انتقادی از انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی در برگزاری مسابقه طراحی معماری مقبره ملا محمد باقر خلخالی

محمدرضا کاشانی –اصلاحیه -معمار نیوز پس از تماس مسئولین انجمن صنفی مهندسان معمار استان آذربایجان شرقی و پیگیری موضوع و کسب اطلاعات بیشتر مطلع گردید که رتبه بندی ۲۵ طرح برگزیده توسط هیئت داوران انجام شده ونمایشگاه آثار برگزیده به زودی برگزار خواهد شد.همچنین به اطلاع می رساند جمعا ۱۶۰ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که هیچگونه وجهی از بابت شرکت در مسابقه اخذ نشده و  با عنایت به اینکه انجمن صنفی مهندسان معمار تمام استان ها به صورت غیر انتفاعی  فعالیت می نمایند و هزینه اخذ شده از ۲۵ رتبه برتر مسابقه در جهت برگزاری نمایشگاه آثار شرکت کنندگان بوده که نمایشگاه آثار برتر در مورخه ۱۴ و۱۵ مهر ماه درگالری مجتمع فرهنگی وهنری ۲۹بهمن تبریز برپا خواهد شد. ضمناً جوایز مسابقه، به شرح اعلام شده در فراخوان از طرف کارفرما اعطاء خواهد شد.
—————————————————————————————————————————————————–
متن قبلی این خبر: بسیاری از خوانندگان که در مسابقه طراحی معماری مقبره ملا محمد باقر خلخالی شرکت کرده اند، با کامنت و تماس های مکرر اعتراض خود را به برگزارکنندگان مسابقه مذکور بیان داشتند. زیرا  دبیرخانه مسابقه مذکور با ارسال پیامک  به شرکت کنندگان تقاضای اخذ مبلغ یکصد هزارتومان را داشته است.

اطلاع دقیق از تعداد شرکت کنندگان مسابقه در دست نیست. اما با توجه به بازدید بیش از ۴,۹۶۴ بار از فراخوان مذکور در معمار نیوز پیش بینی می شود، (احتمالاً) حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر) در مسابقه شرکت کرده اند و ظاهراً طبق تماس تلفنی و  گفته مسئول  برگزاری مسابقه مذکور ۲۵ نفر به مرحله نهایی و نمایشگاه راه پیدا  کرداند.  حال آنکه مطابق آئین نامه، عرف برگزاری مسابقات و البته فلسفه برگزاری مسابقات، اخذ وجه  مغایر با موازین برگزاری مسابقه می باشد. درخواست وجه پس از دریافت آثار شرکت کنندگان و همچنین تاخیر و عدم اعلام نفرات برتر و برگزاری نمایشگاه خود نکته دگری است که مزید برعلت شده است.

انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی به جای آنکه حافظ منافع معماران باشد،به عنوان برگزارکننده، اقدامی نا بجا را رقم زده است که مورد پذیرش جامعه معماری کشور نیست؛ امیدواریم انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی در رویه خود تجدید نظر کرده، و اقدامی در خور شأن انجمن را مبذول نمایند.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



یک نظر on “انتقادی از انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی در برگزاری مسابقه طراحی معماری مقبره ملا محمد باقر خلخالی”

  • هیئت امناء آرامگاه ملامحمدباقرخلخالی wrote on ۶ مهر, ۱۳۹۳, ۱۸:۳۲

    با تشکر فراوان از شرکت کننده گان محترم در مسابقه طراحی آرامگاه ملامحمدباقرخلخالی و عرض پوزش از بابت تأخیر در برگذاری نمایشگاه، به اطلاع می رساند پیرو هماهنگی انجام شده با انجمن صنفی مهندسان معمار آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ مهر ماه نمایشگاه آثار ارسالی در تبریز برگذار شده و جوایز نفرات برتر مسابقه هم اهدا خواهد شد. هیئت امناء آرامگاه ملامحمدباقرخلخالی

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook