طرح نهایی میدان انقلاب منتخب هیئت داوران نیست.

عضو هیئت انتخاب نماد جدید میدان انقلاب گفت: طرح نهایی ارائه شده برای این میدان انتخاب هیئت داوران نبوده و این نماد ترکیبی از برخی از آثار برگزیده است.

مهدی حجت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح نهایی میدان انقلاب که از سوی سازمان زیباسازی رونمایی شده است، افزود: ما از میان آثار ارسال شده، سه کار را برگزیدیم که کارفرما(شهرداری تهران)، درخواست کرد ۹ کار را انتخاب کنیم و ما نیز بر اساس اولویت‌ها، ۹ اثر ارسالی را برگزیدیم.

وی ادامه داد: کارفرما از ما درخواست کرد می‌تواند در آثار برگزیده اعمال نظر کند که ما به عنوان پیمانکار این حق را به آنها دادیم، اما طرح ارائه شده با طرح‌های منتخب ما بسیار متفاوت است. طرح اول مورد انتخاب هیئت داوران کنار گذاشته شده و طرح نهایی شده ترکیبی از چند طرح است.

عضو هیئت انتخاب نماد جدید میدان انقلاب با بیان اینکه چند تن از هیئت داوران از طرح نهایی ابراز نگرانی کردند، گفت: احتمال اعتراض به این طرح وجود دارد و قرار نیست که از ما برای انتخاب آثار دعوت کنند اما بر اساس سلیقه خودشان، کاری را نهایی کنند. ما موافق طرحی هستیم که به آن رای داده‌ایم.

حجت با بیان اینکه پیمانکار از هیئت داوران درخواست کرده بود اگر در میان طرح‌های دوم و سوم، طرحی انتخاب و کامل و جامع شود، احتمال موافقت با آن طرح وجود دارد که ما نیز با این پیشنهاد موافقت کرده بودیم اما اینکه چهار کبوتر را در کنار هم بگذاریم و یک نماد مردم پسند را برای میدان مهمی چون “انقلاب” انتخاب کنیم، قابل قبول نیست.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۶ نظر on “طرح نهایی میدان انقلاب منتخب هیئت داوران نیست.”

  • mehran wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۳, ۱۴:۰۴

    از هئیت داوران و جناب حجت به خاطر شفاف سازی بسیار تشکر میکنم و ممنون که اجازه توهین به جامعه معماری و هیئت داوران را ندادند……

  • محمد wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۳, ۱۷:۱۹

    یعنی کلا آقای قالیباف نظر معمارها رو کنار گذاشته ، دستش درد نکنه

  • الی wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۳, ۲۰:۴۹

    به نظرم در حق جناب قالیباف بی انصافی شد که اسمشون به عنوان داور اصلی این مسابقه مطرح نشد!!!!!
    باور کنید میزان حساسیت این میدون رو همه ی کسانی که حداقل ۳ماه برای طراحیش وقت گذاشتند درک کردند…

  • ایدین مهدیزاده تهرانی wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۳, ۲۳:۳۵

    البته تبریک را به آقای پیمانکار گفتما 

  • امیر wrote on ۲۴ آذر, ۱۳۹۳, ۲۳:۴۰

    سلام

    در مسابقه میدان انقلاب ۵ ماه انتظار و تماسهای مکرر و چک کردن روزانه سایت زیباسازی به ما اعلام شد که جزء نفرات منتخب هستید و ما انتظار داشتیم که کاری که مقام اول را بدست میاورد حتما خصوصیات منحصر بفردی خواهد داشت و باقی داستان را بهتر میدانید…
    در مسابقه میدان صنعت هم منتخب شدیم و آیا میتوان به کار برگزیده اطمینان داشت !
    از مدیریت سایت سپاسگذارم از این که این اطلاعات را برای معماران ارسال میکنند والا ما به تمامی مبانی نظری که در ذهن داشتیم شک کرده بودیم و حال باید عکس العمل دیگر داوران این مسابقه از جمله آقای بهشتی و چمران را دید !
    از این که درد دل ما را خواندید ممنون

  • ندا wrote on ۲۶ آذر, ۱۳۹۳, ۱۲:۱۷

    از شفاف سازی متشکرم، تو سری به معمار و معماری تا کی می خواد ادامه داشته باشه؟!
    تو اینکه طراح تمامی تلاش خودشو برای ارائه بهترین طرح از دید خودش کرده شکی نیست اما آیا این تلاش همون تلاش برتر بوده؟! مطمئنا که اینطور نیست، به اون فرد محترمی که به جای هیئت داوران نشسته (به عنوان یک انتخابگر و یک ایرانی) فقط می شه ابراز تاسف کرد.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook