اعلام نتایج «مسابقه طراحی شهری خیابان تربیت تبریز»

اعلام نتایج «مسابقه طراحی و ساماندهی تابلو ها و عناصر الحاقی جداره های خیابان تربیت تبریز»

سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، ضمن تشکر از شرکت کنندگان در مسابقه که تلاش نمودند تا با دیدن دوباره بخشی از شهر ارزش های موجود در سیمای تاریخی آن را کشف و در راه شفاف ساختن و آرام نمودن سیمای بصری خیابان تربیت تبریز قدم بردارند اعلام می دارد که در آثار دریافتی، علیرغم محدودیت ها و مشکل بودن پروژه، جسارت های طراحانه خوب و راه حل های مناسب، تلاش جهت طراحی جزئیات اجرایی و ..توسط شرکت کنندگان قابل توجه بوده و کارهای ارائه شده در خور تقدیر می باشند اما جهت اجرا و عملیاتی نمودن ایده ها راهی دوباره و تلاش مجدانه دیگری مورد نیاز است تا بتوان به طرحهای مناسب جهت اجرا در بافت تاریخی شهر دست یافت.

بر اساس نظرهیات داوران در جلسه داوری مورخ ۹۴/۸/۱۳ آثار ارسالی ذیل به عنوان آثار اول تا سوم برگزیده شدند:

نفــــرات برتـــــر:

نفر اول: کد ۴۷۱۸ (فهیمه سید حسینی، الینا محمد حسنی، حکیمه عباسقلی زاده)
نفر دوم: کد ۶۳۵۳ (مرجان خانزاده نطنزی، سایه فرید طهرانی، سید امین سید تاج الدینی، حسین سلیمانی)
نفر سوم: کد ۶۵۳۰   (سمن زاهدی عبقری، فرزانه معتقدی، نوشین نوزمانی)

همچنین طرحهای دریافتی ذیل توسط هیات داوران به عنوان نفرات چهارم و پنجم شایسته تقدیر تشخیص داده شدند:

طرح چهار: کد ۵۸۷۴
طرح پنجم: کد ۸۸۶۰

 

نمایشگاه آنلاین آثار:

آثار نفــــــرات برتـــــــــر:

تقدیرشده ها:

 

ســــــایر آثــــــار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمار نیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

لینک مرتبط: فراخوان “مسابقه طراحی شهری خیابان تربیت تبریز”
منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۲ نظر on “اعلام نتایج «مسابقه طراحی شهری خیابان تربیت تبریز»”

  • s.z wrote on ۱۸ آذر, ۱۳۹۴, ۲۳:۰۷

    این طور که به نظر میرسه عدم توجه به خواسته های مسابقه که تو بعضی طرح های برگزیده دیده میشه، تبدیل به یک روند معمول در جریان داروی ها شده! گله ای که در اکثر نظرات مسابقات دیده میشه. من اطلاعی ازاینکه در حال حاضر داوری ها چطور انجام میگیره ندارم ولی فک میکنم یکی از ساده ترین راه ها اینه که به هر طرح براساس معیارها و خواسته های مسابقه امتیازاتی داده بشه و هر خواسته هم می تونه براساس اهمیتش ضریب متفاوتی بگیره، و امتیازات داده شده به همراه اعلام نتایج ارائه بشه. شکی در سخت بودن پروسه داروی نیست اما اتخاذ چنین روش هایی میتونه باعث بشه داوری ها با شفافیت بیشتری انجام بگیره، و خواسته های مسابقه هم از قلم نیوفته! در ضمن برای شرکت کننده ها هم که انرژی و وقت زیادی صرف کردن ارزش و احترام بیشتری گذاشته میشه.

  • وحید ایلائی wrote on ۱۲ بهمن, ۱۳۹۴, ۱۲:۰۲

    ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عزیزانی که ایده های نوینی را در طرح های پیشنهادی خود ارائه داده اند؛ از دیدگاه خود به عنوان کارشناس ارشد مرمت ابنیه و بافت های تاریخی، نقدی بر طرح های برگزیده مسابقه دارم که در ادامه به آن می پردازم:
    آنچه که از تحلیل طرح های برگزیده حاصل می گردد، نشان از عدم آشنایی ریزبینانه از محل مسابقه و عدم آگاهی از قوانین و ضوابط مربوط به جداره های ثبت ملی شده در فهرست آثار ملی دارد. چراکه این ضوابط حاکی از محدودیت هایی در امر طراحی است، که با توجه به درخواست فراخوان مبنی بر اجرایی بودن طرح های پیشنهادی، بی شک طراح ملزم به رعایت آن ضوابط می باشد. در ادامه به مثال هایی اشاره می کنم که بتواند نقد ذکر شده را به وضوح بازگو کند:
    ۱. در هیچ کدام از طرح های برگزیده به جزئیات با ارزش موجود در جداره های اصلی ساختمان ها دقت نشده است، که شامل عرض پایه ها و گوشواره های آنها، نوع آجرپهاوی به کار رفته در جداره ها، تقسیم بندی چهارچوب ویترین ها و پنجره ها، نوع قوس استفاده شده در بخش کتیبه مغازه های دارای اصالت طرح و اجرا و … .
    ۲.در جداره ساختمان شماره ۱در بخش مرکزی آن که به عنوان ورودی طبقه اول می باشد، در زمان قدیم یک ایوان وجود داشته که پایه های آن نیز دیده می شود. که متاسفانه در طرح های برگزیده علاوه بر اینکه باززنده سازی نگردیده حتی در برخی از طرح ها  ورودی تبدیل به مغازه شده!!!
    ۳. در هر بنای ثبت ملی شده، هر گونه تغییر و تخریب که در اصل بنا صورت پذیرد، ممنوع می باشد، و اولویت بایستی با اصالت موجود باشد. که در برخی از طرح های پیشنهادی، به بدنه اصلی مصالح جدیدی افزده و یا در ابعاد آن تغییراتی ایجاد نموده اند.
    ۴. استفاده از مصالح و متریال های امروزی در طرح های پیشنهادی موجب ناهمگونی بصری و تاریخی در کلیت جداره می شود که نمونه آن استفاده از کرکره های برقی و یا کاشیکاری در نمای برخی از طرح های برگزیده است. در هیچ کدام از جداره های هم دوره با مکان موضوع مسابقه در شهر تبریز، از تزئینات کاشی در نماهای بیرونی ابنیه، استفاده نشده است.
    با توجه به اولویت بندی در باززنده سازی و ساماندهی جداره های تاریخی، علاوه بر رعایت محدودیت های ضوابطی و قانونی در طرح های پیشنهادی، بازگرداندن جداره به اصالت وجودی آن در عین انعطاف پذیری به نیازهای روز کسبه (مانند کولر گازی، سایه بان، تابلو تبلیغاتی مغازه و… ) آسیبی به بدنه وارد نیاورد. وموضوع شفافیت در طرح های پیشنهادی از مهم ترین عوامل فرآیند طراحی می باشد.

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook