بررسی «مدیریت دانش و نوآوری در شهرهای دانش بنیان» در برنامه «سفید» شبکه آموزش

اختصاصی، معمارنیوز- در برنامه ی سفید امشب؛ دکتر احمدعلی یزدان پناه و نوا توکلی مهر، مورخ شنبه ۱۸ دی ماه ۹۵، مهمان دکتر امیر محمدخانی کارشناس برنامه می باشند. و در این گفتگوی معمارانه به موضوع «مدیریت دانش و نوآوری در شهرهای دانش بنیان، چرا و چگونه !؟» می پردازند.

شهرهای امروز نتیجه توسعه و رشد تک محور «صنعت» و  «تکنولوژی»، این میراث دومین انقلاب جوامع بشری در طول تاریخ است. تلاش های شایان توجه بشریت از دهه ۷۰ میلادی تاکنون و رواج رویکرد جامع «توسعه پایدار»، تا به امروز ادامه یافته است و در مسیر چالش های تحقق پذیری، به سومین انقلاب جوامع شهری یعنی فن آوری اطلاعات رسیده است.
توسعه فن آوری های جدید در یک تجربه زیسته عصر انقلاب صنعتی، نیازمند امکانات ارزیابی، پایش و مدیریت استراتژیک توسعه است. این مدیریت استراتژیک تنها با رویکرد جامع مدیریت دانش و نوآوری و پیدایش شهرهای دانش بنیان میسر خواهد شد.
حال این سوال مطرح است که معماری و شهرسازی ایران در چنین عصری چگونه در فرآیندهای طراحی ، تضمیم گیری و اجرای طرح ها، از این رویکرد امکاناتی را برای رشد جستجو خواهد کرد؟؟

با حضور:
احمدعلی یزدان پناه؛ عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
نوا توکلی مهر؛ شهرساز و سردبیر فصلنامه شهر و منظر

زمان پخش برنامه: شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵؛ ساعت ۲۳ – شبکه آموزش
دریافت تصویر
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook