اعلام نتایج و نمایش تصاویر آثار برتر مسابقه «طراحی فضای بام ساختمان اداری؛ نگاهی متفاوت به کارکردهای بام در ساختمان های اداری»

پیرو انتشار فراخوان مسابقه «طراحی فضای بام ساختمان اداری؛ نگاهی متفاوت به کارکردهای بام در ساختمان های اداری» مورخ ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۰ در معمارنیوز، و طی گزارش دبیرخانه مسابقه، و بیانیه هیئت داوران، هم اکنون نتایج و اسامی رتبه های برتر و شایسته تقدیر به شرح ذیل اعلام می گردد:

گزارش داوری:
هیئت داوران مسابقه با بررسی ۴۰ اثر برگزیده مرحله اول از میان ۳۸۰ طرح دریافتی، داوری مرحله نهایی را انجام داده و با گزینش ۷ طرح برتر نهایی مسابقه، برندگان رتبه اول تا سوم را از بین آن ها مشخص نمودند.
علاوه بر این به پیشنهاد و انتخاب هیئت داوران ۳ طرح دیگر جهت تقدیر ویژه برگزیده و به عموم معرفی می شوند.

بیانیه هیئت داوران:
با توجه به حجم قابل توجه و سطح بالای آثار شرکت کنندگان که در سایت مسابقه طراحی فضای بام بارگذاری شد، قضاوت به سرعت و در قالب رؤیت شیت ها توسط هیئت داوران در ابتدا به صورت فردی، در دو بازه زمانی با همکاری نهاد برگزار کننده صورت پذیرفت.
در طی این دو مرحله قضاوت، ۳۰ اثر به همراه ۱۰ اثر دیگر جواز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقه را دریافت کردند. در مجموع تمامی این ۴۰ اثر که به اجماع کلی هیئت داوران رسیده است با پیشنهاد آن ها فرصت حضور در گزینش انتخاب مردمی را پیدا کردند.
در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۷ قضاوت نهایی مسابقه با حضور اعضای هیئت داوران صورت پذیرفت که طی آن ۷ اثر به عنوان هفت طرح برتر مسابقه در قالب رتبه های اول تا سوم و مابقی به عنوان طرح برگزیده نهایی انتخاب گشتند.
همچنین از بین این ۴۰ اثر با پیشنهاد و انتخاب هیئت داوران ۳ اثر دیگر نیز با توجه به اینکه ایده ها و طراحی خاصی را در جهت بسط و گسترش خلاقیت در معماری مطرح کرده بودند به عنوان آثار قابل تقدیر ویژه مسابقه اعلام شدند. این ۱۰ پروژه که به فینال رقابت راه یافتند هر یک دارای ایده مشخص و مدونی هستند که با توجه به کیفیت بالای آثار از نظر موضوع طراحی، بسط و توسعه طرح و در نهایت محصول نهایی قابل توجه، مورد نقد و بررسی بیشتر هیئت داوران قرار گرفته و به عنوان آثار فاخر توسط رسانه مربوطه منتشر خواهند شد.
در نهایت از میان پروژه های فینالیست سه اثر به عنوان برندگان رتبه های اول تا سوم انتخاب شدند که هر سه این پروژه ی نهایی یک‌ وجه اشتراکی داشتند و آن اینکه صرفا به موضوع بام بسنده نکرده و با ارجاع به بخشی از تاریخ معماری، به حل مسئله ی بام در حوزه ی گفتمان معماری پرداختند.
کد ۲۸۸۷۳۵۵ به دلیل انتخاب موضوعی که امکان بسط و گسترش آن برای عموم ساختمان های اداری را داراست، انعطاف پذیری فضایی، ایجاد و خلق فضاهای متنوع بسته به سطح نیاز باشندگان در فضا و همچنین بهره گیری از رنگ غالب که اساسا سبب ایجاد انرژی در فضای اداری می شود به عنوان رتبه سوم مسابقه انتخاب گشت.
کد ۲۵۱۱۶۷۱ به دلیل ارتباط معنوی بام با آسمان (دیدار زمین و آسمان)، تلاش برای یک تجربه ی جدید فضایی از طریق نماد ها و آیکن ها و استفاده بهینه از عناصر فضایی (پلکان، سکو و میدانگاه) به منظور ایجاد تمثیل های شاعرانه و در نهایت کیفیت مرتبط پرزانته با موضوع مد نظر طراحی به عنوان برنده رتبه دوم مسابقه انتخاب شد.
کد ۲۲۳۹۶۲۴ به دلیل نو آوری در موضوع طراحی، بهره گیری از کهن الگو ها، بسط و ربط هنر مینیاتور (هنر دو بعدی) به معماری (هنر سه بعدی و خلق فضا) با استفاده از تکثر لایه های درونی مینیاتور و تلاش برای ایجاد کیفیت های متنوع فضایی و امکان بازی نور و سایه در ساعت های متمادی شبانه روز و حتی فصول مختلف سال به عنوان رتبه اول مسابقه انتخاب گشت.
در پایان هیئت داوران از تلاش کلیه شرکت کنندگان مسابقه تقدیر نموده و زحمات آنان را در جهت ارتقای دانش معماری این کشور مفید می داند.
[شورش عابد، مرجان فرضیان، نیما مکاری]

بیانیه زیگوآرت:
مفتخریم دومین رویداد زیگوآرت تحت عنوان مسابقه طراحی فضای بام را با همراهی شما عزیزان برگزار کردیم. این دوره از مسابقه طراحی زیگوآرت با استقبال فوق العاده شرکت کنندگان مواجه شد، و از طرفی سطح کیفی آثار این دوره چنان بالا بود، که به صلاحدید برگزار کنندگان، برندگان دور مقدماتی را طی دو مرحله بررسی افزایش دادیم.
این همه یعنی در مسیر صحیحی گام برداشته ایم. مسیری که از ابتدا برای خود تعریف کرده بودیم تا بتوانیم استعداد ها و خلاقیت معماران و طراحان را شناسایی کرده و قدر بشناسیم. و از طرفی برای ادامه راه به ما انگیزه ی فراوانی داده، و همینطور مسئولیت سنگینی را بر عهده مان نهاده است تا رویداد های بعدی را هر چه قوی تر و آنگونه که شایسته ی هنر و درک والای همراهانمان است برگزار نماییم.
برای برگزاری این مسابقات همواره نظر برگزار کنندگان این بوده است تا نظر های داوران عزیزی را که افتخار همراهی شان را داشته ایم در همه حال محترم بشماریم تا در آزادی کامل برگزیدگان و برندگان مسابقه را انتخاب کرده و هیچگونه اعمال نظری نداشته باشیم.
در این مسابقه بیشتر به دنبال خلاقیت هایی بوده ایم که از خطوط های تعیین شده در جامعه فراتر رفته و مرزهای نویی را با نگاه به طراحی موضوعات اعلام شده در فراخوان، بازنمایی کنند.
از نظر ما تمامی عزیزانی که در این مسابقه شرکت کرده اند برنده اند چرا که با محک زدن خود در این مسابقه توانسته اند شایستگی های خوش را برای خود و ما و مخاطبان اثبات نمایند.
از آنجایی که همواره تلاش داریم تا بر سطح کیفی برگزاری رویداد ها در هر دوره بیفزاییم از انتقادات و پیشنهادات و نظرات و ایده های تمامی همراهان جهت ارتقای سطح کمی و کیفی عملکردمان و برگزاری رویداد های بعدی استقبال می کنیم و در ادامه نیز پاسخگوی نظرات همراهان گرامی خواهیم بود.
امید داریم تا با برگزاری دیگر رویداد های زیگوآرت که همچنان نوپا و جوان و بر این اساس نوجو نیز است با توجه به احساس مسئولیت اجتماعیمان برای فرهنگ سازی و نیز در بازشناسی استعداد ها، و توانمندی های موجود در جامعه ی محترم معماران، که تا کنون تلاش داشته ایم با استقلال کامل و بدون چشم داشت تبلیغاتی و مادی برگزار نماییم، بتوانیم در اعتلای معماری ایران عزیزمان قدم برداریم و در مسیر به سوی این هدف نیاز به همراهی شما عزیزان داریم.

• اعلام نتایج داوری:

♦ رتبــــه های بـرتــــر:
• رتبه اول:
طراحان: گروه ایونت (event)، آرزو ایزدیاری، نوژن مهدوی از تهران/ کد طرح: ۲۲۳۹۶۲۴
• رتبه دوم: طراحان: علی باقی‌ زاده، آرامدخت جباری، مریم حاجی زاده از تهران/ کد طرح: ۲۵۱۱۶۷۱
• رتبه سوم: طراحان: گروه مداد، محیا حسنی مرند، جعفرصادق نوری از مرند/ کد طرح: ۲۸۸۷۳۵۵

♦ شایستگان تقدیر:
• شایسته تقدیر: طراحان: حمیده خسروی، شهاب‌ الدین مهاجرانی از کرج/ کد طرح: ۲۳۸۴۲۳۵
• شایسته تقدیر: استودیو معماری بعد n ام، کاوه همتیان محمد نژاد، پانیذ احمدی از تهران/ کد طرح: ۲۵۷۷۴۴۴
• شایسته تقدیر: استودیو بومان، ملیحه آقاجانی، علی اسماعیلزاده از تهران/ کد طرح: ۲۷۴۶۲۸۹
• شایسته تقدیر: نیایش رشیدی، هادی کوهی حبیبی از تهران/ کد طرح: ۲۹۹۶۶۱۷
• شایسته تقدیر ویژه و منتخب نظرسنجی مردمی: سروش عطار زاده، حسین ارشدی از تهران/ کد طرح: ۲۵۸۹۰۰۱
• شایسته تقدیر ویژه: محمد شالی کار، حدیثه پور ابراهیم از آمل/ کد طرح: ۲۳۲۸۳۸۱
• شایسته تقدیر ویژه: گروه طراحی آلادیزاین، علی لواسانی، فاطمه عزیز زاده، اشکان داوود نژاد، درسا زراعت پیشه از تهران/ کد طرح: ۲۹۸۱۴۱۹

♦ برندگان نقد و نظر مردمی:
– مژده افشارفر از تهران
– مریم شفیع‌ زاده از تبریز
– سید محمد مهدی حسینی از تهران
– امیر رضا مرادی از آمل
– فرشید خراسانی‌ زاده از اصفهان

♦ برندگان قرعه کشی آرای مردمی:
– کیارش مهدوی از تهران
– افسانه لنگرودی از تهران
– فاطمه مودت از آمل
– محمد قادر از کرج
– فاطمه رضاوند از کرج

♦ نمــایش آثـار (رتبــــه هـای بـرتــــر):

• رتبه اول: طراحان: گروه ایونت (event)، آرزو ایزدیاری، نوژن مهدوی از تهران/ کد طرح: ۲۲۳۹۶۲۴

 

• رتبه دوم: طراحان: علی باقی‌ زاده، آرامدخت جباری، مریم حاجی زاده از تهران/ کد طرح: ۲۵۱۱۶۷۱

 

• رتبه سوم: طراحان: گروه مداد، محیا حسنی مرند، جعفرصادق نوری از مرند/ کد طرح: ۲۸۸۷۳۵۵

 

♦ نمــایش آثـار (شایستگان تقدیر):

• شایسته تقدیر: طراحان: حمیده خسروی، شهاب‌ الدین مهاجرانی از کرج/ کد طرح: ۲۳۸۴۲۳۵

 

• شایسته تقدیر: استودیو معماری بعد n ام، کاوه همتیان محمد نژاد، پانیذ احمدی از تهران/ کد طرح: ۲۵۷۷۴۴۴

 

• شایسته تقدیر: استودیو بومان، ملیحه آقاجانی، علی اسماعیلزاده از تهران/ کد طرح: ۲۷۴۶۲۸۹

 

• شایسته تقدیر: نیایش رشیدی، هادی کوهی حبیبی از تهران/ کد طرح: ۲۹۹۶۶۱۷

 

• شایسته تقدیر ویژه و منتخب نظرسنجی مردمی: سروش عطار زاده، حسین ارشدی از تهران/ کد طرح: ۲۵۸۹۰۰۱

 

• شایسته تقدیر ویژه: محمد شالی کار، حدیثه پور ابراهیم از آمل/ کد طرح: ۲۳۲۸۳۸۱

 

• شایسته تقدیر ویژه: گروه طراحی آلادیزاین، علی لواسانی، فاطمه عزیز زاده، اشکان داوود نژاد، درسا زراعت پیشه از تهران/ کد طرح: ۲۹۸۱۴۱۹

 

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه «طراحی فضای بام ساختمان اداری؛ نگاهی متفاوت به کارکردهای بام در ساختمان های اداری» 

ســـایر آثـــار: 
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.
شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

♦ سایر آثار شرکت کنندگان:
• تیم طراحی: بهروز خیشابه، شقایق مرادی

 

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.
هرگونه استفاده از مطالب اختصاصی این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook