پخش مجموعه مستند «خانه امن» ایرانی از شبکه مستند

مجموعه مستند «خانه امن» به کارگردانی مرتضی خرم دشتی و تهیه‌کنندگی محسن بخارایی با روایت جلال مقامی به مفهوم خانه برای ایرانی‌ها و خانه‌های ایرانی اختصاص دارد و در شش قسمت روزهای فرد از شبکه مستند پخش می شود.

«خانه امن» می‌خواهد دریچه‌ای به دنیای امن و آرام گذشته باشد و نشان دهد مفهوم خانه در طی سالیان دستخوش تغییرات فراوانی شده است. این مجموعه به بررسی زندگی گذشته ایرانیان و مفهوم خانه در میان آنها می‌پردازد.
این مجموعه به سراغ خانه‌های کویری و اقلیم کاشان می‌رود و سعی می‌کند با اشاره به نکات خاص معماری کویر و سبک زندگی کویرنشینان تصویر جامعی از زندگی و خانه‌های مردم کویر ارائه کند.

چشمه زندگی، اقلیمِ فین، شهرِ مردم، خانه عباسیان، خانه طباطبایی، خانه بروجردی و زندگی ایرانی از جمله آیتم های این برنامه است.
در این مجموعه چشمه‌ای جاودان معرفی می‌شود که مبدا تمدن هفت هزار ساله سیلک است. اقلیم خوش آب و هوای فین و باغ تاریخی فین، شهر کاشان با نمادهای مذهبی و تجاری خود، خانه‌های تاریخی با معماری منحصر به‌ فرد و زندگی ایرانی در میان خانه‌های کویری موضوعات مختلفی است که در «خانه امن» به آنها پرداخته می شود.

تحقیق و نگارش متن مجموعه را مطهره حاجی زاده به عهده داشته و همچنین گفتار متن آن توسط جلال مقامی، دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون خوانده شده است.

زمان پخش: روزهای فرد، ساعت ۲۰ – شبکه مستند

* قسمت اول آن به مدت ۳۰ دقیقه یکشنبه ششم دی پخش گردید.
منبع: ایسنا
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook