فراخوان مسابقه طراحی دو یادمان ملی در دانشگاه آزاد اسلامی

یادمان با نام نوشتۀ ۲۲۰ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص)

هیأت رییسه واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت عمران و توسعه پیرو مصوبه شماره ۱۴۳۶۷ مورخ ۱۳۹۳/۹/۸ واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان مسابقه طراحی یادمان با نام نوشتۀ ۲۲۰ هزار شهید انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) را برگزار می نماید.

معرفی محل یادمان:
مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در محوطهای به مساحت ۱۰۰۰۰ مترمربع و در ارتفاع ۱۷۷۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این مرکز شامل فضاهای باز پیرامونی و ساختمان مسجد امام علی(ع)، شبستان، حسینیه، یادمان شهدای گمنام و بخشهای اداری است.

ایجاد واحدهای آموزشی و ترویج فرهنگ اسلامی، کتابخانۀ دیجیتال، بخشهای مشاوره دینی- اجتماعی، تعامل با مراکز اسلامی در جهان و تأمین فضاهای فرهنگی و رفاهی در محوطۀ باز و سرپوشیده برای عموم مراجعهکنندگان از جمله اهداف و برنامه های مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) است.
تسهیلاتی نظیر حمل و نقل کابلی (تله کابین)، پله های برقی برای دسترسی مراجع هکنندگان از مرکز نیز در نظر گرفته شده است. با توجه به امکانات فوق انتظار میرود که پس از افتتاح و راه اندازی کامل مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) از جاذبه های گردشگری قابل توجهی برخوردار شود و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کند.

divare yadman1

در بخش شمالی مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) مسجد امام علی (ع) به صورت بخشی از مرکز و در قلب آن واقع شده است. در مقابل درب ورودی مسجد دیواری به طول ۲۰۰ متر و با ارتفاع متوسط ۶ متر قرار گرفته است.
معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به پاس بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی سطح و راستای این دیوار تا حریمی به فاصله تقریبی یک متر در فضای محوطه را به یادمان با نام – نوشته ۲۲۰ هزار شهید جنگ تحمیلی اختصاص داده است.

نما و پلان برای طراحی یادمان شهدای جنگ تحمیلی:

یادمان مشاهیر علمی و فرهنگی ایران، در محوطه کتابخانه ومرکز اسناد واحد علوم وتحقیقات

کتابخانه سازمان مرکزی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در محوطهای به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع و در ارتفاع ۱۷۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این مرکز شامل فضاهای باز پیرامونی و ساختمان کتابخانه، سالن های مطالعه، سالن های کنفرانس و بخشهای اداری است.
در مقابل درب ورودی کتابخانه مرکزی واحد علوم تحقیقات، دیواری به طول ۸۵ متر و ارتفاع متوسط ۶ متر بصورت شیبدار قرار گرفته است.

کتابخانه سازمان مرکزی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

با این منظور از کلیه هنرمندان به صورت فردی یا گروهی دعوت میشود تا در طراحی این سطح و محوطه سازی در حریم اختصاص داده شده به آن با شرکت در مسابقه همکاری نمایند.

نما و پلان برای طراحی یادمان مشاهیر علمی و فرهنگی ایران:

 

سایت واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی:

سایت واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی

نمونه یادمان هایی که طراحان محترم می توانند در نظر داشته باشند:

– یادمان کشته شدگان جنگ ویتنام در واشنگتن
– یادمان کشته شدگان یوگسلاوی
– یادبود کشته شدگان جنگ جهانی اول در شمال فرانسه
– یادمان سرداران انقلاب فرانسه در پاریس
– دیوار یادبود کشته شدگان ۱۱ سپتامبر در نیویورک

نمونه یادمان ها

بازدید طراحان از محل، پس از ثبت نام برای ورود به مسابقه با هماهنگی قبلی امکانپذیر است.

شرایط شرکت در مسابقه:
۱ – ثبت نام برای شرکت در مسابقه تا تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۴ و ارائه طرح ها تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ الزامی است. تا ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ تمدید شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به دریافت فایل فرم ثبت نام و مدارک مسابقه نمایند.
۲ – عموم شرکت کنندگان ملزم به پرداخت یکصد هزار تومان برای ورود به مسابقه میباشند. مبلغ ورودیه برای اساتید، دانشجویان و همکاران واحدهای دانشگاهی آزاد سراسرکشور پنجاه هزار تومان است که تصویر فیش پرداخت اینترنتی یا بانکی آن به همراه طرح تا تاریخ ۱۳۹۴/۶/۱۵ به دبیرخانه معاونت عمرانی واقع در انتهای بزرگراه شهید ستاری، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، ساختمان فرهیختگان، طبقه اول تحویل گردد.

نحوه ارائه:
۱ – کلیه طرحها و مدارک مربوطه حداکثر در سه شیت در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر و به صورت لمینت شده ارائه شود.
۲ –  ارائۀ شرح طرح مایه، فکر و ایده کلی کانسپت هر طرح و توضیح درباره فرآیند طراحی پیش طرحها و مراحل حداکثر در دو برگ A4 ضروری است.
۳ – ارائۀ نقشه فنی، جزئیات اجرائی، شیوه گرافیک نام- نوشته ها، جنس، مواد، مصالح و تکنولوژی مورد استفاده برای اجرای طرح با دقت در نظر گرفته شود و برآورد تقریبی و واقعبینانه ای از هزینه اجرای طرح حداکثر در دو برگ A4 شود.
۴ – ترسیم نام ۲۲۰ هزار شهدای جنگ تحمیلی و مشاهیر علمی و فرهنگی به عنوان عنصر اصلی و غالب اثر ضروری است و در این مجموعه پیشبینی فضایی برای درج تاریخچۀ جنگ تحمیلی و فضایی برای معرفی این اثر پیشبینی شود.
عمق این اثر تا حداکثر یک متر فاصله از دیوار در محوطه و ارائۀ طرح محوطه سازی متناسب با موضوع برای این حریم باید در نظر گرفته شود و شیوه اجرا به صورت مدولار طراحی شود که تداوم طرح میسر باشد.
۵ – توجه و نمایش طرح در روز و شب با نورپردازی مناسب جهت بهره برداری مفید در شب.
۶ – با نظر طراحی در برخی از نقاط دیوار یا محوطه چهره تعدادی از شهدای نامدار جنگ تحمیلی به صورت نقش برجسته یا حجم کامل به عنوان تکمیل کننده طرح اصلی میتواند پیش بینی شود که در صورت انتخاب طرح نهائی، نحوه اجرای آن با طراح، جداگانه مذاکره خواهد شد.
۷ – حداکثر ده درصد مساحت و حریم کار برای قراردادن نام حامیان مالی و مجریان تأثیرگذار در ساخت و ساز دیوار نام – نوشتۀ یادمان در نظر گرفته شود.
۸ – طرح و نمای آن از زوایای مختلف، به صورت سه بعدی روی لوح فشرده ارائه شود.

جوایز:
از طرحهای ارائه شده برای حریم و دیوار یادمان با نام نوشتۀ ۲۲۰ هزار شهید جنگ تحمیلی و مشاهیر علمی و فرهنگی ایران، ۹ طرح برگزیده در محل مناسب در مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) و کتابخانه مرکزی دانشگاه در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت و به طراحان آن پنج سکه بهار آزادی همراه با گواهی شرکت اعطا میشود
و
جایزه طراح اثر برگزیده نهایی برای اجرا؛ بیست سکۀ بهار آزادی همراه با گواهی و لوح تقدیر میباشد.

هیئت داوران:
دکتر مهدی حجت
دکتر حمید ماجدی
دکتر هاشم نژاد
دکتر داراب دیبا
دکتر ساعد سمیعی
دکتر سیمون آیوازیان
دکتر ایرج اعتصام
دکتر فرح حبیب
دکتر حسین سلطان زاده
دکتر علی اکبر صارمی
دکتر حسنعلی لقایی
مهندس محسن هاشمی

زمان و مکان اعلام نتیجۀ داوری و اعطای جوایز:
– همزمان با هفته دفاع مقدس
– انتهای بزرگراه شهید ستاری، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

– امکان بازدید به دفعات فراهم است، لذا برای هماهنگی با شماره های ۴۷۳۵۴۱۸۳ – ۰۹۲۱۳۹۴۵۱۵۷  آقای پارسافر تماس حاصل فرمائید.
– در طرح روی جلد از اثر زنده یاد استاد ابوالفضل عالی استفاده شده است.

سایت مرتبط: omran.iau.ac.ir
دریافت تصویر

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۵ نظر on “فراخوان مسابقه طراحی دو یادمان ملی در دانشگاه آزاد اسلامی”

  • Parham wrote on ۱۴ تیر, ۱۳۹۴, ۱۷:۲۵

    ۱۰۰ هزار تومن !!!!! برای شرکت در مسابقهه ؟؟؟!!!

  • میلاد wrote on ۱۵ تیر, ۱۳۹۴, ۹:۰۶

    نفری ۱۰۰ هزار تومان برای ورود به مسابقه، یعنی از خودمون پول میگرند به خودمون میدهند !!!
    …فکر کنم بهتر بود که پولی گرفته نمی شد و در عوض جوایز رو کاهش میدادند ، تا افرادی بیشتری شرکت کنند و کار بهتری انتخاب بشه …

  • نفیسه wrote on ۲۴ تیر, ۱۳۹۴, ۹:۱۴

    سلام من فرم ثبت نام پیدا نمیکنم توی سایت توروخدا یکی کمک کنه
    فقط یک pdf بود که توش علاوه بر توضیحات شماره حساب بود دیگه هیچ فرمی نیست 🙁

  • سهیل wrote on ۲۹ تیر, ۱۳۹۴, ۱۵:۵۰

    با سلام  ، لطف کنید فرم ثبت نام  مسابقه رو در صورت امکان در این صفحه قرار بدید ،سایت مرجع راهنمایی در این مورد نکرده.

  • مرادی wrote on ۲۹ تیر, ۱۳۹۴, ۱۸:۵۸

    منم هیچ فرمی پیدا نکردم….
    لطفا راهنمایی کنید

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook