کارگاه پانل سازی با تکنیک لولا (Hinge + Paneling)

کارگاه ساخت دیجیتال پانل‌سازی با لولا به بررسی ساخت احجام سه‌بعدی از مصالح صفحه‌‏ای می‏‌پردازد که در این میان مبحث پنل‌سازی (Paneling) موضوع اصلی این کارگاه قرار گرفته است. امروزه در معماری بحث ساخت احجام سه بعدی پیچیده از مصالح معمول صفحه‌‌ای همانند صفحات چوب، MDF، آلومینیوم و دیگر مصالح از این نوع بسیار متداول است؛ زیرا که این روی‌کرد باب جدیدی از خلاقیت را در مقابل معماران می‌‏گشاید که درمعماری معاصر ما کمتر یافت می‌‏شود. لولا (Hinge) نام تکنیکی‌ست که به وسیله تضعیف مواد در نقاط خاص امکان خروج از صفحه را تحت شرایط خاصی به مصالح می‌‏دهد که محور کار کارگاه پیش روست.

این کارگاه با استفاده از تکنیک لولا و مبانی طراحی پارامتریک تلاش خواهد کرد که دانشجویان را در مسیر طراحی و ساخت پنل‌‏های نما و جداکننده فضاهای داخلی با استفاده از مصالحی همچون plywood و ورق‏‌های کامپوزیت پوشاننده نما هدایت نماید. در نتیجه تمرینی برای طراحی پارامتریک و تجربه‌ه‏ای ساخت دیجیتال برای دانشجویان به ارمغان خواهد آورد. دانشجویان در طول برگزاری کارگاه تلاش خواهد کرد با بهره گیری از تکنیک‌ها و انواع مختلف لولاها فرم‌های پیچیده‌اى از پانل‌هاى کاربردی در طراحی معماری را با استفاده از صفحات تخت طراحی کرده و بسازند. کارگاه شامل بخش‌های مختلفی می باشد که از توضیح و توصیف فرآیند طراحی دیجیتال آغاز می‌شود و دانش‌جویان ‍پس از آشنایی اولیه با مبانی به تجربه‌ی طراحی لولا با متریال‌های تست مانند مقوای ماکت می‌پردازند. در این مرحله از دانشجویان انتظار می رود تا به منطق طراحی و پیاده‌سازی دیجیتال لولاها دست پیدا کنند. در مرحله‌ی بعد با طرح مساله در باب پانل‌سازی ساختمانی هر یک از گروه‌ها با استفاده از متریال‌های معمارانه‌ترمانند صفحات Plywood به تجربه‌ی یک به یک طراحی و ساخت واحدهای ساختی خواهند پرداخت.

اساتید دوره:
محمدرضا متینی؛ دکترای معماری دانشگاه اشتوتگارد
سید یحیی اسلامی؛ دکترای معماری دانشگاه ادینبورگ
رامتین حق نظر؛ کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری دانشگاه تهران
سید علی درازگیسو؛ کارشناس ارشد معماری دانشگاه تربیت مدرس
محمد حسین کسرایی؛ کارشناس ارشد معماری دانشگاه هنر
یحیی نوریان؛ کارشناس ارشد معماری دانشگاه تربیت مدرس

– هزینه ی کارگاه ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.
– با تخفیف برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران.
– دانشجویان تکنولوژی معماری ورودی ۱۳۹۴ دانشگاه تهران برای ثبت نام به دفتر قطب علمی معماری مراجعه نمایند و از طریق سایت ثبت نام انجام ندهند.

مهلت ثبت نام: ۴ آبان ماه ۱۳۹۴
زمان برگزاری: ۹ تا ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۴

مکان: دانشگاه تهران – پردیس هنرهای زیبا – قطب علمی فناوری معماری
سایت مرتبط: www.ceat.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook