وبینار با موضوع «بررسی نظری رویکرد منظر شهری تاریخی در حفاظت و توسعه یکپارچه»

انجمن علمی مرمت و احیای ابنیه و بافت‌های تاریخی دانشگاه تهران با همکاری قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران برگزار می نماید؛

وبینار با موضوع:
«بررسی نظری رویکرد منظر شهری تاریخی در حفاظت و توسعه یکپارچه»

مختصری درباره موضوع وبینار:
در مدیریت منظرهای شهری تاریخی اغلب برنامه‌ریزی شهری و میراثی به‌عنوان دو قطب مخالف یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای یکپارچگی این دو مفهوم، گرایش حاضر به‌سوی مدیریت یکپارچه، کل نگر و میان رشته‌ای منابع، به مثابه رویکرد نوین در مدیریت میراث با اتخاذ رویکرد منظرین انجام می‌گیرد. در این بستر، منظر به عنوان ابزاری جامع و فراگیر است که تنها با اتخاذ رویکردی جامع ‌نگر قابل درک و اجرا است. 
رویکرد منظرین امکان تغییر در خود را نمی‌دهد لیکن به ایجاد و هدایت طبیعت تغییر می‌پردازد. این رویکرد کیفیت آینده منظر شهری و روابط شکل دهنده به آن را مورد مداقه قرار می‌دهد و میراث را به‌عنوان عامل تغییر فعال در طی فرآیند مدیریت شهری می‌شناسد. با این حال، کاربرد این رویکرد در مدیریت شهری خود چالش بسیار بزرگ‌ تری است.
کمبود روش‌های نظام ‌مند در پژوهش تطبیقی قوانین در حوزه میراث فرهنگی مانع شناخت تغییر مقیاس‌های قانون گذاری می‌شوند که از سطح نمونه‌های موردی فراتر می‌رود و در راستای یک چرخه فراملی قرار می‌گیرد. هدف از برگزاری این وبینار افزایش شناخت از یکپارچگی برنامه ریزی شهری و میراثی در سطوح مختلف مدیریتی به‌طور ویژه برای دریافت بهترین روش برای آشکارسازی روابط میان قوانین ملی و فراملی است.

سخنران:
دکتر لوئز ولدپایوس؛
– فارغ التحصیل رشته معماری در سال ۲۰۰۷م. در مقطع کارشناسی 
ایشان دکتری خود را در رشته حفاظت و مدیریت میراث در سال ۲۰۱۵م. از دانشگاه تکنولوژی آیندهوون هلند و زیر نظر دکتر آنا پریرا رودرز با کار برروی عنوان تز با موضوعیت «منظر شهری تاریخی: چهارچوبی برای مدیریت سطوح مختلف در برنامه‌ریزی شهری و میراثی» دریافت کرده‌ است.
– ایشان در حال حاضر به‌عنوان پژوهشگر پست-دکتری در دانشگاه نیوکاس، انگلستان و به‌عنوان مدیر برنامه «میراث آزاد» در حال فعالیت و پژوهش است. 
– بسیاری از پژوهش‌های ایشان در زمینه حفاظت منظر شهری تاریخی در بسیاری از نشریات و ژورنال‌های معتبر منتشر شده‌ است. 

* شرکت در وبینار برای عموم آزاد و رایگان و ثبت نام الزامی است.
* اطلاعات پلتفرم برگزاری وبینار پس از تکمیل فرم ثبت نام در لینک ثبت نام، برای شرکت‌کنندگان ایمیل خواهد شد. (لینک ثبت نام)
* همچنین این وبینار به‌صورت ترجمه همزمان ارائه می‌گردد. 
* شرکت کنندگان می توانند سوالات مرتبط خود را در این حوزه، در فرم ثبت نام قید کنند تا در انتهای جلسه سخنران و سایر متخصصین حاضر در جلسه پاسخگو باشند.

زمان: چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۴:۳۰

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook