چاپ کتاب “چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم”

نویسندگان:
یان گل
برجیت سوار

مترجم‌ها:
دکتر مصطفی بهزدافر
محمد رضایی ندوشن
احمد رضایی ندوشن

ناشر: علم و معمار
قطب علمی طراحی‌شهری در بافت‌های تاریخی و باارزش (دانشگاه شهیدبهشتی)

همراه با:
دیباچه‌ی ویژه نویسندگان (یان گل و برجیت سوار) برای نسخه فارسی کتاب
دیباچه‌ دکتر علی غفاری: ریاست قطب علمی طراحی‌شهری در بافت‌های تاریخی و باارزش (دانشگاه شهیدبهشتی)

کتاب “چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم” نوشته‌ی شهرساز، محقق و نظریه‌پرداز معروف دانمارکی”پرفسور یان گل” و همکارش در موسسه معماری گل “برجیت سواره” است. این کتاب پس از انتشار آن در سال ۲۰۱۳م. در سراسر جهان مورد استقبال کم‌سابقه‌ی دانشجویان شهرسازی و معماری، سیاستمداران، مدیران شهری، شهرسازان، و سایر حرفه‌مندان حوزه‌ی مطالعات شهری و طراحی محیطی قرار گرفته است. علاوه بر معروفیت نویسنده‌ی آن به خاطر نظریات وی درباره‌ی زیست‌پذیری و شهرسازی انسانی همچنین رویکرد وی نسبت به جریان زندگی در فضاهای شهری، دلایل فراوان دیگری نیز برای این استقبال جهانی وجود دارد.

کتاب “چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم” ماحصل ۵۰سال فعالیت مستمر و پربار پژوهشی و حرفه‌ای نویسنده آن در حوزه مطالعات زندگی همگانی است. در این کتاب برای اولین بار روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مطالعه زندگی در فضاهای شهری را دست‌و‌دل بازانه در اختیار مخاطب قرار داده است و از شگردهای مطالعه‌ی رفتار مردم در فضاهای شهری پرده‌برداری شده است. این کتاب علاوه بر آموزش تکنیک‌های مختلف مطالعه زندگی در فضاهای شهری مستقیماً ۲۰مورد از پروژه‌های مطالعاتی مرتبط در سراسر دنیا اشاره می‌نماید که رویکرد هر کدام از این پروژه‌ها بسیار بدیع است. همچنین این کتاب دارای تاریخچه مختصری از گرایش مطالعات زندگی همگانی است که یکی از بهترین روایت‌های شهرسازی در قرن بیستم به‌خصوص در نیمه‌ی دوم آن است. کتاب از گرافیک و تصاویر جذابی بهره می‌برد که در سعی شده با همکاری ناشر خارجی و داخلی در نسخه فارسی کتاب اصالت آنها کاملا حفظ شود و با کیفیت چاپ مطلوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مخاطبان کتاب:
دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی در رشته‌های شهرسازی، مدیریت‌شهری، برنامه‌ریزی‌شهری، طراحی‌شهری‌، مدیریت‌شهری، منظرشهری، معماری‌منظر و معماری به‌علت آموزش‌ تکنیک‌ها مطالعه و روش‌های پژوهش درباره‌ی رفتار و زندگی انسان در
شهر، تمامی حرفه‌مندان و مهندسین مشاور معمار و شهرساز در پروژه‌های حرفه‌ای خود، به‌علت ماهیت تکنیکی کتاب و تجربه‌های پروژه‌های عملی، مدیران شهری و سایر سیاست‌مداران نیز به‌علت نگاه انسانی متفاوت به پدیده‌ی شهر و تبیین سیاست‌هایی برای تحقق این نگاه در فضای شهر

تصوی روی جلد
منبع خبری: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



۲ نظر on “چاپ کتاب “چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم””

  • محمد wrote on ۲۹ شهریور, ۱۳۹۴, ۱۲:۳۷

    مزایای نسخه‌ی فارسی کتاب “چگونه زندگی عمومی را مطالعه کنیم”
    ۱. این کتاب با اجازه و هماهنگی کامل نویسندگان آن یان گل و برجیت سوار تهیه شده است.
    ۲. برای ترجمه‌ی این کتاب قراردادی مابین قطب علمی طراحی شهری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه معماری گل (http://gehlarchitects.com) بسته شده است.
    ۳. حقوق ناشر اصلی کتاب به طور کامل پرداخت شده‌است.
    ۴. نویسندگان کتاب مقدمه‌ای اختصاصی را برای نسخه فارسی کتاب نوشته‌اند.
    ۵. ریاست محترم قطب علمی طراحی شهری دانشگاه شهید بهشتی جناب آقای دکتر علی غفاری دیباچه ای برای کتاب نوشته‌اند.
    ۶. سعی شده است تا کیفیت چاپ کتاب مانند کتاب اصلی باشد و توسط یکی از بهترین چاپخانه‌ها (آستان قدس رضوی) چاپ و صحافی شود.
    ۷. کتاب از نظر طرح جلد، صفحه‌بندی، شماره‌ی صفحات، تصاویر و نمودارها کاملا منطبق بر نسخه اصلی است، به‌طوری که شماره‌ی صفحات در کتاب اصلی و ترجمه، کاملا مشابه است.
    ۸. صفحه‌بندی نسخه فارسی کتاب توسط مترجمان آن انجام شده است.
    ۹. ناشر کتاب فایل InDesign کتاب را خوشبختانه در اختیار مترجمان قرار داد، ولی برای اینکه صفحه‌بندی کتاب کاملا هماهنگ با نسخه‌ی انگلیسی آن باشد وقت زیادی مصروف شد، که امید است خوشایند خوانندگان کتاب باشد.
    ۱۰. از آنجا که فایل اصلی تصاویر کتاب در اختیار مترجمان بود، تصاویر نسخه فارسی کتاب کیفیت مطلوبی دارند.
    ۱۱. ارجاعات و منابع لاتین نسخه‌ی اصلی کتاب در نسخه‌ی فارسی کاملا حفظ شده است. 
    ۱۲. تعداد صفحات کتاب ۲۰۰صفحه، گلاسه مات و تمام رنگی است.
    ۱۳. جلد کتاب شومیز و دوبرتا است.

  • محمد wrote on ۲۹ شهریور, ۱۳۹۴, ۱۲:۳۷

    ویژگی های کتاب
    ۱. یکی از ده کتاب برتر سایت Planetizen در سال ۲۰۱۴ http://www.planetizen.com/topbooks2014
    ۲. استقبال کم‌سابقه‌ی دانشجویان و اساتید شهرسازی و معماری، سیاست‌مداران، مدیران‌شهری، معماران و شهرسازان و سایر حرفه‌مندان و متخصصان حوزه‌ی مطالعات شهری و طراحی محیطی از کتاب.
    ۳. کتاب حاصل ۵۰سال فعالیت مستمر و پربار پژوهشی و حرفه‌ای نویسنده آن در حوزه مطالعات زندگی همگانی است. 
    ۴. در این کتاب برای اولین بار روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مطالعه زندگی در فضاهای شهری را دست‌و‌دل بازانه در اختیار مخاطب قرار داده است و از شگردهای مطالعه‌ی رفتار مردم در فضاهای شهری پرده‌برداری شده است. 
    ۵. این کتاب علاوه بر آموزش تکنیک‌های مختلف مطالعه زندگی در فضاهای شهری مستقیماً ۲۰عدد از پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سراسر دنیا اشاره می‌نماید که رویکرد به کار گرفته شده در هر یک از این پروژه‌ها، بسیار بدیع است. 
    ۶. کتاب دارای تاریخچه‌ی مختصری از گرایش مطالعات زندگی همگانی است که یکی از بهترین روایت‌های شهرسازی در قرن بیستم به‌خصوص در نیمه‌ی دوم آن است. کتاب از گرافیک و تصاویر جذابی بهره می‌برد 
    ۷. این کتاب شامل هفت فصل با محتوا و ساختار متنوع است که همگی در راستای هدف اصلی کتاب معرفی شگردهای پژوهش شهری در فضاهای همگانی هستند و هر کدام از این فصول می‌تواند برای گروه‌های خاصی از مخاطبان مفیدتر باشند.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook