فراخوان مسابقه «طراحی شهری و جداره سازی محور بومی- فرهنگی جزیره کیش»

فراخوان مسابقه «طراحی شهری و جداره سازی مسیر نیایش (محور بومی- فرهنگی) در جزیره کیش»

درباره مسابقه: 
“شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش” به منظور هویت بخشی به بافت شهری جزیره، اقدام به برگزاری مسابقه ی سراسری برای انتخاب بهترین ایده طراحی جهت اصلاح هندسی، ساماندهی و جداره سازی محور میدان سعدی تا میدان نیایش نموده است این مسابقه بستری است برای جلب مشارکت طراحان مرتبط با موضوع مسابقه و تقویت هویتِ کالبدی جزیره کیش.
از اینرو برگزارکننده از کلیه فارغ التحصیلان رشته معماری، شهرسازی و طراحی منظر و لنداسکیپ جهت شرکت در مسابقه «طراحی شهری و جداره ­سازی مسیر بومی- فرهنگی در جزیره کیش (محور میدان سعدی تا مسجد خاتم)» بر اساس شرایط و مقررات آیین نامه جامع مسابقات وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل می ­آورد. علاقه مندان می­­توانند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ نسبت به ثبت نام در مسابقه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

اهداف و اولویت ها:
جزیره زیبای کیش مدت زیادی‌ است که مقصد گردشگران ایرانی‌ به‌ شمار می‌ رود. این جزیره با وسعت بالغ بر نود و یک کیلومتر مربع، خط ساحلی چهل و سه کیلومتر و شکل هندسی بیضی، در فاصله هجده کیلومتری بندر گرزه یا بندر آفتاب در خلیج فارس واقع شده است. دریا و سواحل مرجانی از یک‌ سو و فراوانیِ مراکز خرید از سوی دیگر سبب رونق روزافزون این جزیره‌ی زیبا هستند. به غیر از خرید، گشت و گذار و لذت از مناظر طبیعی و ورزش‌های ساحلی بیش‌ ترین فعالیت‌ های گردشگران در جزیره را شامل می‌ شوند. به این ترتیب هویت جزیره عمدتاً بر مبنای طبیعتِ استثنایی و فرصتِ منطقه‌ ی آزاد تعریف شده است و برخورد فرهنگی و تاریخی کمرنگی نسبت به جزیره وجود دارد.

هدف این پروژه، ساماندهی، بهسازی و جداره سازی در راستای افزایش کیفیت فضای شهری با تأکید بر حفظ بافت بومی منطقه و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت های فضایی است.
در این راستا مولفه های طراحی زیر به عنوان ملاک های داوری طرح ها مد نظر قرار خواهد گرفت:
– ایجاد یک طرح محیطی پیوسته با منظر و معماری موجود و توجه به ساختمان های مجاور این محور
– در نظر گرفتن شرایط ویژه محور بومی- فرهنگی و رعایت مقیاس و تناسبات طرح
– ساماندهی فضاهای باز شهری با اولویت بافت بومی موجود
– توجه به مسیر مسجد خاتم تا مسجد اهل تسنن
– ایجاد هماهنگی جداره ها با توجه به اجرایی و کم هزینه بودن
– اصلاح هندسی محور میدان سعدی تا مسجد خاتم
– توجه به منظر طرح در شب و نورپردازی آن
– توجه به اجرایی بودن طرح و جزئیات قابل رؤیت

شرایط مسابقه:
– این مسابقه به صورت آزاد و فراخوان عمومی و یک مرحله ای برگزار می شود و کلیه اشخاص حقیقی، فارغ التحصیلان رشته های معماری، طراحی شهری، طراحی منظر، لنداسکیپ و یا به صورت حقوقی دارای صلاحیت را شامل می شود.
– فقط کارهایی به مرحله داوری راه می یابند که تیم راهبری و مدیر مسابقه قبل از جلسه داوری، مطابقت آن ها با شرایط اعلام شدۀ مسابقه را تأیید کرده باشند.
– تنها مرجع داوری و انتخاب برندگان مسابقه، هیأت داوران خواهد بود و رأی هیأت داوران قطعی و تغییر ناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر یا برگزارکننده) مجاز به تغییر و دخل و تصرف در آن نیست.
– مشارکت برگزار کننده و مدیران و کارکنان آن، راهبر مسابقه، مدیر مسابقه، دبیر مسابقه، اعضای هیأت داوران، مؤسسه یا شرکتی که داور مسابقه مدیرعامل، عضو هیئت مدیره، سهامدار یا در زمره کارکنان آن باشد و نیز بستگان درجه اول و دوم داوران در مسابقه ممنوع است.
– هویت کلیه شرکت کنندگان و آثار آن ها برای هیأت داوران تا پایان مرحله داوری مخفی خواهند ماند و پس از اتمام داوری پاکت های شناسایی شرکت کنندگان با حضور نماینده برگزار کننده، مدیر مسابقه و هیئت داوران گشوده می شود و هویت برندگان تعیین و ثبت می گردد. لذا هرگونه تماس شرکت کنندگان با اعضای هیأت داوران در طول مسابقه و تا اعلام نتایج رسمی مسابقه بکلی ممنوع خواهد بود و مشمول حذف از مسابقه می گردد. مدیر مسابقه از طریق راه های تماس پاسخگوی هرگونه سوال و موضوع در ارتباط با مسابقه خواهند بود.
– عقد قرارداد برای ادامه کار در موضوع مسابقه در اختیار برگزارکننده مسابقه خواهد بود و شرکت در مسابقه یا برنده شدن در آن الزامی برای عقد قرارداد ایجاد نمی کند.
– کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارائه شده در این مسابقه به شرکت کننده مسابقه تعلق دارد و استفاده از طرح و ایده طراحان به غیر از نفرات برنده، بدون موافقت کتبی پدیدآورنده اثر ممنوع خواهد بود. ولی برگزارکننده حق انتشار آثار مسابقه را با ذکر نام صاحبان اثر خواهند داشت.
– این مسابقه بر اساس “آیین نامۀ جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی” برگزار می گردد و کلیه شرکت کنندگان، برگزارکننده و عوامل وی ملزم به تبعیت از مقررات این آیین نامه خواهند بود حتی چنانچه به دلیل فورس زمانی و شرایط خاص شیوع کورونا در دبیرخانه جامع مسابقات امکان ثبت وجود نداشته باشد.
– مسئولیت اصالت آثار بر عهده شرکت کنندگان بوده و رعایت حقوق مادی و معنوی آثار برندگان مطابق با قانون حمایت از حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان مصوبه ۱۱/۱۰/۱۳۴۸ مجلس شواری ملی است.
– ثبت نام برای شرکت در مسابقه رایگان است.
– هرگونه تغییر در برنامه برگزاری مسابقه از طریق سامانه مسابقه در سایت شرکت عمران آب خدمات به اطلاع عموم خواهد رسید.

آثار و مدارک مورد نیاز و نحوه تحویل آثار: 
کلیه شرکت کنندگان می بایست آثار خود را در قالب موارد ذیل در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت نمایند:
۱- ۲ شیت آثار مسابقه: شیت های اصلی آثار در قطع ۱۰۰ × ۷۰ سانتیمتر به صورت افقی بر روی مقوای مات و شاسی شده بر روی فوم بورد/ مقوا کارتن شامل پلان، نما، برش، پرسپکتیوها، دیاگرام، توضیحات ایده و کانسپت طرح.
۲- گزارش مجلد توجیه طرح: یک نسخه در قطع A3 و حداکثر در ۱۵ برگ به صورت افقی شامل تصاویر ۲ شیت اصلی آثار مسابقه که در انتهای گزارش قرار می گیرد.
۳- یک عدد CD فایل آثار: حاوی فایل تصاویر شیت های ارسالی با فرمت TIFF به صورت RGB با رزولوشن DPI 300 و نیز فایل PDF گزارش ارسالی می بایست همزمان با تحویل شیت های مسابقه تحویل دبیرخانه مسابقه گردد.

– آثار شرکت کننده در مسابقه در قالب ذکر گردیده قابل قبول هستند و آثاری که در قالب دیگری مطرح شوند، فارغ از محتوایشان، از مسابقه حذف میگردند.
– درج اسم یا لوگو بر روی شیت ها و لوح فشرده تحویلی ممنوع است و تنها عامل شناسایی، کد شرکت کننده است، که باید در گوشه ی بالا، سمت راست درج شود.

برگزارکننده:
شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش

هیات داوران:
– دکتر فریبرز دولت آبادی؛ دکتری تخصصی معماری 
– دکتر پیروز حناچی؛ دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باز زنده سازی شهر های تاریخی 
– مهندس شهاب الدین ارفعی؛ کارشناس ارشد معماری 
– مهندس آرش مظفری؛ کارشناس ارشد معماری 
– مهندس عبدالنبی شرفی؛ کارشناس ارشد معماری 

جوایز: 
• نفر اول:
۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر
• نفر دوم: ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر
• نفر سوم: لوح تقدیر
* به کلیه شرکت کنندگانی که آثار آنها به مرحله داوری میرسد گواهی شرکت در مسابقه داده خواهد شد.

– مبلغ جوایز و تقدیر نامه ها تحویل مدیران شرکت ها یا سرگروه ها خواهد شد و برگزار کننده و راهبر مسابقه مداخله ای در روابط کاری و مالی داخلی شرکت کنندگان نخواهند داشت.
– هیچ تغییری در مشخصات شرکت کنندگان از جمله نام سرگروه، نام شرکت و یا سایر اطلاعاتی که قبلاً توسط شرکت کنندگان در فرم های ثبت نام درج گردیده است مانند ایمیل شرکت کننده و امثالهم در این مسابقه مجاز نخواهد بود.

ﮔﺎﻫﺸﻤﺎر ﻓﺮاﺧﻮان:
انتشار فراخوان عمومی در روزنامه (در دو نوبت):
۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ و ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰
مهلت ثبت نام و ارسال مدارک شرکت کنندگان از طریق لینک ثبت نام: ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ (تا پایان ساعت ۱۵)     تمدید:‌ ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ 
ارسال کد تأییدیه به شرکت کنندگان: ۳ مهر ماه ۱۴۰۰
تحویل آثار شرکت کنندگان در مسابقه: ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰     تمدید: ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰
برگزاری جلسه داوری: ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰
اعلام رسمی و عمومی نتایج مسابقه: ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰     تمدید: ۶ آذر ماه ۱۴۰۰ 

* جهت پاسخگویی به سوالات میتوانید از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۱۳۸۰ (۰۷۶) داخلی ۱۳۹۱ با دبیر مسابقه (خانم دکتر بیدلی) تماس فرمایید.
* هیچگونه تغییری در برنامه زمان بندی مسابقه داده نخواهد شد و تغییر در زمان بندی رخداد های مسابقه مانند زمان تحویل آثار با صلاحدید هیأت داوران و تأیید برگزارکنندۀ مسابقه در صورت لزوم به اطلاع شرکت کنندگان در مسابقه خواهد رسید.
* کلیه شرکت کنندگان می بایست پس از تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری آثار خود را در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت نمایند. علاقه مندان میتوانند حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ نسبت به ثبت نام در مسابقه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

ثبت نام در مسابقه:
* فرم ثبت نام اینترنتی

* دریافت فایل PDF اطلاعات فراخوان
* دریافت فایل اتوکد سایت پلان و کاربری

محل تحویل آثار:
– تهران، بزرگراه آفریقا، بالاتر از چهار راه شهید حقانی (جهان کودک) نبش کوچه کیش، شماره ۴۵، طبقه همکف کدپستی: ۱۵۱۸۸۳۳۱۱۱ تلفن: ۸۸۷۸۰۷۴۷ (۰۲۱)
– جزیره کیش، میدان خلیج فارس، بلوار ایران، مجتمع اداری پارس، شرکت عمران، آب و خدمات، بلوک ۷، واحد دبیرخانه کد پستی: ۷۹۴۱۷۹۸۱۱۷ تلفن: ۴۴۴۲۱۳۸۰ (۰۷۶)

سایت مسابقه: competitions.urban.kish.ir
پوستر مسابقه

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook