اعلام غیر شفاف نتایج مسابقه طراحی تقاطع غیر همسطح و ورودی گلشهر زنجان

تحریریه معمارنیوز- طبق بند ۳ـ۱۷٫ آیین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی: داور یا هیئت داوری نمی‌تواند هیچ شرکت‌کننده‌ای را شایسته احراز مقام اول نداند؛ اما می‌تواند عیوب محصول برنده اول را اعلام کند و وی را شایسته واگذاری ادامه کار نداند. لذا از داوران محترم، تقاضا می شود (متن کامل آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی) را مطالعه نمایند.

ضمناً مطابق آیین نامه فوق الذکر در صورتیکه هیئت داوران با نظر مثبت برگزارکننده، مسابقه را دو مرحله ای کرده باشند، می بایست دو مرحله ای شدن مسابقه به صراحت اعلام می شد و با مشخص نمودن زمانهای جدید داوری، جهت اصلاح و تکمیل آثار توسط راه یافتگان به مرحله دوم، شفاف سازی می گردید؛ در اینصورت مشخص نمودن رتبه های سوم و چهارم بی معنا می باشد. اعلام نتایج غیر شفاف و مشروط بر خلاف آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) بوده و بدیهی است عدم شفافیت در اعلام نتایج، قطعاً اعتبار شهرداری زنجان را در برگزاری مسابقات بعدی خدشه دار خواهد کرد.
در ادامه، اطلاعیه شهرداری زنجان در خصوص اعلام نتایج مسابقه مذکور عیناً آورده می شود:

اطلاعیه شهرداری زنجان در خصوص اعلام نتایج:
جلسه داوری با حضور اعضای هیئت داوران آغاز و بر اساس شرایط اعلامی فراخوان و امتیازات تعیین شده با توجه به معیارهای اعلامی قبلی، نظر هیئت داوری و مدارک ارائه شده، هیچ یک از طرحها شایسته احراز رتبه اول و دوم دانسته نشد.

لذا بر اساس نظر هیئت داوران سه طرح برتر مشترکأ حائز رتبه سوم و یک طرح حائز رتبه چهارم شناخته شد. لیکن با توجه به تعهد شهرداری مبنی بر شناسایی رتبه های اول و دوم، به سه طرح حائز رتبه سوم، جایزه در نظر گرفته شده برای این رتبه تعلق می گیرد.

سپس فرصتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا نسبت به رفع کاستی های طرح  اقدام نموده و در صورت احراز شرایط پس از بررسی مجدد جایگاه اول تا سوم از میان آنها مشخص شود که در اینصورت مابه التفاوت جوایز اعلامی نیز تعلق خواهد گرفت.

رتبه های سوم:
– شرکت نصیر عمران آریا
– اصغر حسنلو
– مجموعه گروهی (حمید کوهی، مهدیه لطفی اسرمی، راحله قاسمی سردآبرود و عاطفه سلیمانی)

رتبه چهارم: مجموعه گروهی (سعید رحمانی و سروش نظریان)

 

گزارش تصویری داوری:

 

لینک مرتبط: فراخوان مسابقه طراحی تقاطع غیر همسطح و ورودی گلشهر زنجان

منبع خبر: www.MemarNews.com

مطالب معمارنیوز را در کانال تلگرام معمارنیوز دنبال نمایید.

 

Follow Memarnews
FacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquareFacebooktwitterlinkedinyoutubevimeoinstagramflickrfoursquare

share Memarnews content
FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


مطالب پیشنهادی :



۳ نظر on “اعلام غیر شفاف نتایج مسابقه طراحی تقاطع غیر همسطح و ورودی گلشهر زنجان”

  • محمد wrote on ۱۹ شهریور, ۱۳۹۵, ۱۳:۲۲

    سلام. از اطلاع رسانی و روشنگری های این سایت کمال تشکر رو دارم. قبلا هم نظام مهندسی زنجان اقدام به برگزاری مسابقه در زمینه طراحی مرکز فرهنگی تفریحی نموده بود که نتیجه اون هم در هاله ای از ابهام قرار گرفت و جا داره توسط سایتهایی مثل این سایت پیگیری بشه.

  • محمد 4 wrote on ۲۰ شهریور, ۱۳۹۵, ۰:۰۴

    واقعا نگران کنندست !!!
    چرا رویه مسابقها اینجوری شدن
    چرا نفرات مشخص نمیکنن
    ای کاش رسیدگی بشن از بزرگان به این شرایط ?

  • حمید کوهی wrote on ۴ دی, ۱۳۹۵, ۱۹:۳۹

    همچنان جایزه ها را ندادند !

نظر دهید

لطفا پاسخ صحیح را در کادر وارد نمایید. *

تمام حقوق این سایت برای © 2024 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.
flickrtumblrtwittergoogle_pluslinkedininstagramfacebook