نمایشگاه عکس «طهران در قاب کاشی» در خانه هنرمندان ایران

اختصاصی، معمارنیوز- چهارمین دوره نمایشگاه عکس طهران، شهر خاطره با عنوان «طهران در قاب کاشی» از ۱۸ الی ۲۴ آبان ۹۵ در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

«طهران در قاب کاشی» نگاهی به هنر کاشیکاری دوره قاجار در شهر تهران دارد و حاصل فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی همایون عبد الرحیمی و فاطمه مجدنیا بر روی هنر کاشیکاری دوره قاجار می باشد.

عناصر تزئینی در معماری، کتابهایی هستند گشوده در برابر ما که می توانند از اوضاع و احوال و نگرشهای زمانه ای که به آن تعلق دارند با ما سخن بگویند. در این میان کاشیکاری با سابقه طولانیش در سرزمینمان، نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است؛ قطعات کاشی، زمینه ای بوده اند برای بیان تصویری و تجسم موضوعات متفاوتی که در هر دوره تحت تاثیر عوامل گوناگون، ویژگی های خاص خود را داشته اند. این عنصر تزئینی و به خصوص نقش های منعکس شده روی آن در دوره قاجاریه و البته در جریاناتی که پیش از این دوره آغاز شده بود، دستخوش تحولاتی گردید.

تعداد ۱۶۰ قطعه عکس در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

در این نمایشگاه سعی بر آن است با توجه به هنر کاشیکاری در دوره قاجار و نقشهای آن، مجموعه‌ای تصویری از به کارگیری نقاشی، ادبیات، اساطیر ایرانی، شخصیت ها، آئین ها، مراسم و سایر زیبایی ها و مفاهیم ارزشمند موجود در این کاشی ها در معرض نگاه علاقمندان قرار گیرد.
این نمایشگاه چهارمین سال است که به موضوع هنر در دوره قاجار در شهر تهران می پردازد و قصد دارد هویت، فرهنگ و هنر شهر تهران را معرفی کند.

همایون عبدالرحیمی متولد ۱۳۴۹، دانش آموخته مقطع کارشناسی کارگردانی سینما است. وی دارای جوایز  معتبر بین المللی و نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی در حوزه کاریکاتور و عکس می باشد. همچنین وی محقق و پژوهشگر تهران قدیم است.

فاطمه مجدنیا متولد ۱۳۶۲ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری  است. وی عکاس، محقق و پژوهشگر تهران است و چندین نمایشگاه عکس به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

افتتاح: سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۷ الی ۲۰
زمان بازدید: ۱۸ الی ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۳ الی ۲۰
مکان: خانه هنرمندان ایران، نگارخانه تابستان
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook