همایش آسیب شناسی نظام آموزش مهندسی شهرسازی در کشور

مهندس جابر نصیری دبیر محترم هیأت رئیسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام نمود که این گروه تخصصی در نظر دارد همایشی را با عنوان «آسیب شناسی نظام اموزش مهندسی شهرسازی در کشور» با حضور اساتید شهرسازی از سراسر کشور برگزار نماید. امسال برای اولین بار این همایش در تاریخ نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۳ در محل فرهنگسرای اندیشه از ساعت ۹ الی ۱۷ با محورهای پیامدهای شکاف بین اموزش شهرسازی در دانشگاه ها و نیاز حرفه مندان، انطباق اموزش شهرسازی در ایران با استانداردهای جهانی، مقاطع تحصیلی مختلف در شهرسازی و نقش و ضرورت هر یک، گرایش های مختلف در شهرسازی و نقش و اهمیت هر یک، توانایی ها و مهارت های مورد نیاز شهرساز در مقاطع مختلف، محتوای برنامه های اموزشی شهرسازی(تئوری، روش ها، کارگاه ها)، ارتباط با سایر حرفه ها و رشته های نزدیک (معماری، معماری منظر، طراحی محیط، عمران و …)، شهرسازی جهانی – محلی، نقش پایان نامه در اموزش شهرسازی، شیوه های جدید اموزش شهرسازی برگزار می گردد. ایشان هدف از برگزاری این همایش ملی را اعتلاء و ارتقاء آموزش رشته شهرسازی در سطح کشور و بهره گیری هر چه بهتر و بیشتر از تجارب اساتید، فعالان و
حرفه مندان رشته شهرسازی بیان کرد. وی همچنین از کلیه فرهیختگان، پژوهشگران و صاحبنظران و دانشجویان شهرسازی در سراسر کشور دعوت کرد تا با ارائه تجربیات ارزشمند خود حول محورهای مذکور در این همایش شرکت فعال و گسترده نمایند.

دکتر الهام امینی دبیر همایش در همین خصوص گفت که شهرسازی، یکی از رشته هایی است که حدود نیم قرن از آموزش آن در کشور می گذرد و در حال حاضر دانشگاه ها و دانشکده های زیادی به ارایه ی آموزش آن مشغولند و این رشته، خوشبختانه توانسته جایگاه ویژه ای برای خود کسب کند. جذب دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و افزایش صعودی فارغ التحصیلان دانشگاهی این رشته در کشور با وجود کمبود زیرساخت‏‌های لازم همگام با دانش شهرسازی معاصر در جهان، ‌اهمیت ندادن به امر پژوهش در برخی از مراکز علمی به عنوان یکی از سرچشمه‏‌های اساسی ایجاد خلاقیت و ابتکار و آغاز توسعه واقعی در کشور، چالش‏‌های موجود فرا راه دانش‏‌آموختگان و فارغ‏‌التحصیلان، فقدان سیاست و استراتژی کلان و هماهنگ بین دانشگاه های کشور، عدم توجه به کاربردی کردن تحقیق و پژوهش در برخی از مراکز آموزشی شهرسازی، عدم پویایی در مدیریت برخی مراکز آموزشی، ناکارآمدی نظام کنترل، نظارت و ارزشیابی علمی از برنامه ها، طرح ها، روش ها و عملکردها و کم اثربخش بودن برنامه های درسی موجود و عدم انطباق با دانش و فناوری روز و … ، هیات رییسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را بر آن داشت تا این همایش را به منظور آسیب شناسی نظام آموزش شهرسازی کشور برگزار کند. ارزشیابی صحیح نظام آموزشی این رشته حاضر از مهم ترین عواملی است که می تواند بر آینده ی نظام شهرسازی و تعالی نظام ساخت و ساز کشور تأثیر مثبتی داشته باشد. امینی همچنین اعلام داشت علاقمندان برای ارسال مقاله می توانند چکیده مقالات خود را حول محورهای همایش تا تاریخ ۱۱/۰۵/۱۳۹۳ به آدرس urban.professionals2013@yahoo.com ارسال نمایند. مجموعه مباحث مطرح شده در همایش به همراه مقالات برگزیده تحت عنوان مجموعه مقالات اولین همایش ملی «آسیب شناسی نظام اموزش مهندسی شهرسازی در کشور» به چاپ خواهد رسید.
تلفن دبیرخانه همایش: ۴۲۷۰۷۱۷۵ ۰۲۱
منبع خبر: www.Memarnews.com

 

 

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook