فراخوان رویداد استارتاپ کمپ برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی و معماری

شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می‌کند:
فراخوان نخستین رویداد استارتاپ کمپ برای جذب ایده و استارتاپ‌های حوزه شهرسازی و معماری

شرکت بازآفرینی شهری ایران با مشارکت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، در راستای سیاست‌های طرح رویش این وزارتخانه و رویکرد ایجاد اکوسیستم و بستر حمایتی مناسب برای توسعه کارآفرینی در حوزه‌های مرتبط با توسعه مسکن، شهر و بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر دارد نسبت به برگزاری نخستین استارتاپ کمپ حوزه‌های شهرسازی و معماری با هدف، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر در حوزه‌های بازآفرینی شهری و توسعه مسکن اقدام می کند.

محورهای عمومی و اختصاصی:
ارتقای کیفیت زندگی و زیست‌پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری (سکونتگاه‌های غیر رسمی، محدوده‌های تاریخی، بافت‌های میانی)، توسعه پایدار شهری، شهر هوشمند، تاب‌آوری شهری‌، انرژی و پایداری در صنعت ساختمان و حمل‌ونقل از جمله محورهای عمومی این رویداد استارتاپی عنوان شده است.

همچنین، روش‌های تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری، ارتقای مشارکت‌های مردمی در پروژه‌های بازآفرینی شهری، طراحی و ساخت مسکن و مقاوم‌سازی در بافت‌های ناکارآمد شهری، ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی ساکنان محله‌های ناکارآمد شهری و تامین مالی جمعی در پروژه‌های بازآفرینی شهری به ‌عنوان محورهای اختصاصی این رویداد می باشد.

شرایط شرکت‌کنندگان:
طرح‌هایی مجاز به ثبت‌نام می‌باشند که واجد ایده‌ای اولیه باشند و یا نسبت به ایجاد محصول اولیه MVP اقدام کرده‌اند. همچنین طرح‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی، طرح‌های ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مسائل سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌هایی که درمراکز رشد و یا شتاب دهنده‌های کسب و کار حضور داشته و توسط آن‌ها معرفی شوند، در اولویت قرار خواهند داشت.

گفتنی است، طرح‌ها و ایده‌های دریافت شده توسط دبیرخانه رویداد، توسط کارگروهی متشکل از متخصصان شرکت بازآفرینی شهری ایران، کارشناسان سازمان‌های همکار و منتورهای اکوسیستم استارتاپی و با حضور متقاضی بررسی خواهد شد. پس از بررسی، ایده‌ها و طرح‌های برگزیده نهایی برای حضور در نمایشگاه شرکت دعوت و توسط مدیران ارشد و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، سازمان های تابعه، سایر وزارت خانه‌ها و همچنین سایر بازدیدکنندگان مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها:
ارزش ایجادی طرح، ظرفیت رشد کسب و کار، توان مدیریتی و کارشناسی تیم استارتاپ، نوآوری و خلاقیت طرح، مزیت رقابتی طرح، میزان دسترسی به زیرساخت‌ها و مواد اولیه و زودبازده بودن طرح از جمله معیارهای بررسی اولیه ایده‌ها و طرح‌ها در این فراخوان عنوان شده است.

• متقاضیان شرکت در استارتاپ کمپ تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری مهلت دارند تا رزومه خود را به همراه گزارش «خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده» در قالب فایل پاورپوینت به دبیرخانه رویداد به نشانی startup@UDRC.ir ارسال کنند.

• شایان ذکر است، گزارش خلاصه مدیریتی و معرفی طرح/ایده باید در برگیرنده سرفصل‌های، نام محصول/خدمت، بیان مختصر کاربرد محصول/خدمت، تشریح طرح اقتصادی و بازار قابل توسعه محصول و دلایل سودآوری محصول/خدمت باشد.

• نفرات اول تا سوم ضمن دربافت گواهی از حمایت‌های نهادی شرکت در تسهیل دریافت مجوزها و کمک به رشد کسب و کار بهره‌مند خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال رزومه: ۱۵ بهمن‌ ماه ۱۳۹۸

ایمیل: startup@UDRC.ir
تلفن: ۸۷۵۷۳۱۲۰-۰۲۱
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook