نتایج مسابقه بین‌المللی طراحی مدرسه در مغولستان؛ ” Cool school design “

گروه معماری و طراحی شهری Place by Design از کشور انگلستان، برنده مسابقه طراحی «Cool school design» شد.

مدرسه Tsast Altai در روستای دور افتاده Khord و در دامنه کوه‌های آلتای در غرب مغولستان واقع شده است. این مدرسه بسیار قدیمی و مخروبه است و بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز هر روز در تنها ۸ کلاس تنگ و تاریک این مدرسه به دنبال کسب دانش هستند. در این مسابقه از طراحان خواسته شده بود که با ارائه طرحی در خور برای این مدرسه، به این پرسش‌ها پاسخ دهند که «چگونه دسترسی به مدرسه در دمای ۴۵ درجه سلسیوس زیر صفر میسر خواهد بود» و «چگونه آموزش در دسترس خواهد بود وقتی نزدیک‌ترین مدرسه ۲۰ کیلومتر تا محل سکونت فاصله دارد.» این‌ها پرسش‌هایی هستند که منتهی به طرح مناسب مدارس در اقلیم‌های سرد در سراسر جهان، و همچنین مغولستان خواهد شد.

در این مسابقه ۱۸۰ گروه شرکت کردند. معیارهای داوری طرح‌ها عبارت بودند از نحوه نگرش به نور، تهویه، شرایط محیطی، مصالح، فضا، آسایش، دسترسی، سازگاری و زیبایی و طرح برنده پاسخ مناسبی به همه این عوامل داده است. همچنین هیئت داوران تحت تأثیر آگاهی تیم طراحی از معماری مغولستان قرار گرفتند که منجر به ارائه طرحی سازگار با سنت‌ها و در عین حال مدرن شده است. شیوه مبتکرانه استفاده از رنگ، طرح چیدمان کلاس‌های درس، استفاده محدود از مصالح و در عین حال دستیابی به بیشترین حد آسایش محیطی نیز از نکات قابل توجه طرح برنده است.

۹ طرح دیگر که قابل تقدیر تشخیص داده شده‌اند از کشورهای دانمارک، ایتالیا، کانادا، ایران، چین، مصر و انگلستان هستند.

گروه ایرانی شرکت‌کننده را امیرعباس طالبی، هومن بالازاده، یاسمن فروتن، فاطمه تاجیک، هدا برزگر، سمیه حاجی نصیری و آرتشین مازوجی تشکیل می‌دادند.

لینک مرتبط: معماران ایرانی برگزیده ششمین دوره مسابقات building trust international

برگرفته از:  www.tua.ir
منبع خبر: www.MemarNews.com

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook