شهرداری همدان پاسخ دهد!؛ عدم اعطای جوایز مسابقه «طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای؛ همدان»

اختصاصی، معمارنیوز- موضوع مسابقات معماری و اینبار نیز عدم اعطای جوایز مسابقه «طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای؛ واقع در تپه حاج عنایت شهر همدان»

“پیرو اعلام «مسابقه طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای؛ واقع در تپه حاج عنایت شهر همدان» در آبان ماه ۹۷، و اعلام نتایج نهایی مسابقه در بهمن ماه ۹۷، و در پی عدم اعطای جوایز مسابقه پس از ۱۰ ماه، مطالبه ی حاضر از سوی برندگان مسابقه نگاشته شده که در ادامه منتشر می گردد.
از دبیرخانه نظارت بر مسابقات معماری انتظار می رود، برگزار کننده را نسبت به مسائل و تعهدات حقوقی خود آگاه سازد و گزارشی از پیگیری های انجام شده در این خصوص به جامعه معماری ارائه دهد.
همچنین شهرداری همدان آگاه باشد؛ قطعاً عدم پایبندی برگزار کننده به تعهدات در پرداخت جوایز و این نوع رویکرد، اعتبار این نهاد را در خصوص مسابقات دیگر این سازمان خدشه دار می سازد و جزو سوابق غیرحرفه ای و تخلفات شهرداری همدان در برگزاری مسابقات محسوب خواهد شد؛ لذا شایسته است هر چه سریعتر نسبت به پرداخت جوایز و انجام تعهدات خود اقدام نماید.

ارکان مسابقه:
کارفرما: شهرداری همدان
برگزارکننده مسابقه: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان
مدیر مسابقه: مجید یوسفی نوید

ضمناً معمارنیوز حق پاسخگویی برای مراجع ذیربط را محفوظ می داند.”
تحریریه معمارنیوز

  • ♦متن یادداشت:
    عدم پاسخ گویی مسئولین ذی ربط مسابقه طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای در خصوص اهدای جوایز نفرات برتر

موضوع عدم اهدای جوایز مسابقات معماری و شهرسازی موضوع تازه‌ای نیست و به یکی از معضلات جامعه معماری بدل شده است.
در تاریخ ۹۷/۸/۲۲ مسابقه “طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای “در شهر همدان با مجوز دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی و بر‌اساس آئین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی از طرف شهرداری همدان به عنوان برگزارکننده مسابقه اعلام عمومی گردید.
در فراخوان عمومی مسابقه، شهرداری همدان آخرین مهلت ارسال آثار را ۹۷/۱۰/۲۰، تاریخ اعلام نتایج را ۹۷/۱۰/۲۹ و شیوه اجرا آن را براساس آئین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی، مصوب ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، و جوایز مسابقه را به ترتیب پنجاه، بیست و پنج. و ده میلیون تومان به همراه رونمایی از طرح‌های منتخب، اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه آثار اعلام نمود.
از تاریخ اعلام نتایج نهایی مسابقه در تاریخ ۹۷/۱۱/۱ تاکنون قریب به ۱۰ ماه می‌گذرد و متاسفانه برگزار‌کننده مسابقه هیچ اقدامی در خصوص اهدای جوایز انجام نداده است و در پیگیری‌های مستمر برندگان مسابقه به جز سر درگم کردن آنها در هزارتوهای بی‌پایان بروکراسی و به سخره گرفتن جامعه معماری واکنشی دریافت نگردیده است.
بدیهی است عدم پایبندی به تعهدات از طرف برگزار‌کننده مسابقه (معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان به مدیریت جناب آقای مهندس فتحیان نسب)، اعتبار شهرداری همدان (به مدیریت جناب آقای مهندس صوفی) را خدشه‌دار می‌نماید و این موضوع بر ذهنیت جامعه معماری بی‌تأثیر نخواهد بود، لذا امید آن می‌رود این سازمان با تغییر رویه خود در جهت بهبود فضای بوجود آمده اقدام نماید.
همچنین از اعضای شورای شهر همدان خانم‌ها “نرگس نوراله‌زاده، رضوان سلماسی، مریم روانبخش” و آقایان “کامران گردان، حمید بادامی نجات، علی فتحی، علی رحیمی فر، سید مسعود عسگریان، حسین قراباغی، اکبر کاووسی امید، ابراهیم مولوی” که وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری همدان را به عهده دارند و در طی نامه به شماره ۹۸۰۷۱۷۱۳۲۲۱ در جریان مطالبات به حق برندگان قرار گرفته اند، خواهشمندیم در این زمینه پیگیری نموده و در صورت لزوم اقدامات قانونی لازم را در جهت احقاق حقوق برندگان مبذول دارند.
همچنین از نمایندگان مجلس شهر همدان جناب آقایان “حمیدرضا حاجی بابایی و امیر خجسته” خواستار دفاع از حق و حقوق برندگان با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت در حوزه انتخابیه مربوطه و آگاه‌سازی برگزارکننده نسبت به مسائل و تعهدات حقوقی خود هستیم.
در آخر به عنوان اعضای جامعه معماری و شهرسازی، از اعضای هیات دولت به خصوص جناب آقای “دکتر اسلامی”، وزیر راه و شهرسازی خواهشمندیم شرایط لازم جهت ارتقاء جایگاه اجرایی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی به عنوان تنها بخشی از وزارتخانه مربوطه که می‌تواند براساس آئین نامه مسابقات به امر ساماندهی، برنامه ریزی، کنترل، مدیریت تمامی مراحل مسابقه و پیگیری شکایات عوامل مسابقه بپردازد را فراهم آورد تا به این طریق روند تکراری عدم پرداخت جوایز در مسابقات معماری، که جامعه معماری را از مشارکت در این حیطه دلسرد می‌نماید، پایان پذیرد.
نگارندگان یادداشت:
رتبه اول مسابقه: حسن سلطانپور
رتبه دوم مسابقه: کژال کوچک پور
رتبه سوم مسابقه: نیما نیان

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه «طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای؛ واقع در تپه حاج عنایت شهر همدان»
لینک مرتبط: اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه «طراحی مجتمع فرهنگی و المان شهری آمادای؛ واقع در تپه حاج عنایت شهر همدان»

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook