نمایشگاه عکس با عنوان «طاق»

اختصاصی، معمارنیوز- نمایشگاه عکس انفرادی با عنوان «طاق» تا ۱۲ اردیبهشت ۹۸ در موزه پست دایر میباشد.

صاحب آثار: شراره رضوی محمودآبادی
برگزارکننده (کیوریتور): محمد غفاری

این مجموعه شامل ۴۰ عکس سیاه و سفید از سالن مرکزی موزه ارتباطات در ابعاد ۵۰*۷۰ و ۴۰ *۷۰ سانتیمتر است و به پیشنهاد ریاست موزه در همین سالن هم به نمایش گذاشته شد. عکس‌ها طی دو سال با رصد نور و سایه و انعکاس‌ها در ساعات متفاوت ماه و سال گرفته شده است و در برخی از عکس‌ها، این پدیده که در زمان خاصی از سال با جهت و زاویه تابش منحصر به فرد، رخ می دهد، دیده می شود. هدف پروژه، به نمایش گذاشتن سلسله مراتب نور طبیعی دربستری از توالی طاق‌های قوسی مقعر، از روشنایی به تاریکی، در این بنای ارزشمند مارکوف است .

بیانیه نمایشگاه:
طاق از زمین مبدا می گیرد؛ تن جاذبه را ترک میکند و خشنود، از غلبه بر جذب و ماده صعود میکند؛ غلبه بر سنگینی. رهایی جسورانه و قهرمانانه به سمت نور،سیر از ماده فراوان به بی مادگی . در این میانه اما طاق جناقی بعد از طی کردن کمی بیشتر از نیمه راه، گویی به یاد گناه ساخت برج بابل توسط فرزندان آدم میافتد؛به گناه سر به جای خدایان ساییدن و فخر مطلق. از نیمه راه برمیگردد، به والایی آسمان گُرده خم میکند و مبدا رویشش را به آغوش میکشد. معلق بین اشراف و اسکان، میان فخر و خضوع، آرام میگیرد . خود را در برابر نور خم میکند تا تنانه تر و بصری تر ظاهر شود. خم و راست می ایستد تا خود را بیشتر لابه لای فوتونهای نور جا کند. سر در آغوش نور میکند تا همچون شیرخواره ای گونه مهر بر تنش ساییده شود. هنرمند، اینجا به حضور کیفیت متفاوت طاق در ظهور و درک نور میرسرد؛ کیفیتی که به واسطه آنچه درباره طاق ذکر شد، طیفی از مراتب شدت و کیفیت متنوع نور را بر خود مینشاند. فضا را بخاطر حضور آهنگین و همنشینی قاب درقاب گونه طاق جناقی از انواع مشابهش متمایز میکند و اشاره ای میکند به اضداد آفریننده اش:
نه قرار و بر زمین ماندن، نه فرار و بر آسمان ساییدن.

* بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.

زمان: ۲۶ اسفند ۹۷ الی ۱۲ اردیبهشت ۹۸، ساعت بازدید: ۹ الی ۱۶ (همه روزه به جز پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی)
مکان: خیابان امام خمینی، ورودی سردر باغ ملی، موزه ارتباطات
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.
هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook