مسابقه دانشجویی ملی نقدنویسی بر معماری، مرمت و شهر

اتحادیه انجمن های علمی-دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران برگزار می نماید:
«مسابقه ملی نقدنویسی بر معماری، مرمت و شهر»

بنا بر اعلام دبیرخانه مسابقه: چندی است که تفکر نقادانه به معماری، در کلاس­های دو یا سه واحدی دانشگاه­ها از قبیل نقد معماری یا معماری اسلامی یا… به طور کج­دار و مریز توسط استادان توانمند و دلسوز با دانشجویان تمرین می­شود. اما این تمرین­ها معمولا بیش از این که گریز کوچکی به وادی نظر و نگارش در حوزه معماری باشد، در ایجاد انگیزه عمومی دانشجویان در این زمینه چندان موثر نمی­افتند و این کلاس­ها، در سایه واحدهای “طرح معماری”، به عنوان “دروس اصلی” رنگ می­بازند.

هیئت مدیره اتحادیه معماری مرمت و شهرسازی ایران، به عنوان بخش تصمیم­ساز دانشجویی وزارت علوم، در حوزه فعالیت­های آموزشی و علمی معماری، مرمت و شهرسازی، قصد دارد برای بهبود جایگاه این مهم در عرصه آموزش معماری، شهرسازی و مرمت کشور، گام بردارد. لذا برگزاری مسابقه­ای را ترتیب داده است که بتواند پایگاه نظری تفکر معمارانه را در میان جامعه دانشجویی و حرفه­ای معماری، مرمت و شهرسازی در کشور تقویت نماید. اولین دوره مسابقه سالانه نقد نویسی بر معماری، مرمت و شهر، تابستان سال جاری برگزار می­گردد.

نحوه نگارش مقالات مورد نظر هیات داوران مسابقه:

الف) محورهای مسابقه:
۱- نقد مصداق: نقدهای معطوف به یک بنای موجود، برنامه اجرا شده شهری یا منطقه‌ای، طرح اجراشده مرمت یک بنا یا مجموعه، فرآیند مدیریت و تصمیم‌سازی در یک پروژه اجرا شده.
و نیز مقایسه دو مصداق در هر موردِ ذکر شده.

۲- نقد نظری: نقدِ نقد، نقد نظریه یا کتاب حوزه مربوط به «معماری، مرمت و شهر»، نقد آموزش، نقد بینامتنی (مثال: نقد ناظر بر حوزه میان­ رشته‌ای معماری و جامعه‌شناسی، تاریخ یا روان شناسی و…)

* لازم است نگارنده محترم، در مقدمه خود، مختصرا به روش و مبانی نظری نقد خود اشاره کند (برای مثال: نقد اثر از طریق خود اثر).

ب) فرمت نگارش چکیده:
از شرکت‌کنندگان عزیز خواهشمندیم چکیده مقاله خود را در ۳۰۰-۵۰۰ کلمه و اصل مقاله را در ۳-۷ صفحه ارائه فرمایند. فونت مورد نظر B-nazanin با سایز ۱۲ می‌باشد.

نحوه ارسال مقالات:
علاقمندان می توانند به منظور ارسال مقالات خود ار منوی عضویت سایت اقدام نموده و پس از ثبت نام در سایت وارد پروفایل کاربری خود شده و پیش نویس مقاله خود را ثبت نمایند. پس از ویرایش های لازم می توانند از منوی مقالات پروفایل خود مقاله را به مسابقه ارسال نمایند. لازم به ذکر است که پس از ارسال مقاله به مسابقه امکان ویرایش مطالب وجود نخواهد داشت.

تاریخ های مهم:
مهلت ارسال چکیده: ۱ الی ۱۴ مردادماه ۱۳۹۵
مهلت ارسال اصل مقاله: ۱ الی ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۵

دبیرخانه:
یزد، خیابان امام خمینی، کوی سهل بن علی، دانشکده هنر و معماری، فتر انجمن علمی شارستان
ایمیل: uaurir@yahoo.com   و     uaurir@gmail.com
ثبت نام از طریق سایت زیر:
سایت مرتبط: www.uaur.ir
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook