نتایج داوری مرحله اول مسابقه طراحی سایت و المان میدان امام خمینی نیشابور

۲۴ شهریور ماه ۹۳ شهرداری نیشابور شاهد داوری اولین مسابقه طراحی شهری بود که از بین آثار رسیده به دبیر خانه ۴ طرح توسط داوران مطرح کشوری به مرحله دوم راه یافتند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیشابور در این خصوص گفت: در پی اعلان فراخوان عمومی مسابقه طراحی”جزیره و شناسه میدان امام خمینی(ره)” و دو دوره تمدید این مسابقه، مجموعا۳۵۰ نفر در سایت شهرداری ثبت نام کردند، که از این تعداد ۶۰ طرح به صورت ۳max و شیت به شهرداری ارسال شد.

مهندس کوثری افزود: این مسابقه به استناد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و در راستای ارتقای کیفی و مفهومی منظر شهری برگزار شد تا جهت ساخت و نصب المانی در خور شأن میدان امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن جوانب فرهنگی، تاریخی و گردشگری نیشابور طراحی و بعد از داوری آثار توسط هیات داوران، طرح های منتخب در نظرسنجی که در سایت شهرداری قرار داده شده توسط شهروندان، متخصصین شهری و مسئولین نیز داوری شوند.

وی همچنین با اشاره به جلسه داوری توسط داوران مطرح کشوری و اساتید مجرب دانشگاهی اظهار داشت: تیم داوری این مسابقه متشکل از دکتر اخویان در حوزه هنر و گرافیک محیطی، دکتر صحاف، دکتر زنده دلان و دکتر فربد در حوزه معماری ، و سه تن از کارشناسان حوزه شهرسازی،سازه و ترافیک شهرداری نیشابور بود.

کوثری با بیان این که شرایط و مقررات این مسابقه در فراخوان مذکور اعلام شده بود، افزود: دید مناسب خیابان های اطراف به میدان، عدم محدودیت دید برای مسیرهای ترافیکی، ارتباط منطقی حجم با قطر میدان و خیابان های اطراف و عدم قطع درختان ، عدم پوشانندگی خط آسمان از منظر شهری و … در داوری این مسابقه از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

وی همچنین اعلام کرد: از نظر تیم داوری هیچ طرحی به علت عدم رعایت اصول اولیه زیباشناسی، ارتباط طرح با مفهوم اعلام شده(عنوان میدان) و عدم رعایت ضوابط مسابقه در کلیه آثار شرایط اول شدن را نداشت.

کوثری خاطرنشان کرد: ۱۳طرح توسط هیات داوران در مرحله اول انتخاب گردید و پس از بررسی دقیق تر طرح های خانم ها و آقایان، (زهرا نبی لو، مصطفی لطیفی-گروه اول)، (مجید ادب، مریم زنگنه قاسم آبادی، زینب خالقی طرقی-گروه دوم)، ایمان افق منش و شرکت مهندسی چیتا سنگ به عنوان برترین ها و کاندید رتبه دوم و سوم انتخاب شدند که طرح های برگزیده دوم و سوم پس از نظرسنجی مردمی، متخصصین شهری و مسئولین توسط هیات داوران معرفی خواهند شد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۸ نظر on “نتایج داوری مرحله اول مسابقه طراحی سایت و المان میدان امام خمینی نیشابور”

  • hossein wrote on ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۲۰

    ما که با پست فرستادیم..اما نرسید.

  • سارا wrote on ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۳۸

    با سلام و تبریک به دوستان برگزیده.با اینکه مسابقه در شهرستان برگزار شد، سطح خوبی داشت و داوری آن هم به موقع انجام شد (بر خلاف برخی مسابقاتی که در تهران انجام شد و هنوز هم داوری صورت نگرفته است).

  • امین wrote on ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۰:۵۹

    سلام
    . ما هم با پست فرستادیم. و رسید دستشون. اما سختیهای خودش رو داشت.

    ای کاش مسئولین جایی رو برای تحویل گرفتن کارها در تهران پیش بینی می کردند .امیدواریم در مسابقات بعدی به این نکات توجه بشه.

  • ملکه wrote on ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳, ۱۵:۲۶

    با سلام 
    لطفاً شیت کارهای منتخب را در سایت بارگذاری کنید . با تشکر 

  • سپهر wrote on ۳۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۹:۰۳

    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی خوبتون.

    سوالی که برای من پیش اومده اینه که چرا باز هم نفر اول نداریم؟؟!

    و اگر اینطور که اعلام کردند کارها در حد انتظار نبوده، دیگه نظر سنجی عمومی در نیشابور برای چیه؟؟ اینکار معمولا فقط برای کاری انجام میشه که قرار باشه تو اون شهر ساخته شه.حالا چطور کاری رو که قبول ندارن می خوان بسازن؟؟!!

  • محمد wrote on ۳۱ شهریور, ۱۳۹۳, ۹:۳۱

    اگه نمی خوان جایزه نفر اول رو بدن، چرا توهین می کنن به کارا؟؟!! رعایت نشدن اصول اولیه زیبایی شناسی دیگه خیلی بی انصافیه!

  • جلالی wrote on ۱ مهر, ۱۳۹۳, ۹:۵۸

    پس آیین نامه مسابقات معماری و شهرسازی به چه درد میخورد؟

    طبق آیین نامه ، مسابقات بایستی نفر اول داشته باشند ولی الزامی به اجرای طرح برتر نیست.اما متاسفانه این مساله در بسیاری از مسابقات رعایت نمی شود!

  • پیمان wrote on ۵ مهر, ۱۳۹۳, ۱۳:۴۳

     به نظر می آد داورا بیشتر تحت تأثیر رندر قرار گرفتن تا طرح ها!!!

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook