اعلام نتایج غیر حرفه ای “مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی” توسط سازمان زیباسازی شهر تهران

اختصاصی، معمارنیوز- سازمان زیباسازی شهر تهران با انتشار اطلاعیه ای خبر از اعلام نتایج مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی داده، که بنابر آن؛ نظر نهایی داوران به عدم اعلام نفر یا نفرات برگزیده و صرفاً تقدیر از ۴ اثر استوار گردید!
مطابق آئین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی، داور یا هیئت داوری نمی‌تواند هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته احراز مقام اول نداند. و اما نتایج این رقابت با اجتناب از انتخاب برگزیدگان اول و دوم، و اکتفا نمودن به اعلام ۴ طرح تقدیرشده پایان پذیرفت.

طبعاً عدم پایبندی برگزار کننده به رعایت قوانین و آیین نامه های برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی و تعهدات خود طبق فراخوان اعلامی، و این نوع رویکرد از سوی سازمان زیباسازی تهران، جزو سوابق غیرحرفه ای و تخلفات آن در برگزاری مسابقات محسوب خواهد شد و اعتبار این سازمان را در مسابقات بعدی خدشه دار خواهد ساخت.

قابل ذکر است، یک هفته پس از آخرین مهلت ارسال آثار مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی -(پیش از به نتیجه رسیدن این مسابقه)-، فراخوان دیگری از سوی این سازمان، با عنوان “فراخوان طراحی سرویس بهداشتی پرتابل (قابل حمل و نقل)” با وجود نقص هایی، مورخ ۱۷ شهریور ۹۸ منتشر گردید. که پیرو پیگیری های معمارنیوز برخی از نقصان های آن توسط برگزارکننده اصلاح گردید، اما به جهت رفع نشدن تمامی نواقص این فراخوان، و عدم شفافیت سازمان درخصوص فرایند داوری و نتایج مسابقه طراحی سرویس بهداشتی “عمومی”، درنهایت فراخوان طراحی سرویس بهداشتی “پرتابل” از سوی معمارنیوز اطلاع رسانی نگردید.
امید است، این سازمان درخصوص فراخوان فوق، رویه ای صحیح را در پیش بگیرد.
تحریریه معمارنیوز

در ادامه اطلاعیه دبیرخانه مسابقه در خصوص اعلام نتایج، عیناً آورده می شود:

هیأت داوران مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی با در نظر گرفتن الزامات از پیش تعیین شده شامل توجه به ضوابط و استانداردها، ویژگی های کالبدی، مصالح و تجهیزات، قابلیت و ظرفیت های خاص بهره گیری از فضاهای نوین، طرح های ارسالی را در سه مرحله در تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری بررسی و ارزیابی کرد.
در مرحله اول تعدادی از طرح ها که الزامات اولیه مورد نظر را لحاظ نکرده بودند از دور مسابقه حذف شدند.
در مرحله دوم، طرح های باقی مانده در سه گروه طرح هایی که از مجموع ۶ الزام به ۲ الزام توجه کرده بودند و حائز یک امتیاز شدند.
طرح هایی که از مجموع ۶ الزام به ۳ الزام توجه کرده و ۲ امتیاز دریافت کردند و طرح هایی که از مجموع ۶ الزام، حداقل ۴ الزام و یا بیشتر را مورد توجه قرار دادند و به نسبت امتیاز ۳ و بالاتر را کسب نمودند، قرار گرفتند.
در مرحله سوم با لحاظ نمودن تمامی جوانب طراحی، طرح های انتخابی ردیف سوم یعنی ۴ طرح را مورد ارزیابی قرار گرفت که با توجه به مشورت هیأت داوران، هیچکدام از طرح ها قابلیت انتخاب به عنوان گزینه نهایی و برگزیده را نداشته و به دلیل در نظر نگرفتن تمامی معیارهای طرح مطلوب و کم توجهی طراحان به الزامات مندرج در فراخوان مسابقه، نظر نهایی داوران به عدم اعلام نفر یا نفرات برگزیده و صرفاً تقدیر از ۴ اثر استوار گردید.
به همین دلیل از میان ۴۲ اثر ارسالی به دبیرخانه مسابقه، آثار زیر شایسته تقدیر و لوح تقدیر نامه و مبلغ پنجاه میلیون ریال به عنوان هدیه دریافت می کنند که شامل اثر شماره RDC-154 متعلق به محمد احمدی نیا، اثر شماره RDC-140 به سرگروهی شیوا هلاج، اثر شماره RDC-131 به سرگروهی کاوه همتیان محمد نژاد و اثر شماره RDC-103 متعلق به علی صالحی است.
در انتها هیأت داوران ضمن سپاس از کلیه شرکت کنندگان در مسابقه و دست اندرکاران برگزاری آن، امید آن را دارند که در آینده شاخصه های کمی و کیفی سرویس بهداشتی عمومی سطح شهر تهران ارتقاء یافته و آثار منتخب این فراخوان بتوانند در تبیین گام های بعدی و پیشبرد اهداف مدیریت فضاهای خدماتی شهر تهران مفید واقع شود.

نفرات شایسته تقدیر:
– کد RDC-154 | محمد احمدی نیا
– کد RDC-140 | شیوا هلاج
– کد RDC-131 | کاوه همتیان محمد نژاد
– کد RDC-103 | علی صالحی

نمایش تصاویر داوری:

نمایش آثار:
در این بخش آثار ارسالی شرکت کنندگان به معمارنیوز، منتشر می گردد. این بخش بروز رسانی می شود.

شرکت کنندگان می توانند جهت به نمایش گذاشتن طرح خود در نمایشگاه آنلاین، آثار خود را (با ذکر نام طراح یا گروه طراحی) به معمار نیوز ارسال نمایند؛ این بخش بروز رسانی می شود.

لطفاً آثار خود را به MemarNews@yahoo.com ارسال نمائید.

 

• نمایش سایر آثار:

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه طراحی سرویس بهداشتی عمومی

منبع خبر: www.MemarNews.com
مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook