نمایشگاه «برسد به دست اصفهان»؛ صد سال کارت پستال‌ های اصفهان

موزه عکسخانه شهر برگزار می کند؛ 

نمایشگاه «برسد به دست اصفهان»؛ صد سال کارت پستال‌ های اصفهان
(به مناسبت روز جهانی موزه) 

حامد قصری؛ پژوهشگر تاریخ عکاسی و مستند ساز، نمایشگاه‌ گردان و پژوهشگر اصلی این نمایشگاه است.
در این نمایشگاه ۳۰ تصویر از کارت پستال‌ های قدیم شهر اصفهان در قطع ۲۰ در ۳۰ سانتی‌ متر قرار دارند. کارت پستال‌ های برگزیده از دوره قاجار تا دوره‌ حاضر را در بر می‌ گیرند. تماشای هر کارت پستال قدیمی و نوشته‌ پشت آن‌، گویای داستان و روایتی جذاب از آدم‌ هاست و مخاطب را به فضایی دور و نوستالژیک می‌ برد. این نمایشگاه نیز تلاش دارد تا چنین فضایی برای مخاطبان خود فراهم کند.

حامد قصری در متن بیانیه نمایشگاه نوشته است: «ارسال کارت پستال به دوستان ایده‌ ی پدر بود تا قدری دوری از آن‌ ها و مدرسه جبران شود. آقای محمدی معلم پنجم دبستان، دومین نفری بود که ایده‌ ی کارت پستال داشت. به بچه‌ ها گفت هر ماه برای صمیمی‌ ترین دوستمان یک کارت پستال ارسال کنیم تا به یاد هم باشیم؛ موضوع «برسد به‌ دست اصفهان» بود. دبیرستانی که شدم در عکاسخانه زیبا در خیابان خوش اصفهان یک کارت پستال چهلستونِ قاجاری، نظرم را جلب کرد. آقای فرزان با آن فضای موزه‌ ای عکاسخانه‌ اش با مشاهده شوق و ذوق من، آن کارت پستال را به من هدیه داد. گرد آوری‌ کردن کارت پستا‌ل‌ ها از همان سال‌ ها جدی شد. سی سال است که در هر پاساژ و جمعه بازار و کتاب‌ فروشی و هر شهر و دیاری کارت پستال می‌خرم. پدر، آقای محمدی و استاد فرزان به دیار باقی شتافته‌ اند و من مانده‌ ام و کارت پستال‌ هایی که اکنون به هزار عنوان می‌ رسند. گذر زمان به من می‌ گوید بخشی از پرسه‌ ها، مشاهدات و جست‌ و جو های شخصی‌ ام را به اشتراک بگذارم. امیدوارم با این انتخاب‌ ها بخشی از ادای دینی که به اصفهان داشته و دارم را جبران کنم.»

* بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان می باشد.
* شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۸۸۸۴۸۹۹۳

افتتاحیه نمایشگاه: چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۰۰ الی ۱۸:۰۰
زمان: ۲۷ اردیبهشت ماه الی ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲
ساعات بازدید:‌ 
– شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰
– پنج شنبه ها ۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰
مکان: تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر

دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook