تأخیر ۱۴ماهه شهرداری تهران در پرداخت جوایز مسابقه “اراضی فوقانی تونل رسالت”

اختصاصی، تحریریه معمارنیوز- تأخیر ۱۴ماهه شهرداری تهران در پرداخت جوایز مسابقه “طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت”

در فراخوان مسابقه “طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت” که توسط برگزارکننده مسابقه نگاشته شده است، قید شده بود:
مجری، هیأت داوران و مدیر مسابقه، تعهد می‌کنند که تمامی اقدامات در فرآیند برگزاری مسابقه طراحی شهری و معماری پل عابر پیاده رسالت، طبقه “آیین‌نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری وشهرسازی” مصوبه جلسه ۵۱۳ مورخ ۱۳۸۱/۱۲/۲۰ شورای انقلاب فرهنگی برگزار شود.”

ضمناً در این فراخوان از سوی برگزارکننده به مخاطبان مسابقه توصیه شده بود: توصیه می‌شود تمامی مسابقه‌دهندگان نیز آن را مطالعه و ضمن تعهد به مفاد آن اجرای آن را از مدیر و مجری مسابقه مطالبه نمایند.

برگزارکننده ( معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران) که در متن فراخوان دم از قانونگرایی زده بود، پس از ۱۴ ماه و با پیگیری های مستمر برندگان این رقابت (از جلسات فردی و گروهی با برگزارکننده، نامه‌نگاری شخصی و جمعی، پیگیری از دبیرخانه‌ی دائمی مسابقات معماری و شهرسازی، اعتراضات رسانه‌ای و…)، بالاخره روز گذشته مورخ ۹۵/۹/۳ مراسم تقدیر و پرداخت جوایز را برگزار نمود. از شهرداری تهران با بودجه هجده هزار میلیارد تومانی، تأخیری ۱۴ ماهه در پرداخت جوایز، انتظار نمی رفت.

ناگفته نماند، این گونه تأخیر ها متاسفانه روندی عادی به خود گرفته است و مسابقاتی دیگر همچون “طراحی معماری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس”، “طراحی نمای اداری شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران” و “بنیاد آسمان” نمونه هایی از این موارد هستند.

حال این سوال مطرح است که  تأخیر طولانی برگزارکنندگان مسابقات معماری و شهرسازی، هیچ هزینه ای را برایشان در پی نخواهد داشت؟ و تنها به انتقاد رسانه ها ختم خواهد شد؛ سوالی که دبیرخانه نظارت بر مسابقات معماری و شهرسازی می بایست پاسخ دهد.

البته در خصوص مسابقات معماری و شهرسازی، سوالات و کاستی های فراوانی وجود دارد، که در فرصتی دیگر بدان خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است پیشتر معمارنیوز انتقادی در این خصوص را با عنوان “اما اگرها و فرایند طولانی اهدای جوایز مسابقه اراضی فوقانی تونل رسالت!!” منتشر نموده بود.

************

در ادامه گزارشی از مراسم پایانی و اهدای جوایز مسابقه مذکور آورده می شود:
مراسم اهدای جوایز مسابقه «طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت» در ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در تاریخ ۳ آذرماه ۹۵ برگزار شد؛ در این جلسه آقایان پروفسور محمودگلابچی، مهندس فرهاد احمدی، دکتر محمدرضا حائری مازندرانی و مهندس کامران صفامنش از اعضای هیئت داوران، به همراه مهندس مهرداد زواره محمدی، برگزیدگان و منتخبین حضور داشتند.
این مراسم با سخنرانی مهندس آقایی از مسئولین برگزاری مسابقه آغاز شد و داوران محترم نیز نکات و ملاحظات خود در داوری و همچنین توجه شرکت کنندگان به مسائل شهری در کنار معماری پروژه را یادآور شدند.
از موارد مطرح شده در جلسه، عذرخواهی مسئولین برگزاری مبنی بر تاخیر در اهدای جوایز و همچنین لزوم همکاری با طرح های برگزیده برای اجرای طرح نهایی، توسط شهرداری را میتوان نام برد .
در نهایت لوح تقدیر برگزیدگان و همچنین جوایز نفرات برتر به ایشان اهدا شد.

رتبه اول: دکتر بهروز منصوری  (مهندسین مشاور عمارت خورشید)
رتبه دوم: عرفان فرهمند، المیرا جعفری
رتبه سوم: محمد امین محمدی، حسام عندلیب، رزا عطارد، علی محمودی اصل، علی منصوری  و منا خاتمی

لینک مرتبط: اعلام نتایج “مسابقه طراحی شهری و معماری محور پیاده اراضی فوقانی تونل رسالت”

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “تأخیر ۱۴ماهه شهرداری تهران در پرداخت جوایز مسابقه “اراضی فوقانی تونل رسالت””

  • امیر محمدی wrote on ۵ آذر, ۱۳۹۵, ۴:۱۴

    واقعا به قول نویسنده
    از شهرداری تهران با بودجه هجده هزار میلیارد تومانی، تأخیری ۱۴ ماهه در پرداخت جوایز، انتظار نمی رفت.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook