نگاهی به فراخوان مسابقه طراحی المان و مرکز اجتماعی Civic Center شهر بناب و نقصان های آن

تحریریه معمارنیوز – در خصوص این مسابقه نقایص ذیل مشهود و قابل توجه است:

۱- عدم مشخص نمودن داور علی البدل:
در متن فراخوان مسابقه داور علی البدل مشخص نشده است. در بند ۷ ماده ۳ آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی که مربوط به داوران و اسلوب داوری می باشد آمده است:
۷. تعداد اعضای اصلی هیئت داوری باید فرد باشد، از حداقل ۱ نفر تا حداکثر ۷ نفر. تعداد داوران بسته به نوع و موضوع و برنامه مسابقه، به پیشنهاد مدیر و تأیید برگزارکننده تعیین می‌شود. در صورتی که تعداد داوران بیش از یک نفر باشد، باید به ازای هر سه نفر عضو اصلی، یک عضو علی‌البدل تعیین شود.

در بند ۱۴ ماده ۳ آمده است:
حضور کلیه داوران اصلی، و در غیاب برخی از ایشان، داوران علی‌البدل، در جلسات داوری الزامی است.

۲- نامتناسب بودن جوایز:
نامتناسب بودن جوایز از موضوعات دیگر است. مطابق نشریه شماره ۲۴۰ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت جوایز به کل مبلغ جوایز نباید از حدود زیر خارج شود:
– جایزه اول ۴۰ الی ۵۰ درصد کل مبلغ جوایز
– جایزه دوم ۳۰ درصد کل مبلغ جوایز
– جایزه سوم ۲۰ درصد کل مبلغ جوایز
– جایزه چهارم (در صورت پیش بینی در برنامه) ۱۰% کل مبلغ جایزه، و در این صورت جایزه اول ۴۰% کل مبلغ جایزه است.

۳- پیش بینی ناظر در ارکان مسابقه:
حضور کارفرما در ارکان برگزاری مسابقه تعارض منافع دارد؛ در این مسابقه شهردار محترم بناب که کارفرما می باشند به عنوان ناظر مسابقه در فراخوان معرفی شده اند. طبق بند ۳ ماده -۵ ضوابط عمومی برگزاری مسابقات (طی دستورالعمل اجرایی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی)، برگزار کننده و کارفرما میبایست زمینه های استقلال نظر داوران را فراهم نمایند و اجازه اعمال نظر در داوری و ایجاد شرایط و محدودیت برای داوران را ندارند. بر این اساس تاکید می شود داوران مستقل از کارفرمایند. همچنین در بخش۲. ضوابط ماده ۱۷. مدیر مسابقه در مدت تصدی این سمت متولی و مسئول قانونی مراعات و احقاق حقوق کلیه ارکان مسابقه، شرکت‌کنندگان، و سایر کسانی است که ممکن است حقوق ایشان به‌نحوی به مسابقه مربوط شود.

شایان ذکر است در بخش ضوابط آیین نامه، ماده ۱۸ آمده است:
ماده ۱۸. در صورتی که درباره نحوه اجرای مسابقه یا مراعات حقوق ارکان مسابقه، شرکت‌کنندگان، یا سایر اشخاص ذی‏ربط، میان ایشان و مدیر اختلافی بروز کرد و از طریق مذاکره و توضیح حل و فصل نشد، موضوع به حکمیت ارجاع می‌شود. حکمیت در اختلاف بین خود ارکان، و یا اختلاف بین ارکان و شرکت‌کنندگان یا سایرین در هر موضوع و هر عنوان در چارچوب امور مسابقه بر عهده هیئت رسیدگی به اختلافات است. رأی این هیئت، فصل‌الخطاب خواهد بود و حجیت قانونی خواهد داشت.
به نظر می رسد نظارت بر مسابقه و گزارش به کارفرما ازجمله وظایف مدیر مسابقه می باشد و در خصوص ناظر در آیین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی، دستورالعمل اجرایی آن، نشریه شماره ۲۴۰ و مصوبه شماره ۵۱۳ اشاره ای نشده است.

ضمنا موکداً تاکید می نماید در بند ۱۳ ماده ۳ آیین نامه، بخش داوران و اسلوب داوری آمده است: ۳ـ۱۳. در جلسات هیئت داوری به‌جز داوران، مدیر، و دستیاران رسمی مدیر، کسی حق حضور ندارد.

۴- دریافت وجه ثبت نام:
در خصوص دریافت وجه ثبت نام در مسابقات معماری ایران عرف نیست. همانگونه که مستحضرید یک پروژه معماری چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی انجام شود شامل صرف وقت زیاد و هزینه است. و خوب نیست یک مجموعه نیمه دولتی درآمدزا (شهرداری بناب) تمامی و یا حتی بخشی از هزینه های مسابقه را از جیب شرکت کنندگان تامین نماید.

۵- زمان کوتاه مسابقه:
در خصوص زمان مساببقه باید گفت فرصت ۱ ماه برای طراحی، پرزانته و ارایه بسیار فرصت کم و غیر منطقی است.

۶- نمایشگاه مسابقه:
در مورد زمان برگزاری نمایشگاه آثار مسابقه در فراخوان هیچ صحبتی نشده است!
در خصوص برگزاری نمایشگاه مسابقه در ماده ۵. ضوابط عمومی برگزاری مسابقات آمده است:
۵-۱۵. برگزار کننده مکلف است ضمن پذیرش مسئولیت تعهدات ناشی از آیین نامه جامع و دستورالعمل حاضر، جوایز مسابقه را طی مراسم رسمی اهدا نموده و نسبت به برگزاری نمایشگاه آثار، چاپ کارنما(کاتالوگ)، گزارش (مکتوب و مصور) نتایج مسابقه و معرفی طرحها اقدام نماید.

۷- کپی یا برداشت عینی پوستر:
همچنین در کمال تاسف پوستر مسابقه کپی یا برداشت عینی از فراخوان مسابقه دو مرحله ای طراحی معماری و طراحی شهری مرکز اجتماعی شهر جدید صدرا می باشد!؟ همچنین بخشی از متن فراخوان برداشت از مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا می باشد. بنابراین می توان نتیجه گیری نمود مدیر مسابقه پوستر مسابقه صدرا را قبلا مشاهده نموده اند! ملاحظه بفرمایید:

 

معمارنیوز انتظار اصلاح روند و متن فراخوان مسابقه را دارد. در ادامه فراخوان مسابقه مذکور عینا آورده می شود:

شرح مسابقه طراحی المان و مرکز اجتماعی Civic Center شهر بناب

شهرداری شهر بناب براساس مصوبه شورای محترم اسلامی شهر بناب و در راستای پیش بینی افق توسعه و آبادانی شهری، در نظر دارد طراحی معماری شهری المان مرکزی و فضای شهری فلکه امام حسین (ع) شهر بناب را به عنوان مرکز اجتماعی طی یک مرحله به مسابقه بگذارد. بناب شهری است با قدمت ۶۰۰۰ساله با وسعت ۱۲۰۰ هکتار در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۲۸۵ مترمیباشد. این شهر از سمت شمال با شهر عجب‌شیر، از سمت شرق با شهر مراغه، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهر ملکان و استان آذربایجان غربی مرتبط است. جمعیت شهر در سال ۱۳۹۵ معادل ۸۵۰۰۰نفر و طبق پیش بینی طرح جامع بناب که در مرحله تصویب نهایی قرار دارد- این شهر در سال ۱۴۱۵ پذیرای ۱۰۵۰۰۰ نفر خواهد بود.

این شهر کانون غذای اصیل کباب ایرانی و غذای منطقه آذربایجان با عنوان “کباب سنتی بناب (بناب کبابی)” می باشد که شهرتی جهانی دارد و صدها رستوران فعال در این شهر در حال عرضه با کیفیت ترین غذاهای بناب کبابی می باشند. علاوه بر رستوران ها و تفرجگاه های متعدد در این شهر، چندین بنای ارزشمند تاریخی و شاخص ( مانند مسجد جامع مهرآباد، مسجد جامع میدان ، بازار تاریخی شهر بناب، حوزه علمیه بناب و پل پنج چشمه ،مسجد قرمز ، خانه تاریخی سیف العلما ، مسجد تاریخی اسماعیل بیگ که همگی نمود هایی از تاریخ وزین صفویه در این منطقه هستند مضاف بر اینکه دهکده کهن سال صور و تپه های باستانی و گردشگری قره قشون چهره ویژه ای به این شهر داده است.

در نقاط مختلفی از شهر بناب و با مقیاسهای منطقه ای، ملی و فرا ملی مراکز خدماتی، تجاری، تاریخی، دینی،مراکز درمانی و آموزش عالی متنوع و متعددی مستقر شده اند. حوزه علمیه بناب که در جنوب شهر بناب و سایت مرکز اجتماعی شهر (مکان مسابقه) قرار دارد در مقیاس فراملی کار می کند. مرتبط با این نوع از کاربری ها می توان به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه دولتی بناب اشاره کرد.

پهنه هائی از شهر بناب به محل استقرار و پیمایش دوچرخه اختصاص دارد. این مسیرهای دوچرخه سواری از ابتدا در برنامه توسعه شهر بناب حضور نداشته اند و برخلاف بسیاری از شهرهای ایران که به مقوله حمل و نقل پاک و سالم توجهی نکرده اند، این مسیرها توسط شهرداری بناب برای این شهر در نظر گرفته¬شده و بسیاری از آن ها ساخته شده و هم اکنون مورد بهرهبرداری قرار می گیرند. پرداخت به بحث دوچرخه به قدری در این شهر پررنگ است که بناب را علاوه بر شهر کباب، شهر دوچرخه نیز نامیده اند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا، در حوزه صنعت نیز شهرستان بناب دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور میباشد. وجود کارخانجات متعدد تولید فولاد در شاخه های مختلف این صنعت عظیم، شهرستان بناب را به سومین قطب صنعت فولاد کشور بدل نموده است. وجود نیروگاه ۶۵۰ مگاواتی بناب و همچنین مجتمع پژوهشگاه انرژی اتمی شمال غرب کشور نیز از توانمندی های فنی و علمی این شهرستان حکایت دارد.’

 

معرفی برگزارکننده

شهرداری شهر بناب بعنوان برگزارکننده و مجری طرح برنده مسابقه المان و مرکز اجتماعی شهر بناب می باشد.

 

معرفی سایت

فلکه امام حسین(ع) شهر بناب (که در اصطلاح عامیانه با عنوان میدان امام حسین(ع) نامیده میشود) به قطر تقریبی۶۰ متر و مساحت تقریبی۲۷۵۰ متر مربع در مرکز شهر بناب در تقاطع دو خیابان قدیمی و اصلی شهر بناب به نام های خیابان امام (ره) و شهید باهنر و( شهید بهشتی و شهید مطهری) واقع شده است.(قطر و مساحت فلکه میانی میدان۱۴متر و ۱۵۶ متر مربع)

 

اهداف طرح

هدف از مسابقه در مرحله اول به مشارکت گرفتن نقطه نظرها، دانش، تجربه و خلاقیت عموم معماران و شهرسازان، طراحان شهری و صاحبنظران ایرانی، برای مشخص کردن رویکرد، مفهوم و ایده های طراحی مناسب برای المان و مرکز اجتماعی شهر بناب میباشد. شهر در حال نو شدن و متحول شدن است و فضای شهری در نظر گرفته شده برای طراحی المان و مرکز اجتماعی، قدیمی ترین فضای شهری پس از مداخلات شهرسازانه و خیابان کشی های دوران مدرن است. پرسش و درخواست اصلی و اساسی کارفرما این است: کدام معماری و کدام رفتار با المان میانی، فضای شهری و فلکه، برای ساماندهی محیطیِ مرکزِ شهری بناب مناسبترین است؟ و فلکه را میتواند به میدان و فضای اجتماعی تبدیل نماید؟ کارفرما خواهان آنست که طرح المان و سازمان فضائی مرکز اجتماعی شهر بناب بعنوان یک قلمرو همگانی بتواند در ارتقا شخصیت شهر بناب نقشی تاثیر گذار داشته باشد و بتواند به نماد شهر تبدیل گردد.

سایر اهداف مورد نظر برای طراحی مرکز اجتماعی شهر بناب عبارتند از:

– تقویت جریان زندگی شهری، روزانه و شبانه؛ به منظور ایجاد یک مرکز شهری چند عملکردی با هدف ارتقای سرزندگی شهری

– ارتقا کیفیت بصری و ارزش های دیداری فضای شهری میدان امام حسین(ع) در زمینه سیما و منظر شهری

– رویاروئی بهره برداران این مرکز اجتماعی شهر با فضایی “رویداد مدار” و پیشنهاد فضاها و عملکردها و مبلمان هایی مناسب در داخل فضا برای زندگی روزانه و شبانه این مجموعه

– فراهم شدن امکانات فضائی- مکانی برای فعالیت های مذهبی و اجتماعی و هنری نظیر تولید چیدمان (هنر اینستالیشن)، هنر اجرا (پرفورمنس ارت)، صنایع دستی و دیگر صورت های آفرینشهای هنری از طریق حضور سازندگان و هنرمندان در این سایت و ایجاد نوعی کارآفرینی و ارتقا سواد بصری و سطح فرهنگ زندگی شهرنشینی

– در نظر گرفتن امکانات تاریخی، اجتماعی، مکانی واقع در حوزه تاثیر شهر بناب و حوزه های تاثیرگذار بر شهر بناب، امکاناتی همچون بناهای با ارزش تاریخی پیرامون پروژه، بازار قدیمی و فضاهای گذر با ارزش آن، و ظرفیت های محیطی ای همچون حضور مردم و ظرفیت های منطقه ای و فرداستی همچون باغ های میوه و دریاچه ارومیه

– چند مقیاس بودن عملکردها، مقیاس هائی که از بناب شروع میشوند و تا مقیاسهای فرا استانی پیش میروند؛

– در نظر گرفتن امکانات تاریخی- اجتماعی واقع در پیرامون شهر بناب مانند: حضور گردشگران، حمل و نقل پاک، توریست غذایی، سایتهای باستانی و داشته های شهر بناب.

– توجه جدی به فرایند اجرا شدن طرح و کیفیت اجرا و در نظر داشتن تصویری از هزینه ها و برآورد مالی طرح.

– خواست کارفرما پرورش و پردازش ایده های ناب و به تبع آن ارائه نقشه های طراحی توسط نفر اول برنده مسابقه در ۴ رشته معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی در حد فاز یک، فاز دو، ارایه دفترچه های محاسباتی سه رشته سازه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، ارایه نقشه های فنی و اجرایی و جزییات اجرایی هر ۴ رشته و ارایه نقشه های ۴ گانه المان طراحی شده و هم محوطه و متره و برآورد کل پروژه در ۴ رشته می باشد.

 

ملزومات هدایت کننده برای برنامه ریزی و طراحی المان و مرکز اجتماعی شهر بناب

۱.بر اساس ضوابط و معیارهای طرح جامع ۸۱ و تفصیلی مصوب سال های ۱۳۸۱ و۱۳۸۵ ، عملکرد غالب برای فلکه امام حسین بناب و بناهای اطراف موجود بعنوان مرکز اجتماعی-مذهبی-تجاری شهر بناب “تجاری” با تراکم ۱۲۰و سطح اشغال ۴۰ درصد در نظرگرفته شده است.

۲. عملکرد تجاری در این سایت بطور مشخص، کاربریهای تجاری، اداری نظیر بانک ها و ادارات دولتی، خدماتی نظیر دفاتر خصوصی و شرکت ها و فضاهای مرتبط خصوصاً بدلیل وجود چند مرکز حوزه علمیه شهر مذهبی را شامل می-شود.

۳. افق زمانی کوتاه و میان مدت پروژه جهت لحاظ نمودن “آینده” در طرح، بین یک تا ۱۰ سال، از سال ۱۴۰۲ مد نظر قرار گیرد؛ مقیاس عملکردی و نفوذ خدمت رسانی این پروژه، در بازۀ زمانی کوتاه و میان مدت، شهر بناب در نظر گرفته شود. افق زمانی بلند مدت پروژه فاقد زمان پایانی بوده و امید است با طراحی هر چه غنی تر پروژه تعریف شده سالیان سال در خدمت مردم شریف شهر بناب باشد.

۴. سایر کاربری های توریستی عمدتا برای مقیاس های فراشهری محاسبه و درنظر گفته-شوند. از آنجا که پس از اجرای المان و فضای شهری با شخصیت مرکز اجتماعی شهر بناب، این مجموعه به مقصد بازدیدکنندگان تبدیل خواهد شد، ضروریست امکانات مناسب برای حضور مردم در بازههای زمانی متناوب برای آن در نظر گرفته شود (انواع طرح ها و ایده های ناب می¬توانند در زمرۀ ایده های پروژه پرورش یابند)؛

۵.کاشت درخت های بومی یکی از خواست های موکد کارفرما میباشد. درختکاری میبایست با توجه به گونه های بومی که به آب کمتری احتیاج دارند و هم در تابستان و هم در زمستان به غنای فضا می افزایند پیشنهاد گردد و در ترکیب با مسیرهای پیاده و دوچرخه طراحی شوند. تفکر باغ- فضا برای ساماندهی این فضا قابل توجه است. البته کاشت درختان باید با توجه به بدنه های شهری و در تعامل و ارتقای ایده های سیما و منظر شهری موثر در طرح باشد.

۶. برای تمامی کاربریهای شهری و فرا شهری میبایست فضای پارکینگ محاسبه و در پیرامون سایت مستقر شود به نحوی که تداخلی با مسیرهای پیاده نداشته باشند. بعلاوه مسیرهای سواره ویژه سرویس، اورژانس و حمل ونقل کالا و از این قبیل در نظر گرفته شود.

۷. با توجه به اینکه محتوای این مسابقه به دو جز المان و فضای شهری قابل تقسیم است، طراحی این دو جز باید در تعامل و هماهنگی کامل باهم باشد و لیکن در صورتیکه هر کدام از جزها به تنهایی و بدون اجرای جز دیگر اجرا گردند نباید از غنا و کامل بودن هر یک از اجزا کاسته شود.

 

شرایط شرکت کنندگان

عموم فارغ التحصیلان معمار و طراح شهری و شهرساز، شامل شخصیت های حقیقی و حقوقی میتوانند در این مسابقه شرکت کرده و ایده ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. شرکت در مسابقه نیازمند برخوردار بودن از توانهای تخصصی در رشته های مرتبط با طراحی، معماری، طراحی شهری و شهرسازی و اجرا میباشد. حضور و مشارکت تیم حرفه ای و چند تخصصی شرکت کننده شامل متخصصان سازه، ژئوتکنیک، تاسیسات، محیط زیست و سایر تخصصهای مرتبط که به اقتضای طراحی توسط تیم طراحی پیش بینی می شود موکدا توصیه می گردد.

شرکت کنندگان جهت شرکت در مسابقه لازم است مبلغ یک صد هزار (۱۰۰/۰۰۰)تومان برای گروه های حقیقی انفرادی و مبلغ دویست هزار (۲۰۰/۰۰۰)تومان برای گروه های حقیقی دو نفره و بیشتر یا گروه های حقوقی به شماره حساب ۳۱۰۰۰۰۳۲۲۰۰۰۵بنام شهرداری بناب واریز و اصل فیش واریزی را به همراه سایر مدارک درخواستی مرحله ثبت نام مسابقه جهت دریافت کد شرکت در مسابقه به دبیرخانه مسابقه تحویل و رسید دریافت نمایند. ارسال از طریق پست و ایمیل میسر بوده ولیکن ضمانت دریافت مدارک بدون اخذ تاییدیه از دبیرخانه مسابقه به عهده شهرداری بناب نمیباشد.

 

جوائز

پس از داوری ،۳ طرح برگزیده و به ترتیب اولویت برنده خواهند شد. نام برندگان طی اعلان رسمی در رسانه ها و یا سایت شهرداری بناب اعلام و به نفر یا گروه برنده رتبه اول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و به نفر یا گروه برنده رتبه دوم مبلغ ۱۰ میلیون تومان و به نفر یا گروه سوم مبلغ ۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد. به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه لوح تقدیر شرکت در مسابقه اهدا خواهد شد.

 

هیئت داوران

این مسابقه دارای ناظر، مدیر و اعضای هیئت داوران به شرح ذیل می باشد.

۱- ناظر مسابقه دکتر فرید پناهی – دکترای برنامه ریزی شهری (شهردار بناب)

۲- مدیر مسابقه دکتر داریوش ستارزاده-کارشناسی ارشد معماری، دکترای شهرسازی (هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز)

داوران مسابقه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

– آقای مهندس حسین فلاح نژاد-کارشناسی ارشد معماری(هیئت علمی دانشگاه تبریز)

– آقای دکتر وحید قبادیان-دکترای معماری(هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز)

– آقای دکتر احد نژاد ابراهیمی-دکترای معماری(هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز)

اعضاء هیئت داوران در فرایند تدوین فراخوان بطور موثر مشارکت داشته اند.

 

برنامه زمانبندی

با توجه به انتشار فراخوان در نیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ و بر اساس برنامه زمانی مسابقه، شرکت کنندگان می بایستی از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ اقدام به ثبت نام و اخذ کد شرکت در مسابقه از طریق لینک ذیل: WWW.Bonabcity.org.irو یا تماس با تلفن های دبیرخانه مسابقه که مستقر در محل شهرداری بناب میباشد ارسال نمایند. ارسال طرح در زمان مقرر به همراه فرم مشخصات الزامی است. برنامه زمان بندی مسابقه به شرح زیر می باشد:

– تاریخ آغاز مسابقه ۱۴۰۲/۰۱/۱۸(ثبت نام و اخذ کد شرکت در مسابقه به همراه فرم مشخصات)؛

تاریخ آغاز دریافت آثار از زمان ثبت نام لغایت پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸:

– جلسه داوری آثار روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰؛

– برگزاری نشست رسانه ای اعلام برندگان مسابقه واطلاع رسانی در تارنمای شهرداری بناب در روز ۱۴۰۲/۰۲/۲۱

– بلافاصله پس از اعلام برندگان فرایند عقد قرارداد با رتبه اول برای تهیه نقشه های اجرایی ۴ گانه آغاز می شود. جوائز نفرات دوم و سوم و لوح های تقدیر شرکت کنندگان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲تقدیم خواهد شد.

آدرس ثبت نام و سایت تحویل مدارک مسابقه

شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات و دریافت اسناد و فایل ها و مدارک مورد نیاز مسابقه به سایت مسابقه (تارنمای) شهرداری بناب به آدرس اینترنتی WWW.Bonabcity.org.ir

مراجعه کنند. مدارک ارسالی در موعد مقرر هم به صورت دیجیتال و هم شیت های چاپی به شرح زیر می باشند:

۱- فرم مشخصات شرکت کننده/شرکت کنندگان؛

۲- ۴ اسلاید و ۴ شیت ۱۰۰*۷۰ سانتیمتری شامل تمامی ایدئوگرامها، دیاگرامها، ترسیمات سه بعدی، متن ها و تحلیلها؛

اسلایدها در قطع آ-سه (A3) قابلیت چاپ داشته باشند، با کیفیت تصویر سیصد دی پی آی (۳۰۰ dpi) در فرمت یک PDF با حجم حداکثر ۱۰ Mb ارائه شوند، جوهر اندیشه و ایده حداکثر در ۱۰۰ کلمه بر روی اسلاید ها و شیتها آورده شود. توجه شود که در زمان داوری،ممکن است اسلایدها بر روی صفحه نمایش داده (Project) شوند ولیکن بدون پروجکشن نیز باید آثار ارسالی در قالب شیت های چاپ شده باید گویای کار طراح باشند. توضیحات کلی نیز باید حداکثر در ۵۰۰ کلمه در یک صفحه A4 به طور جداگانه ارائه شود. بر روی مدارک ارسالی نباید نام، عکس، لوگو یا اطلاعات دیگری از شرکت کنندگان قرار گیرد. فرم ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز در سایت شهرداری بناب قابل دانلود است، این فرم باید توسط شرکت کنندگان تکمیل و امضا شود و به همراه مدارک و اصل فیش واریزی هزینه شرکت در مسابقه به آدرس اینترنتی مسابقه www.Bonabcity.org.ir و یا آدرس پستی: آذربایجان شرقی شهر بناب خیابان امام خمینی (ره)شهرداری بناب کد پستی:۵۵۵۱۸۹۷۶۱۸ ارسال شود.ارسال همزمان فرم مشخصات و مدارک خواسته شده به منزلۀ شرکت در مسابقه می باشد و شرکت کننده پس از ارسال و معلوم شدن کفایت مدارک یک شناسه پیگیری دریافت می کند. پیگیری های آتی از طریق این شناسه میسر خواهد بود. ارسال ناقص مدارک به حذف شرکت کننده منجر می شود. هزینه واریزی شرکت در مسابقه تحت هیچ شرایطی قابل عودت نمیباشد.

در تارنمای شهرداری بناب مجموعه نقشه ها و مدارک مورد نیاز و پژوهشهای مرتبط برای مطالعه شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

برای پرسشهای فنی و موضوعی با آدرس ایمیل یا اینستاگرام مدیر مسابقه، دکتر داریوش ستارزاده ارتباط برقرار کنند:

اینستاگرام: @dariushsattarzadeh

ایمیل: Da.sattarzadeh@gmail.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook