معرفی کتاب «مدیریت پروژه، رهبری و هدایت»

اختصاصی، معمارنیوز- انتشار کتاب «مدیریت پروژه، رهبری و هدایت»

تألیف: روری برک، استیو بارن
ترجمه:
دکتر کتایون تقی زاده؛ دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران
مهندس مجتبی امیری

ناشر: انتشارات دانشگاه تهران
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
تیراژ: ۵۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۳۵۶
قیمت: ۲۳۰/۰۰۰ ریال

بخشی از مقدمه کتاب:
مدیریت پروژه و رهبری پروژه دو روی یک سکه‌اند. این دو به هم گره خورده‌اند و در صورتی که بخواهیم پروژه، در زمان مقرر، با بودجه و با کیفیت مورد نظر تحویل داده شود، این دو باید وجود داشته باشند. بسیاری از مدیران پروژه به مدیریت توجه زیادی دارند، ولی زمان کمی را به رهبری اختصاص می‌دهند. مانند هر چیز دیگری در زندگی، کلید موفقیت، برقراری تعادل بین این دو است.

مقدمه مترجمان:
رهبری مدیریت پروژه بر اصول و نظریه‌های کلیدی رهبری مدیریت تمرکز می‌کند و چگونگی به‌کارگیری آنها در محیط پروژه را توضیح می‌دهد. رهبری مدیریت پروژه به مدیر پروژه کمک می‌کند تا تیم پروژه را برای دستیابی به اهداف پروژه که در منشور پروژه و مورد کسب و کار مشخص شده‌اند رهبری کند.

موفقیت پروژه غالباً به‌عنوان تکمیل به‌موقع پروژه در محدوده هزینه و کیفیت قابل قبول بیان می‌شود، اما از دیدگاه رهبری، موفقیت پروژه، انگیزش و الهام‌بخشی تیم پروژه برای دستیابی به بهترین عملکرد برای تکمیل و دستیابی به اهداف پروژه است. بنابراین، برای مدیران پروژه ضروری است که خصوصیت‌ها و ویژگی‌های تکنیک‌های رهبری پروژه را بدانند، آنچنان که بتوانند فرایند را به‌درستی و به‌طور مؤثر مدیریت کنند.
در سال‌های اخیر، دو تغییر اصلی در محیط پروژه رخ داده است که تغییرات مؤثری را در سبک رهبری مدیر پروژه به وجود آورده است؛ ایجاد تیم‌های کاری پروژه در ساختار سازمانی ماتریسی و دیگری، افزایش سطح تحصیلات، توانایی و انتظارات نیروی کار. این تغییرات سازمانی به این معناست که ممکن است مدیران پروژه اختیار کاملی بر منابع مورد نیاز برای انجام کار نداشته باشند. بنابراین، مدیران پروژه باید مهارت‌های مذاکره و ارتباطی خود را برای دستیابی به نیروی کار و تجهیزات به منظور انجام کار پروژه توسعه دهند. دیگر فاکتور تغییردهنده سبک رهبری، بهبود توانایی نیروی کار است که به تحصیلات بیشتر، تجربه بیشتر و شایستگی بیشتر آنها منجر شده است. این بهبود صلاحیت و شایستگی، به انتظارات و خواسته‌های بسیار بیشتر منجر شده است که این موجب زیر سؤال بردن دستورالعمل‌های رهبر مدیریت پروژه شده است.
این دو فاکتور به تنهایی موجب گذار از سبک رهبری کنترلی به سبک رهبری همکاری و مشارکتی شده است. بنابراین، برای مدیران پروژه‌های امروزی ضروری است که  علاوه بر فراگیری و تقویت مهارت‌های مدیریت پروژه، مهارت‌ها و اصول رهبری مدیریت پروژه را نیز به منظور موفقیت هرچه بیشتر فرا گیرند.

در راستای اهمیت موضوع، کتاب حاضر با عنوان Project Management Leadership تألیف Rory Burke و Steve Barron در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است. این کتاب با عنوان “مدیریت پروژه رهبری و هدایت” ترجمه و در ۲۴ فصل به شرح زیر تدوین شده است:

• فهرست مطالب کتاب:
فصل اول: مقدمه‌ای بر رهبری مدیریت پروژه.
فصل دوم: حاکمیت و اخلاق پروژه
فصل سوم: پیکره دانش رهبری پروژه
فصل چهارم: ساختارهای سازمان پروژه
فصل پنجم: رفتارهای رهبری
فصل ششم: سبک‌ها و نظریه‌های رهبری
فصل هفتم: قدرت تأثیرگذاری
فصل هشتم: مقاومت در برابر تغییر
فصل نهم: هوش هیجانی
فصل دهم: رهبری در مقابل مدیریت
فصل یازدهم: کار با ذی‌نفعان
فصل دوازدهم: تیم‌های پروژه
فصل سیزدهم: تیم‌ها در برابر گروه‌ها
فصل چهاردهم: نقش‌های تیم
فصل پانزدهم: فازهای توسعه تیم
فصل شانزدهم: تکنیک‌های تیم‌سازی
فصل هفدهم: مربی‌گری و مشاوره
فصل هجدهم: مذاکره
فصل نوزدهم: انگیزش
فصل بیستم: محول‌کردن
فصل بیست‌ویکم: ارتباطات
فصل بیست‌ودوم: حل تعارض
فصل بیست‌وسوم: حل مسئله
فصل بیست‌وچهارم: تصمیم‌گیری

دریافت تصویر جلد
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


برچسب :

مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook