فراخوان بانک جهانی برای “چالش طراحی خانه‌های تاب‌آور”

فراخوان بانک جهانی برای “چالش طراحی خانه‌های تاب‌آور”

بانک جهانی، آکادمی ساخت، شرکت (Airbnb) و مشارکت جهانی تسهیلات جهانی برای بازیابی و کاهش خطرات سوانح (GFDRR)، معماران و مهندسان سراسر جهان را به طراحی‌ خانه‌های تاب‌آور، پیش‌ساخته و مقرون به صرفه فرا می خوانند. خانه‌ها باید یک خانواده ۴ تا ۵ نفر را در حدود ۴۰ تا ۵۰ متر مربع (در یک قطعه ۲۰ متر در ۲۰ متر) که هزینه آن کمتر از ۱۰،۰۰۰ دلار باشد، اقامت دهد. طرح خانه‌های تاب‌آور باید برای خانه‌های پایدار باشد که خطر آسیب را کاهش دهد و همچنین بازسازی سریع پس از سانحه را امکان‌پذیر کند.

چالش سه سناریو زیر را دارد.
تیم‌ها می توانند طرح‌های خود را برای یک یا هر سه سناریو ارائه دهند.

سناریو ۱ – زمین لرزه‌ها و طوفان‌های گرمسیری با سرعت باد بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (سایکلون / طوفان / تایفون) در کشورهای جزیره‌ای (مثال: کارائیب شامل هائیتی)

سناریو ۲ – زمین لرزه ای به بزرگی ۷ درجه در مقیاس ریشتر که همچنین منجر به رانش زمین در مناطق کوهستانی و دره ها می شود (مثلا: نپال، شمال هند، شمال پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، پرو و غیره)

سناریو ۳ – طوفان‌های گرمسیری با سرعت باد بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (سایکلون / طوفان / تایفون) که همچنین منجر به سیلاب‌های محلی (مناطق کم ارتفاع) در مناطق ساحلی می شود (مثال: بنگلادش، فیلیپین، هند، پاکستان و غیره)

هیئت داوران متخصص در هر حوزه ۳ طرح برتر را انتخاب خواهند کرد. طرح‌های برنده منتشر خواهند شد و برندگان به نمایشگاهی در بانک جهانی در واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا و دیگر مکان‌های منتخب جهانی دعوت خواهند شد. طرح‌های برنده می توانند در نهایت در ساخت مسکن تاب‌آور یا بازسازی پروژه‌های تامین شده توسط بانک جهانی در مکان‌هایی مانند کارائیب، جنوب، مرکزی و شرق آسیا و غیره الهام بخش باشند.

برای راهنمایی و جزئیات بیشتر، لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:
www.buildacademy.com/resilienthomes

مهلت ارسال طرح ها: طرح پیشنهادی باید تا تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ ارسال شود.

منبع: برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران
دریافت پوستر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook