نمایش فیلم سینمایی “The Fountainhead” در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران

کانون معماری و شهر برگزار می نماید:
نمایش فیلم سینمایی “The Fountainhead” در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران
فیلمی از King Vidor  (بر اساس رمانی به همین نام از Ayn Rand)
محصول ۱۹۴۹

«”سرچشمه” یکی از فیلم‌های پیچیده و چندلایه‌ی هالیوود است؛ تنها فیلمی که سراغ دارم که واقعاً درباره‌ی معماری باشد. یعنی فیلمی که در آن معماری صرفاً نقش پس‌زمینه را ایفا نکند، بلکه درون‌مایه‌ی اصلی داستان باشد، و شخصیت‌ها حولِ آن بگردند. علاوه‌بر این، سرچشمه تنها فیلمی هم است که در آن زیبایی‌شناسی با اخلاق اجتماعی پیوند می‌خورد – بسیار شبیه به کاری که نیچه در «تولد تراژدی»، با نوشتن درباره‌ی تئاتر کرد. در این فیلم کش‌وقوس‌های روابط بین شخصیت‌ها به موازات دغدغه‌های معمارانه درباره‌ی ثبات قدم و ارزش اخلاقی به تصویر کشیده شده‌است. علاوه بر این، “سرچشمه” طی این سال‌ها تأثیر عمیقی هم بر تلقی عمومی از معمار و معماری گذاشته‌است – ایضاً روی معماران هم بسیار تأثیرگذار بوده‌است –  که خود جای بحث دارد. البته این تأثیری که از آن حرف می‌زنیم خیلی غیرمستقیم است، چون فیلمْ قدیمی است و بسیاری از آدم‌های امروز آن را ندیده‌اند. اما با این حال هم، هنوز تاثیرش زیاد است…»
لبئوس وودز

* حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

زمان: پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۷
مکان: سینما تک موزه‌ی هنرهای معاصر تهران
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook