت هفتم برنامه «تراز» از شبکه افق – امشب

هفتمین قسمت مجموعه «تراز» با موضوع نما در معماری ایرانی – اسلامی و معماری جدید، یکشنبه ۴ بهمن ماه از شبکه افق پخش می شود.

با حضور:
علیرضا مشهدی میرزا

تهران شهری است که طی چند دهه گذشته هر روز از شکل و شمایل یک شهر ایرانی دور تر شده به طوری که اگر شخصی را با چشمان بسته روبروی یکی از ساختمان های شهر قرار دهند و از او بخواهند بگوید کجاست، شاید نتواند حدس درستی بزند.

البته این مشکل تنها مختص تهران نبوده و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان، از معماری اصیل اسلامی و ایرانی فاصله گرفته اند و بیشتر به سبک غربی متمایل شده اند که این امر در داخل و بیرون ساختمان ها نمود یافته است.

از حدود ۲۰ سال پیش معمارانی در ایران شروع بکار کردند که طرح های جدیدی از جمله در نمای بیرونی ابنیه از سوی آنها ارائه می شد؛ به عنوان مثال استفاده جدید از نقوش و آجر سبب شد برخی نماها، تعریف جدیدی از هویت را ایجاد کنند.

از جمله این معماران می تواند از علیرضا مشهدی میرزا نام برد؛ هفتمین قسمت مجموعه «تراز» به گفت وگو با این معمار ایرانی اختصاص دارد، فردی که توانسته اصول و ارکان معماری سنتی ایرانی را اخذ کند و آنها را در معماری جدید بروز و ظهور دهد.

زمان پخش: امشب ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۲:۳۰
تکرار: فردا ساعت ۸ و  ۱۳

«تراز» برنامه ای مستند – مجری محور بوده و برای مخاطب عام ساخته شده و فرهاد مختاری تهیه کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.
منبع: شبکه افق
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook