طرح برگزیده المان ورودی استان کرمان

طرح وروردی شهرستان انار با مد نظر قرار دادن کلیه اهداف استان کرمان انتخاب شد در این طرح نماد هایی از ورودی مساجد کرمان از جمله مسجد جامع، کلوت های انار و شهداد و معماری ایرانی اسلامی بکار رفته است.

علی رحیمی شهردار انار از انتخاب طرح المان ورودی استان کرمان برای نصب در شهرستان انار خبر داد و گفت: بعد از سفر سال گذشته استاندار کرمان به شهرستان  مقرر گردید با همکاری شهرداری انار و استانداری کرمان مسابقه ای برای انتخاب بهترین المان در میدان امام حسین(ع) شهرستان انار که به عبارتی پیشانی و ورودی استان کرمان از سمت شمال است برگزار شود.

وی افزود: تعداد ۲۱ نفر در مسابقه ثبت نام و تعداد ۱۱ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید که تعدادی از آثار ناقص و دارای شرایط مسابقه نبودند که در نهایت طرح برتر متعلق به آقایان یظهری کرمانی و رامین عظمایی انتخاب گردید و  پس از برآورد هزینه اقدامات بعدی در خصوص اجرا و تامین اعتبار آن صورت خواهد گرفت.

شهردار انار تصریح کرد: البته تغییراتی جزئی باید در طرح مدنظر و مصالحی که باید در ساخت آن بکار رود با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان انار لحاظ شود که این کار توسط مشاوره طرح انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به وسعت میدان این مکان میتواند بعنوان محلی تفریحی برای شهروندان و مسافران عبوری از شهر انار نیز مهیا شود.

رحیمی در خصوص جزئیات این طرح گفت: خاصیت این طرح این است که یک طرح معماری است و تمامی اهداف مدنظر در این طرح گنجانده شده است. در این طرح نماد هایی از ورودی مساجد کرمان از جمله مسجد جامع، کلوت های انار و شهداد و معماری ایرانی اسلامی بکار رفته است و حتی با توجه به ویژگی های این طرح ،این المان در آینده میتواند به عنوان دروازه قرآن کرمان نیز قلمداد شود.
رحیمی در پایان ضمن تشکر از  همکاری استاندار کرمان و  مبشر مدیر کل اداره کل امور شهری و شوراها گفت: این طرح بعنوان یکی از شاخصه های برتر شهرستان انار در آینده معرفی خواهد شد.

 

المان-انار1 المان-انار2

لازم بذکر است جلسه داوری در محل دفتر امور شهری و شوراها و با حضور مدیر کل، معاون و مسئول حراست اداره کل، کارشناسان دفتر امور شهری، دکتر ایرانمنش رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر رشیدی عضو هیئت عملی و رئیس گروه کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد، مشاور طرح جامع تفضیلی شهر انار و شهردار انار برگزار گردید.

داوری المان انار1داوری-المان-انار2

منبع خبر: www.MemarNews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook