انتشار کتاب «منظر شهری تاریخی: مدیریت میراث در قرن شهری»

انتشار کتاب «منظر شهری تاریخی: مدیریت میراث در قرن شهری»

نویسندگان:
فرانچسکو باندرین
رون ون اوئرز

مترجمان:
پویا دولابی
پرستو عشرتی
سمیه فدائی نژاد

ناشر: انتشارات دانشگاه تهران
تاریخ انتشار: تابستان ۱۳۹۶
تعداد صفحه: ۲۵۴
قیمت: ۱۷۰،۰۰۰ ریال

درباره کتاب:
کتاب «منظر شهری تاریخی: مدیریت میراث در قرن شهری» نوشته پروفسور فرانچسکو باندرین و دکتر رون ون‌اوئرز می‌باشد. پروفسور فرانچسکو باندرین- معمار و برنامه‌ریز- به عنوان مدیر کل مرکز میراث جهانی از سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است. وی استاد برنامه‌ریزی شهری دانشگاه ونیز ایتالیا و مشاور تعدادی زیادی از پروزه‌های بین‌المللی در حوزه حفاظت و توسعه شهرهای تاریخی بوده است. همکار باندرین در نگارش این کتاب، دکتر رون ون اوئرز بود. او معاون بخش آموزش و پژوهش مدیر میراث جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و از همکاران مرکز میراث جهانی از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است و تلاش فراوانی به منظور تدوین و توسعه دستورالعمل‌های جدید برای حفاظت شهری نموده است.

از لحاظ ساختار فصل یک کتاب، نگاهی به منشأ الگوهای حفاظت شهری مدرن ­دارد که بیشتر بر مدل‌های اروپایی مبتنی­ هستند و رویکردهای مفهومی که از اواخر سده نوزدهم میلادی تاکنون توسعه یافته‌اند. این فصل کتاب به­ دنبال ردیابی راه‌ و روش‌های معماران و برنامه‌ریزان بعد از جنگ جهانی در واکنش به شکست‌های مدرنیته است و این که چگونه آنها یک چارچوب عملی هوشمند و کارآمد برای توسعۀ بین‌المللی اصول و اقدامات حفاظت شهری ­ایجاد کردند.

در فصل دوم کتاب، ظهور و گسترش حفاظت شهری بررسی شده است. این بررسی شامل تحلیل فرایند توسعۀ کنوانسیون‌های مهم بین‌المللی، تحلیل منشورها و سازمان‌های دست اندرکار حفاظت میراث پس از جنگ جهانی است.

همچنین فصل سوم کتاب توضیحی است به اختصار در مورد فرایند جهانی ایده حفاظت که ضرورت تجدیدنظر در الگوی حفاظت را مطرح می‌کند.

فصل چهار کتاب، نگاهی به رویکردهای بدیع دهه‌های اخیر در سطح بین‌المللی در حوزۀ برنامه‌ریزی و حفاظت شهری در پاسخ به چالش‌های مرتبط­ است.

پیدایش مسائل مربوط به پایداری، انعطاف‌پذیری و سازگاری نسبت به تغییرات اقلیمی، بُعد بین‌المللی سیاست‌های شهری را قوت می­بخشد.
سیاست‌های جدید مجموعه‌ای از ابزارهای ابتکاری، با هدف پرداختن به مسائل خاص در زمینۀ تنظیم قانون­ ها، تعاملات اجتماعی، تجزیه و تحلیل فنی و حمایت مالی را فراهم­ کرده که در فصل پنج بررسی شده ­است.‌

در آخرین بخش از این کتاب، فصل ششم، رویکرد منظر شهری برای طرح موضوعات زیادی معرفی شده است. مسائلی از قبیل نیاز به یکپارچه‌سازی حفاظت و برنامه‌ریزی شهری و توسعه در یک فرایند واحد، همچنین نیاز به بازبینی الگوهای حفاظت کلاسیک به­ منظور شناسایی و به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی و طبیعت پویای میراث شهری. (بخش هایی از این‌متن برگرفته از پیشگفتار کتاب است)

دریافت تصویر جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook