نشست ” ارزیابی محیط زیست شهری”

نشست ” ارزیابی محیط زیست شهری”،  دوشنبه ۳ آذر ماه  ۹۳، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲   توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران  برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مهندس هادی افراسیابی مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست  مرکز در رابطه با موضوع این نشست گفت: نگرشی گذرا بر وضعیت محیط زیست جهان در دو دهه گذشته نشان می‌دهد که با وجود حساسیت‌های اخیر در زمینه محیط زیست نه تنها اثرات مخرب انسانی کاهش نیافته بلکه مسائل حاد و دشواری مانند آلودگی شدید جو، نازک شدن لایه ازن، بروز پدیده گلخانه‌ای و گرم شدن کره زمین و اثرات متعدد ناشی از این پدیده‌ها مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: افزایش جمعیت کلان شهرها منجر به گسترش و شدت فشارهای وارده بر محیط زیست و بروز انواع آلودگی‌های زیست محیطی، تخریب منابع و کاهش فضاهای طبیعی و در پی آن افزایش نیاز شهروندان به محیط زیستی سالم در کلان شهرها شده است. لذا یکی از مهم‌ترین وظایفی مدیریت شهری، برنامه‌ریزی شهری در جهت توسعه پایدار شهرها می‌باشد.
مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریز ی شهر تهران اظهار کرد: مطالعه و برنامه‌ریزی در جهت شناسایی، حذف یا کاهش آلودگی‌های زیست محیطی که مشکلاتی را برای مردم و به عبارتی شهرها ایجاد می‌کند و همچنین توجه به مسائل و ملاحظات زیست محیطی در برنامه‌ریزی‌ها ، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها، می‌تواند گامی موثر در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم باشد. از این‌رو با توجه به تعدد و ضرورت انجام پروژه‌های شهری و ساختار مدیریت شهری، کاربرد هدفمند فرایند ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه‌های شهری و ضمانت اجرای آن و  به طور مشخص انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در مرحله امکان سنجی، مکان‌یابی و قبل از اجرای پروژه‌ها در شهرها به عنوان یکی از موثرترین روش‌های مدیریتی در کاهش اثرات زیست محیطی و ابزاری در راه رسیدن به توسعه پایدار شهری، است. در این راستا آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی مدیران و برنامه‌ریزان شهری می‌تواند گام مهمی در فرایند ارزیابی پروژه‌های شهری تلقی شود.

آدرس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران: خیابان انقلاب، خیابان قدس، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران

سایت مرتبط: www.rpc.tehran.ir

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook