نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه های طهران قدیم» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه های طهران قدیم» در موزه عکسخانه شهر برگزار میگردد.

این نمایشگاه حاصل دوسال پژوهش کتابخانه‌ای است که به اهتمام کیانوش معتقدی گردآوری شده است. کیانوش معتقدی پژوهشگر هنرهای ایرانی اسلامی و نویسنده مقالات متعدد و چند کتاب در زمینه معماری، تزیینات وابسته و کتیبه‌های خوشنویسی ایران در دوره قاجار است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ قطعه عکس با چیدمانی متفاوت از دروازه‌های قدیمی تهران که در دوره ناصری ساخته و تا پایان دوره قاجار یکی از مهمترین نمادهای پایتخت بودند به نمایش گذاشته خواهد شد. در میان عکس‌های این مجموعه نمونه‌هایی از دروازه‌های داخلی شهر تهران نیز ارائه شده است که با بررسی آنها می‌توان سیر تحولات معماری و تزیینات وابسته‌ آنها را در دوره قاجار مورد مطالعه قرار داد. این عکس‌ها توسط عکاسان ایرانی و خارجی دوره قاجار به تصویر کشیده شده اند.

 

 

* بازدید برای عموم آزاد و رایگان میباشد.

افتتاح: دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۶ الی ۱۹
زمان بازدید: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ الی ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ و، ۱۴ الی ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۳)  تمدید تا ۱۱ اردیبهشت ۹۷
مکان: میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز، موزه عکسخانه شهر
تلفن: ۸۸۸۴۸۹۹۳
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook