انتشار شماره ۲۳ مجله علمی منظر (پاییز ۱۳۹۲)

منظر مجله علمی است که از آبان‌ماه ۱۳۸۸ در زمینه منظر به عنوان مبحث مشترک حوزه‌های هنر، محیط، شهر، معماری و میراث فرهنگی منتشر می‌شود. مجله منظر با اتخاذ سیاست رویکرد بومی به مسایل تخصصی، بستری برای بیان آرا و نظرات متخصصان، مدیران و حرفه‌مندان عرصه‌های نامبرده فراهم کرده است. این مجله در چارچوب برنامه‌ای تدوین‌شده در آینده‌ای نزدیک خود را در جامعه جهانی مطبوعات تخصصی با نمایه شدن در پایگاه استنادی «ISI» معرفی خواهد کرد.

مشکلات توزیع مجلات علمی در ایران از یک سو و عادت ضعیف به خرید کتاب و مجلات علمی باعث شده تیراژ این اقلام نسبت به جمعیت کشور بسیار پایین باشد. در مقابل جوان بودن جامعه ایران و آمار بالای دانشجویان علی‌الخصوص در رشته‌های مرتبط با مجله (معماری، شهرسازی، منظر، هنر، محیط زیست، میراث فرهنگی و …) در گروه هنر و رواج اینترنت به عنوان منبع سهل‌الوصول برای دانشجویان ویژگی دیگری است که مدیریت مجله منظر را بر آن داشته تا برای افزایش ضریب نفوذ خود در میان گروه‌های تخصصی و حرفه‌ای از مرداد ماه ۱۳۹۰ اقدام به انتشار کامل مجله در سایت اینترنتی خود نماید.

این کار همچنین موجب می‌گردد تا ارتباط گسترده‌تری با جهان و متخصصان بین‌المللی فراهم آید که بازتاب ثبت آن در دوره کوتاه این کار کاملاً ملموس است. جالب است که تیراژ چاپ کاغذی مجله به دلیل اشتراک مراکز عمومی و کتابخانه‌ها و بخش‌های تخصصی و حرفه‌ای کاهش نیافته است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش شهرت مجله میل به خرید نسخه کاغذی آن نیز افزایش یابد.

در این شماره می خوانید: ( اصل فایل مقالات در سایت نشریه به آدرس http://manzar-sj.com قابل دانلود است.)

  1. زیبایی‌شناسی برج
  2. فرنگی‌سازی در باغ ایرانی
  3. از لامکان تا نظرگاه
  4. زبان منظر
  5. فهم نسبی طبیعت
  6. ما و شهر اسلامی
  7. منظر، دیسیپلین آینده
  8. آیا واژه «منظر» متحول می‌شود؟
  9. آموزش منظر در مدرسه معماری :‌ لحظه‌هایی از یک نوآوری
  10. یک رویکرد جهانی به سرزمین :‌ منظر
  11. باغ، مفهوم نخستین انسان
  12. منظر به‌ مثابه دارایی مشترک
  13. «منظر» : از تعریف عامیانه تا روشنفکرانه
  14. معماری منظر : دیسیپلین و خلاقیت
  15. بازتابی از دیدگاه برنارد لاسوس
  16. منظر، هنر، آموزش
  17. منظر، زمینه ادراک تحول
  18. تخیل در روند منظرین
  19. فرهنگ منظرین ایران
Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook