جایزه مش اسماعیل با موضوع مسابقه طراحی محیطی پردیس هنرهای زیبا

نشست های پژوهشی مسابقه ی طراحی محیطی پردیس هنرهای زیبا از بهمن ماه ۱۳۹۱طی جلساتی با حضور دبیران انجمن های علمی هنرهای زیبا دانشگاه تهران آغاز بکار کرده است. در ابتدا مبنا را بر آن گذاشتیم تا مسابقه در سطح دانشجویان پردیس برگزار شود . اما در ادامه و با پر رنگ تر شدن جنبه های ارزشی آثار توکل اسماعیلی ، هنرمندی که نام و آوازه اش در اذهان دانشجویی بسیار مهجور مانده ، بر آن شدیم تا در راستای گرامی داشت هنر تجربی این مسابقه را در زمانی مناسب تر و با حضور گسترده تر دانشجویان سایر رشته های دانشگاهی در سطح شهر تهران برگزار کنیم.
اما فعالیت در حوزه ی کلان شهر تهران نیازمند حمایت های مادی و معنوی سازمان هایی است که اثر بخشی هنر بر کیفیت زندگی مردمان شهر نشین امروز را از دغدغه های اصلی خود بدانند .به همین منظور و البته در راستای سیاست گذاری های اعلام شده در اساسنامه ی سازمان زیباسازی شهرداری تهران مبنی برساماندهی منظر شهری و همچنین کوشش در جهت اعاده ی هویت های فراموش شده ، دبیرخانه ی نخستین جشنواره ی طراحی محیطی دانشگاه تهران علاقه مندی خود را در جهت تعامل با این سازمان فرهنگی و هنری اعلام که با استقبال صمیمانه سازمان مواجه شده و اولین جشنواره جایزه مش اسماعیل با حمایت های مالی و معنوی این سازمان آغاز به کار نمود.

دبیرخانه ی اولین جشنواره دانشجویی جایزه مش اسماعیل با موضوع طراحی محیطی در پردیس هنرهای زیبا ، دانشگاه تهران با پیگیری اهداف ذیل برگزار می کند.

اهداف جشنواره:
– شناخت و تحلیل آثار مش اسماعیل
– پژوهش در باره ی هنر تجربی و اثر بخشی آن بر هنر آکادمیک
– فراهم نمودن بستر خلق آثار محیطی
– و در نهایت تأکید بر انگاره های هویتی پردیس هنرهای زیبا

دبیرخانه جشنواره با هدف بزرگداشت هنرمند معاصر، توکل اسماعیلی اقدام به برگزاری مسابقه طراحی محیطی در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نموده است. این مسابقه در دوبخش، دانشجویی و بخش ویژه (با دعوت از هنرمندان فعال) در این عرصه برگزار می گردد.

بخش دانشجویی:
– کلیه متقاضیان شرکت در بخش دانشجویی مسابقه جشنواره باید دانشجو و یا فارغ التحصیل پس از تیرماه ۱۳۹۱ یکی از مراکز آموزش عالی سراسر کشور باشند.
–  متقاضیان می بایست فرم مربوط در سایت جشنواره را با دقت و بر اساس دستورالعمل ذکر شده و زمانبندی اعلامی در این فرخوان، تکمیل نمایند.
–  کلیه متقاضیان در بخش دانشجویی حتی المقدور گواهی اشتغال به تحصیل و با کپی مدارک فارغ التحصیلی خود را در هنگام در هنگام ثبت نام در سایت جشنواره بار گذاری نمایند.
– هر متقاضی می بایست در هریک از سایتهای مشخص شده تنها یک اثر را به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد دهد.
– تمامی مراحل ثبت نام و اعلام جزئیات فراخوان جشنواره به روش الکترونیک می باشد و از متقاضیان خواهشمندیم از ارتباط حضوری در دبیر خانه خودداری نمایند.
– هزینه شرکت در بخش مسابقه جشنواره برای هر اثر ۴۰۰،۰۰۰ ( چهارصد هزار) ریال میباشد که متقاضیان می بایست هزینه مربوطه را از طریق سامانه ی پرداخت وب سایت پرداخت نمایند و کد تراکنش را همراه مدارک ثبت نامی در فرم ثبت نام وارد نمایند.
-کلیه شرکت کنندگان می بایست طرح های پیشنهادی خود را در قالب یک متن طرح پیشنهادی (متن تحلیلی اثرحداکثر در ۲ شیت A4) یک تحلیلی از سایت انتخابی (حداکثر در ۲ شیت A4) ، برآورد ریالی اولیه اجرای طرح (حداکثر در ۲ شیت A4) و یک شیت گرافیکی ( در ابعاد۵۰×۷۰) مطابق دستورالعمل ذکر شده، در سایت جشنواره بارگذاری نمایند.
فایل های متنی آثار پیشنهادی می بایست در قالب Docx باشند.
فایل گرافیکی آثار می بایست در قالب JPg و یا Pdf و دارای ۲مگابایت حجم باشد.

– آثار شرکت کننده در این جشنواره مطابق برنامه زمانبندی جشنواره در دو مرحله بازبینی و مورد داوری قرار خواهند گرفت.
-آثار راه یافته به مرحله دوم مسابقه طی نمایشگاهی در نگارخانه دانشگاه تهران در معرض نمایش عمومی
– پس از اعلام نتایج اولیه هر گونه تغییر در شرایط ثبت نامی( اسامی گروه ) امکان پذیر نیست.
– شرکت کنندگان پذیرفته شده در مرحله اول داوری، برای مرحله دوم میبایست مطابق نظر هیئت داوری نسبت به ارائه طرح اجرایی اثر به همراه کلیه مشخصات مواد مصالح مورد استفاده، جزئیات دقیق اجرایی . برآورد ریالی دقیق اجرای اثر اقدام نمایند.
– آثار طراحی شده با دیدگاه های اجرا با هزینه کمتر در الویت بررسی قرار دارند.
– حداکثر آثار راه یافته در بخش دانشجویی مسابقه جشنواره به مرحله اجرایی شامل ۸ اثر و در بخش ویژه شامل ۳ اثر خواهد بود.
– امکان بازدید از سایت های انتخابی برای متقاضیان شرکت در بخش جشنواره فراهم بوده و کلیه هماهنگیها با دانشگاه تهران در این زمینه صورت پذیرفته است.
– متقاضیان از نوشتن هرگونه اسم اعضا و گروه بر روی مدارک ارسالی خودداری نموده و در هنگام ثبت نام الکترونیکی کدی در اختیار هر گروه قرار می گیرد که می بایست آن کد را بر روی آثار ارسالی خود درج نمایند.
– ایمیل و شماره تلفن همراه وارده در فرم توسط متقاضی پل ارتباطی آتی دبیرخانه با شرکت کنندگان است. متقاضیان در مشخص کردن ایمیل و تلفن همراه خود دقت فرمایند.
-بدیهی است تکمیل و تایید فرم جشنواره به منزله آگاهی و پذیرش قوانین و رعایت تمامی مقررات جشنواره می باشد.
– زمان ارسال آثار در بخش های مختلف غیر قابل تمدید می باشد و بدیهی است متقاضیان می بایست در زمان اعلام شده اقدام نمایند.

جوایز بخش دانشجویی:
مبلغ ۱۴۰،۰۰۰،۰۰۰(یکصد و چهل میلیون) ریال به این بخش اختصاص داده شده که این مبلغ مابین آثار منتخب (حداکثر۸اثر) در مرحله دوم به نسبت مساوی تقسیم می گردد.

جوایز بخش ویژه:
در این بخش مبلغ ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ (شصت میلیون) ریال به آثار منتخب (حداکثر ۳ اثر) در مرحله دوم تعلق میگیرد که مابین آثار منتخب به نسبت مساوی تقسیم می گردد.

سایت های طراحی بخش دانشجویی را در ( اینجا ) مشاهده نمائید.
سایت های طراحی بخش ویژه را در( اینجا ) مشاهده نمائید.

هیئت داوران:

دکتر ایرج اعتصام:
ایرج اعتصام، متولد ۱۳۰۹ در شهرگرگان است. او مدرک دکترای معماری را از دانشگاه فلورانس ۱۳۳۹ گرفته است. او کارشناس ارشد طرح ریزی منطقه‌ای سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۰ است و همچنین عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری از سال ۱۳۵۲ است.
دکتر ایرج اعتصام در حال حاضرعضویت‌های بی‌شماری در زمینه فعالیت‌های مسکن، انجمن بین‌المللی مطالعات محیط‌های سنتی، انجمن معماران و انجمن شهرسازان آمریکا، جوامع بین‌المللی یونان، فدراسیون بین‌المللی مسکن و طرح ریزی، لاهه، هلند، هیات امناء انجمن مفاخر معماری ایران و… دارد
از مسئولیت‌های وی می‌توان به دانشیاری دانشگاه ملی ایران، دانشیاری دانشگاه تهران، رئیس دفتر فنی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، موسس و مدیرعامل مهندسین مشاور امکو، استاد معماری و شهرسازی دانشگاه تهران، مشاور عالی و محقق برای مهندسین مشاور امکو و موسسه بین‌المللی دوکسیادیس، استاد مدعو در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، محقق مرکز مطالعات شهری دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، مدرس دانشگاه برکلی آمریکا و… اشاره کرد.
از طرح‌ها و پروژه‌هایی دکتر اعتصام می‌توان به مجموعه شاه چراغ، شیراز- پردیسه دانشگاه سیستان و بلوچستان- پارک، تهران / شهر جدید لتیان، تهران- مجموعه‌های جهانگردی محلات، سرعین اردبیل، لاهیجان- طرح اولیه مجموعه سن تروپه، جنوب فرانسه- مجموعه های مسکونی و خانه های ویلایی در سیاتل، سن خوزه، سن فرانسیسکو، لی آنجلس، آمریکا- مجموعه هفت بلوک اداری در بل ویو ، واشنگتن- مجموعه ساختمانی حجاج در مدینه منوره، عربستان سعودی و… اشاره کرد.
از تالیف ایشان هم می‌توان به ترجمه کتاب عقاب دو سر، از گذشته تا آینده اسکان بشر اثر کنستانتین دکسپادیس، سال ۱۳۷۷، ترجمه کتاب معماری اسلامی، فرم، عملکرد و معنی اثر رابرت هیلن براند، سال ۱۳۷۷ و مقالات متعدد در مجلات تخصصی داخلی و خارجی و.. اشاره کرد.

دکتر محمد مهدی حجت
محمد مهدی حجت متولد ۱۳۲۸ است. فوق لیسانس معماری (دانشگاه تهران ) و دکتری حفاظت از بناهای تاریخی (دانشگاه YORK انگلستان ) .
از جمله سوابق اجرایی حجت می‌توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو،رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی – معاون امور برنامه های سازمان صدا و سیما – معاون وزیر فرهنگ و آموزش عالی بنیانگزار و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عضو شورایعالی سازمان اسناد ملی کشور تاکنون عضو شورایعالی معماری و شهرسازی رئیس شورای مرکزی نامگذاری اماکن کشور داور پروژه های ملی تاکنون عضو شورای هماهنگی مراکز تحقیقاتی کشور عضو گروه طراحی مسجد دانشگاه صنعتی شریف مشاور رئیس دانشگاه تهران رئیس پروژه تونل رسالت رئیس موسسه فرهنگی ایکوموس ایران تاکنون مسؤل کمیته طرح های معماری سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران تاکنون عضو کمیته پژوهشی استانداردسازی عمرانی و زیرساخت های شهری تاکنون اشاره کرد.

کامبیز صبری
کامبیز صبری متولد سال ۱۳۴۶ در شهر کاشان می باشد. فارغ التحصیل رشته مجسمه سازی و گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
نمایشگاه‌ها:
۱۳۸۸ جشنوراه هنرهای بصری فجرآفرینان، مرکز هنری صبا
۱۳۸۸ نمایشگاه مجسمه‌سازی، «پنج هنرمند ضربدر ۳ بعد» گالری XVA، دوبی، امارات
۱۳۸۷ نمایشگاه مجسمه‌سازی، فوروم هنرمندان ایرانی
۱۳۸۷ نمایشگاه مجسمه‌سازی، موزه باغ ایرانی
۱۳۸۷ پنجمین دوسالانه مجسمه‌سازی معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر تهران
۱۳۸۶ تجلیات هنر معاصر در ایران، موزه هنرها معاصر تهران
۱۳۸۶ دوسالانه بین‌الملی مجمسه‌سازی، تویامورا، ژاپن
۱۳۸۶ نمایشگاه مجسمه‌سازی، فرورم هنرمندان ایرانی
۱۳۸۶ نمایشگاه مجسمه‌سازی، برندگان بینال مسجمه‌سازی ایران، گالری تهران
۱۳۸۵ اولین فستیوال هنرهای بصری، موزه هنرهای معاصر تهران
۱۳۸۵ نمایشگاه مجسمه‌سازی، شهرداری، کاخ نیاوران
از دیگر فعالیت های حرفه ای ایشان می توان به :
– نمایش آثار برگزیده در نمایشگاه هنرمفهمومی ایران، بی ینال “تویومورا” در ژاپن و چندین مسابقه و پروژه مجسمه سازی
– برنده جایزه ویژه هیئت داوران در سومین بی ینال مجسمه سازی ایران
چندین اثر مجسمه در تهران، آبادان، ساری، امیدیه اهواز، شهر جدید اندیشه و …
طراح و مدیر اجرایی تعدادی پروژه نمایشگاه هنری و موزه در داخل و خارج از کشور
تدریس در دانشکده های هنر در رشته مجسمه سازی و طراحی صنعتی

دکتر سید امیر منصوری
سید امیر منصوری متولد ۱۳۳۹ است. وی در سال ۱۳۷۶ دکترای تاریخ معماری را از دانشگاه پاریس۱٫پاتتئون.سوربن. دریافت نمود. همچنین  وی در سال ۱۳۷۸ دکترای مطالعات شهری با تخصص معماری منظر خود را از دانشکده معماری لاویت پاریس دریافت نمود.فوق لیسانس معماری دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران. فوق لیسانس تاریخ معماری دانشگاه سوربن.  فوق لیسانس باغ، منظر از لاویت پاریس.
وی مولف کتاب طرح ویژه نوسازی بافت های فرسوده در سال ۱۳۸۷ می باشد.
دکتر سید امیر منصوری تا به حال بیش از ۳۰ مقاله ی علمی فارسی و انگلیسی را در مجلات و کنفرانس ها ارائه نمودده  وبه چاپ رسانده است.
برگزارکننده ی همایش ها و کارگاه های تخصصی در زمبنه هایی همچون مدیریت منظر شهری، گردشگری منظر ایرانی، زیبایی شناسی منظر شهری و …
بیش از ۲۰ طرح های پژوهشی در همکاری ارگان هایی همچون دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اصفهان، وزارت مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شهرداری قزوین و …
مدیر گروه معماری دانشکده هنرهای زیبا – دانشگاه تهران
مدیر پژوهشکده نظر

منوچهر معتبر
منوچهر معتبر در سال ۱۳۱۵ در شیراز متولد شد.
او دوره دبستان و متوسطه را در زادگاهش سپری کرد و در همین دوران به وسیله ناصر نمازی که از شاگردان کمال الملک و معلم هنر معتبر بوده است، با نقاشی آشنا می شود.
درسال ۱۳۳۵ در کنکور ورودی دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی شرکت می کند.
ولی میل به ادامه راه نقاشی او را راهی تهران می کند تا در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبا ادامه تحصیل دهد.
سال ۱۳۵۰ برای ادامه تحصیل به امریکا رفت و در نیویورک در کلاس های نقاشی انجمن هنری دانشجویان ثبت نام کرد.
معتبر سال ۱۳۵۱ به تهران بازگشت و نمایشگاهی در گالری سیحون برپا کرد.
سال ۱۳۵۶ دوباره به امریکا رفت و در دوره ای دیگر از کلاس های همان انجمن ثبت نام کرد.
در سومین سفر خود به امریکا در سال۱۳۵۷در رشته آموزش هنر دانشگاه ایندیانا مشغول به تحصیل شد اما این رشته را تمام نکرده، به ایران بازگشت
به این ترتیب او در سه دوره طراحی انجمن هنرجویان نیویورک شرکت کرد و فوق لیسانس آموزش هنر را در دانشگاه ایندیانا گذراند.
پس از بازگشت به ایران به تدریس در هنرستان های هنرهای تجسمی و دانشگاه های هنری پرداخت. نخستین نمایشگاه انفرادی او همزمان با تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا برگزار شد.
معتبر در سال ۱۳۶۴ برنده مدال و دیپلم افتخار از نمایشگاه نقاشان معاصر جهان در موناکو شد.
تدریس در هنرستان هنرهای زیبای دختران، واحد هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران از فعالیت های آموزشی این هنرمند به شمار می رود.
مجموعه ای از آثار او که در طول سال های ۱۳۴۰ تا ۱۳۸۳ خلق شده، از سوی نشر نظر منتشر شده است.
سال ۱۳۸۰ نیز برنامه مروری بر آثار او به همت انجمن نقاشان در خانه هنرمندان برگزار شد

زمانهای مهم:
پایان مهلت ثبت‌نام در بخش مسابقه جشنواره : ۹۳/۴/۲۰
هفته مش اسماعیل : برگزاری نشست‌ها و تقدیر از برگزیدگان جایزه مش اسماعیل. هفته چهارم آبان ماه ۱۳۹۳

نشانی دبیر خانه:
تهران، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، ساختمان تحصیلات تکمیلی، دفتر انجمن اسلامی پردیس هنرهای زیبا، بخش انجمن های علمی.
سایت مرتبط:: www.Mashesmaeilaward.ir
ایمیل جشنواره: info@mashesmaeilaward.com
ایمیل دبیر جشنواره: s.shirmohammadi@ut.ac.ir
تلفن: ۶۶۴۱۸۱۲۹
سایت منبع: www.Memarnews.com

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “جایزه مش اسماعیل با موضوع مسابقه طراحی محیطی پردیس هنرهای زیبا”

  • وحید wrote on ۱۰ تیر, ۱۳۹۳, ۱۷:۲۶

    هیچی دیگه راه باز شد…از این به بعد همه می خوان پولی کنن…

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook