کتاب «یزد، از نگاهی دیگر» رونمایی شد

به مناسبت دوم فروردین روز شهرستان یزد، از کتابی تحت عنوان “یزد از نگاهی دیگر” رونمایی شد.

نویسنده: سمانه خبیری
ناشر: نشر آرتاکاوا

این مراسم با حضور جمعی از مسئولین استانی از جمله آقای شرافت مدیرکل میراث فرهنگی و آقای شاکری شمسی فرماندار یزد،کارشناسان سازمان میراث فرهنگی از جمله خانم دلارام کی منش،خانم فاطمه دانش،خانم مرضیه صفار،آقای بهشتی و…، راهنمایان گردشگری، گردشگران نوروزی و نگارنده کتاب سمانه خبیری در خانه گردشگری (خانه سنتی اولیا) صورت پذیرفت و درخصوص نحوه جمع آوری اطلاعات و چگونگی نشر آن سخنانی مطرح شد.

در این کتاب ده بنای شاخص شهر تاریخی و دارالعباده یزد از جمله: قبه دوازده امام،مسجدجامع کبیر یزد، مجموعه امیرچقماق، مدرسه ضیاییه (زندان اسکندر)، دخمه زرتشتیان ،باغ دولت آباد،خانه لاری ها، خانه کلاه دوزها،آتشکده و قصر آیینه و روشنایی نه تنها از بعد معماری بلکه از بعد تاریخی، مردم شناسی، جامعه شناسی و … از دیدگاه فرهیختگانی چون دکتر پاپلی یزدی، دکتر قلم سیاه، حسین مسرت، معزالدینی، و صدیقه رمضانخانی مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است کتاب یزد، از نگاهی دیگر با همکاری نشر آرتاکاوا و چاپ زیتون و با همت نگارنده هم اکنون در مراکز دهگانه اطلاع رسانی گردشگری استان، موسسات آموزشی خدمات گردشگری و سایر مراکز اسکان نوروزی برای عرضه به مسافران نوروزی موجود است.

شایان ذکر است نویسنده این کتاب پذیرای اطلاعات جدید، نظرات و پیشنهادات کلیه علاقمندان و خوانندگان کتاب در پست الکترونیکی info@yazdhistory.com جهت بازنگاری و بازنگری کتاب مذکور در آینده است.

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook